اجتماعی

انتخاب ۲۵ مؤسسه حسابرسی برای رسیدگی به صورت‌های مالی سال شهرداری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، ابراهیم باقی در نود و پنجمین جلسه شورا و در جریان بررسی طرح تعیین حسابرس منتخب شورا برای انجام حسابرسی ۱۴۰۱ گفت: برای سال ۱۴۰۰ طبق توافقی که گرفتیم. به ریاست شورا و ریاست کمیته برنامه و بودجه گزارش بازرسان انجمن های شرکتی و شورای تشکل ها در سال 1400 مورد پذیرش شورا قرار گرفته و در تالار قرائت می شود.

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین مقرر شد پس از برگزاری جلسات سازمان ها و شرکت ها، گزارش حسابرسی و صورت های مالی مصوب آنها تهیه و به شورای شهر ارائه شود و البته این گزارش ها آماده سازی شده و امیدواریم در این شش ماه آه تو که از سال 1401 قابل مطالعه است.

باقی افزود: 25 موسسه برای این رویه در قسمت اول انتخاب شدند که به شرح زیر تصمیم گیری شد تصادفی (روش انتخاب تصادفی) حسابرسان مستقل انتخاب می شوند.

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران افزود: حسابرسی در شهرداری به روز شده است و در سال 1400 حسابرسی سال 1397 و 1398 البته سال 1398 همچنان ادامه دارد و هم اکنون حسابرسان سال مالی 1398 انجام شده است. منتشر شده و امیدواریم تا چند ماه آینده گزارش های نهایی ارائه شود.

ابراهیم باقی همچنین خاطرنشان کرد: اینکه حسابرسان مستقل شورا و حسابرس شهرداری یکی شوند، چه از نظر زمانی و چه از نظر روند توسعه و ارتقای این حوزه، اتفاق خوبی است، اما ما درخواست کردیم. شورای شهر محترم سازوکاری را طراحی کنند که از اختیارات شهرداری و نظارت با شورای محترم شهر باشد چرا که مسائل اجرا و تشکیل حسابرسان کامل به مدیریت کل انجمن ها و حسابرسی مربوط می شود.

دکمه بازگشت به بالا