استان ها

اطلاعیه فرمانده انتظامی استان سمنان به مناسبت ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری دیباروز استان سمنان ، در این اطلاعیه آمده است : فرماندهی انتظامی استان سمنان فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه برکت و بندگی و رحمت الهی را به همه هموطنان به ویژه مردم شریف و اصناف مختلف استان سمنان تبریک عرض مینماید و آرزوی توفیق در بندگی و قبولی طاعات و عبادات همگان را در این ماه عزیز دارد .

معنویتی که به واسطه این ماه مبارک در جامعه حاکم میشود می طلبد تا مجموعه انتظامی استان حسب وظیفه و در همراهی با مردم متدین و روزه دار نکاتی را برای حفظ شان و حرمت ماه رمضان به اطلاع عموم برساند.

(۱) گرچه مسافران و افراد دارای عذر شرعی از روزه گرفتن معاف هستند، اما این افراد باید از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاعام خودداری نمایند. همچنین مسافران عزیز در فضای بیرونی غذاخوری ها و استراحتگاهها و کنار جاده ها و معابر پرهیز کنند .

(۲) متصدیان رستوران ها بین راهی ، پایانه ها و ایستگاه های راه آهن، مهمان پذیرها و هتل ها و …. با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای نمایان خود میتوانند به مسافران ارائه خدمت نمایند.

(۳) سایر رستورانها و مراکز ارائه مواد خوراکی و نوشیدنی از اذان صبح تا اذان مغرب به صورت علنی حق پذیرایی و ارائه خدمات به مشتریان را ندارند.

(۴) امنیت پارک ها و تفرجگاهها توسط ماموران انتظامی به صورت محسوس و نامحسوس برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند گذران اوقات فراغت داشته باشند .

(۵) مجموعه انتظامی در نزدیکی افطار و شبهای قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد نمود با حضور ماموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد .

(۶) یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت شئونات اسلامی به ویژه عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری های اخلاقی است و تقاضامندیم همگان ضمن رعایت فضای معنوی جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را رعایت و حرمت این ماه را حفظ نمایند.

(۷) در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شهروندان میتوانند مراتب را به مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ گزارش تا برابر مقرارت با افراد متخلف برخورد شود.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا