بین الملل

السنوار: حماس چند ساعت پس از درگیری آماده آتش‌بس بود

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تأکید کرد: جنبش حماس پس از چند ساعت درگیری نظامی اخیر با رژیم صهیونیستی آماده آتش بس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، یحیی سینوار ، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه ، به VICE News گفت: “هدف از ورود حماس به آخرین دور مبارزه با اسرائیل ، ارائه پیام بود و نه چیز دیگر.”

وی گفت: “ما برای خاموش کردن آتش پس از چند ساعت دور درگیری آماده بودیم.” ما روز اول ، دوم و سوم را به کارگزاران اطلاع دادیم. ما به برادران مصری ، قطر و نمایندگان سازمان ملل گفتیم که آماده شلیک فوری و بدون قید و شرط هستیم.

السینوار ادامه داد: ما فقط می خواستیم به اشغالگران پیغام دهیم كه نمی توانیم توحید را در مسجدالاقصی و بیت المقدس و مردم خود در شیخ جراح و سیاست آن را نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل در بیت المقدس و كرانه باختری بپذیریم. از طریق شهرک سازی ، مصادره زمین و ادامه محاصره ملت ما در غزه ، و همچنین سیاست های تبعیض نژادی علیه ملت ما در سرزمین های اشغالی در سال 1948 است.

رئیس دفتر حماس در غزه بر ادامه جنگ علیه اسرائیل و اقدامات تبعیض آمیز آن علیه فلسطینیان تأکید کرد.

وی افزود: طرف فلسطینی جنگ نمی خواهد زیرا قیمت آن بالا است.

رهبر حماس خاطرنشان کرد که “حماس به روش ها و روش های مقاومت صلح آمیز روی آورده است و جامعه جهانی مسئول تلاش نکردن و” گذاشتن ابزار جنگ اسرائیل “است.

سینوار خاطرنشان کرد که اسرائیل زرادخانه وسیعی از تجهیزات نظامی را در اختیار دارد و عمدا کودکان و زنان فلسطینی را می کشد ، در حالی که مقاومت فلسطین با “سلاح های ساده” وارد جنگ می شود.

رهبر حماس در مورد حملات اخیر به مشاهیر اسرائیلی گفت: “حماس مجبور شده است با وسایل خود از مردم خود دفاع کند و اگر فلسطینیان توانایی پرتاب موشک های هدایت دقیق را داشتند حملات آنها محدود به اهداف نظامی بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا