اقتصادی

افزایش تعرفه گاز پرمصرف‌ها از ۱۶ آذر – دیباروز

معاون وزیر نفت در امور گاز با اعلام خبر آیین نامه اجرایی بند ک تبصره 15 بودجه سال 1401 در خصوص افزایش تعرفه گاز و طرح های تشویقی آن به وزارت نفت گفت: مشتریان داخلی مصرف کننده طبیعی هستند. گاز. کاهش در ماه های سرد سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و به ازای هر واحد درصد کاهش مشمول تخفیف یا پاداش پس انداز می شوند.

به گزارش دیباروز، ماجد الشقانی در بیانیه‌ای با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی تعرفه‌های قیمت گاز و طرح‌های تشویقی از سوی دولت به وزارت نفت ابلاغ شد، گفت: مشترکان داخلی که مصرف گاز آنها در سال جاری کاهش می‌یابد. ماه های سرد سال.» هر واحد درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مشمول تخفیف یا پاداش پس‌اندازی معادل سه واحد درصد در قبض گاز آن‌ها برای مدت مشابه خواهد بود و این تخفیف تا سقف 45 درصد قیمت گاز در سال جاری اعمال می‌شود. صورت حساب آنها

و تاکید کرد: مشتریانی که مصرف آنها در ماه های بسیار سرد سال حداکثر 70 درصد الگوی مصرف سنتی (سقف 3 پله در جدول نردبان) باشد، گاز آنها 100 درصد رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تعرفه مشترکان با مصرف سنتی که در سه پله اول قرار دارند نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و قبوض آنها مانند سال های گذشته است. تعرفه مشترکان پرمصرف فقط در بخش داخلی یعنی از مرحله چهار به بعد افزایش یافته است و این تغییر تعرفه از ۲۵ آذرماه در قبوض مشترکان محترم اعمال می شود.

الشجانی ادامه داد: بر این اساس گاز مشترکی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار می گیرد و مصرف آنها در حد نرمال (سقف مصرف مجاز از سطح 3 در هر منطقه) رایگان خواهد بود اما در عین حال. در حال حاضر مشترکان عادی و حتی مشترکین کمیته امداد و بهزیستی در صورت تجاوز از این حد مصرف، حجم مازاد مصرف آنها مشمول پرداخت تعرفه های پلکانی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: 65 درصد از حجم گاز مصرفی بخش خانگی در فصل سرد سال توسط مشترکان پرمصرف (مرحله 4 تا 12) و در عین حال پرمصرف است. – مصرف کنندگان در مصرف بیشترین میزان یارانه انرژی پنهان را دریافت می کنند. در عین حال، بیش از 64 درصد از مشترکانی که در گام اول تا سوم قرار دارند، تنها 35 درصد از حجم گاز مصرفی بخش خانگی را در سرما مصرف می کنند. دوره سال و بدون افزایش تعرفه آنها.

وی افزود: بر این اساس و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه انرژی، با تصویب هیات وزیران مقرر شد برای مصرف کنندگان پرمصرف و بسیار پرمصرف گاز جریمه اعمال شود که از ابتدای سال جاری قابل اجرا است. 16 دسامبر.»

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بر اساس این سامانه، اماکن مذهبی، هتل ها، مساجد و غیره در صورت صرفه جویی بیش از 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ازای هر صرفه جویی 1 درصد، 10 درصد صرفه جویی می شود. درصد داده خواهد شد و در گازها تا 40 درصد.

چگانی در مورد واحدهای صنعتی توضیح داد: اگر مشترکین صنعتی بتوانند تعمیرات اساسی (تعمیرات ضروری) را به مدت حداقل 5 روز متوالی با کاهش 30 درصدی مصرف به فصل سرد سال موکول کنند، با توجه به میزان گاز، در قبض گاز آنها صرفه جویی می شود. ذخیره شده . پنج درصد تخفیف خواهد داشت.

گفتنی است، بر اساس تصمیم گزارش شده، مصرف سنتی در پله های اول تا سوم منطقه 3 (بیش از 50 درصد مشترکان در این منطقه مستقر هستند) به ترتیب 175، 250 و 325 مترمکعب در هر واحد مسکونی است. . ماهانه و محاسبه پله های قیمت گاز از اول تا سوم نسبت به سال های گذشته افزایشی نداشته و مشابه سال های گذشته است، اما محاسبه تعرفه گاز برای پله های چهارم به بعد که با افزایش تعرفه مواجه خواهد شد، به این صورت است که پله های چهارم، پنجم و ششم نسبت به تعرفه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است. قبل از 7، 8، 9 و 10 نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است، پله های 11 و 12 که نرخ مصرف بسیار بالایی دارند به ترتیب مترمکعب 5 و 6 هزار تومان. اما این افزایش تعرفه گاز به صورت پلکانی محاسبه می شود و تعرفه هر پله با توجه به مازاد مصرف مراحل قبل محاسبه می شود، در حالی که این محاسبات از 25 آذرماه سال جاری و تا آن زمان اعتبار خواهد داشت. با همان قیمت مصوب قبلی محاسبه می شود.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا