عمومی

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «مشق اربعین» در اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نمایشگاه اربعین تمرین خوشنویسی به همراه کارگاه مشترک نویسندگی فاطمی چور فاطمی، ایام سوگواری حضرت زهرا (س) را گرامی می دارد.س) در کتابخانه امام خمینی (رضی الله عنه) اصفهان افتتاح شد.

مهدی بنکدار، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (رضوان الله علیه) اصفهان در گفتگویی گفتن خبرنگار آنلاین در حاشیه این کارگاه گفت: نمایشگاه و کارگاه آموزشی با عنوان «مشق اربعین» در حوزه هنرهای تجسمی فرهنگستان امام خمینی (ره) در دهه آخر امسال برگزار شد و اساتید بزرگ هنر خط، جمله و عبارت، خط زیارت اربعین را ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تعداد زیادی از بزرگان خوشنویسی اعضای انجمن خوشنویسان اصفهان حضور داشتند و در این کارگاه یک روزه حدود 30 تابلوی خوشنویسی فوق العاده و زیبا خلق شد. فاطمی» با عنوان زیارت حضرت زهرا و احادیث امام درباره ایشان و مقام زن برگزار شد.

ترویج فرهنگ حسینی و فاطمی از منظر اندیشه امام خمینی (ره).

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) اصفهان تأیید کرد: استقبال از کارگاه اربعین و شور فاطمی بسیار خوب بود و امیدواریم آثار تولید شده در ارتقای آن مؤثر باشد. حسینی و فاطمی. فرهنگ از منظر اندیشه امام خمینی.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این کارگاه ها، سخنرانی های تخصصی با موضوع تاریخچه خوشنویسی در مراسم ترحیم و کارکردهای خوشنویسی در آرامش روانی جامعه توسط اساتید کشوری برگزار می شود. نمایشگاه هایی در شهرهای مختلف برگزار می شود و برخی از آثار پس از ارزیابی داوران در قالب پوستر، کارت پستال یا کتاب منتشر می شود.

بنکدار بیان کرد: تلاش ما بر این است که این کارگاه ها را در قالب مجموعه ادامه دهیم و هر ماه به مناسبت های مختلف کارگاهی با موضوع ترویج اندیشه و سیره امام در کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار کنیم.

مواجهه شعر فاطمی و مقام حضرت زهرا در ادبیات فارسی

وی گفت: دوشنبه 14 آذر 1401 مصادف با شهادت حضرت زهرا است.س) نهمین نشست ادبی فرهنگستان امام خمینی(ره) نیز با سخنرانی دکتر محمدابراهیم شایان با موضوع «شعر فاطمی و جایگاه حضرت زهرا در ادبیات فارسی» و با شعرخوانی علمای اصفهان برگزار می شود. در این مراسم پیشکسوت شعر و ادب استاد محمود مرتضوی نائینی معروف به نذیرالاصفهانی، او را تجلیل می کنند.

همچنین مرتضی منطقه مدیر هنرهای تجسمی تالار امام خمینی (ره) در قالب این کارگاه گفت: در نگارش مشترک شور فاطمیه که در دهه دوم فاطمیه امسال برگزار می شود، تمامی خطوط اصلی و رسمی رسم الخط مانند نستعلیق، مکسور، ثالث، نسخ، نستعلیق شکسته شده و به اطلاع جهان اسلام می رسانیم که تمامی این خطوط برای نوشتن آیات، احادیث و جملات صوفیانه استفاده می شود.

و افزود: در این کارگاه اساتید مسلمان انجمن خوشنویسان اصفهان که هر کدام در یکی از خطوط مذکور تسلط دارند به همراه هنرجویان دارای مدرک ممتاز و ممتاز در خوشنویسی در نگارش زیارت فیض فاطمیه شرکت می کنند. و شتر. پیامبر مربوط به وضعیت زن است.

مدیر هنرهای تجسمی تالار امام خمینی (ره) تصریح کرد: این آثار پس از نگارش توسط مشاوران و مربیان مورد ارزیابی قرار می گیرند و آثاری که ظرفیت ارائه دارند انتخاب و از آثار برگزیده در جشن تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه از این پس کارگاه های خوشنویسی، طراحی، طراحی و تذهیب هر سه ماه یک بار در روزهای مختلف سال، اعیاد، مناسبت های ملی، عزاداری و هنرهای تجسمی از جمله تذهیب و خوشنویسی برگزار می شود، تصریح کرد: منبت کاری شدهطراحی با مداد، نقاشی روی شیشه و اسکیس انجام شد و بیش از 10 اثر از این نمایشگاه خلق شد که در نمایشگاه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا