بین الملل

بایدن از اهداف سفر مهم بلینکن خبر داد

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا روز دوشنبه گفت كه هدف از سفر آنتونی بلینكن ، وزیر امور خارجه به فلسطین اشغالی ، تأكید بر تعهد شدید واشنگتن به امنیت صهیونیست ها است.

به نقل از وب سایت کاخ سفید ، بایدن در بیانیه ای نوشت: “من از وزیر خارجه آنتونی بلینکن می خواهم که برای ایجاد آتش بس بین حماس و اسرائیل به خاورمیانه سفر کند.”

وی گفت: “در این بازدید ، وزیر بلینکن با رهبران اسرائیلی دیدار می کند تا درباره تعهد قاطع ما در قبال امنیت اسرائیل بحث کند. وی افزود: “وی به تلاش های دولت ما برای بازسازی روابط و حمایت از ملت فلسطین و رهبران آنها پس از سالها بی توجهی ادامه خواهد داد.”

بایدن گفت: “وی با دیگر شرکای منطقه ای در مورد هماهنگی تلاش های بین المللی برای اطمینان از رسیدن کمک ها به غزه به گونه ای که به نفع مردم باشد و به حماس نرسد و همچنین کاهش خطر تکرار درگیری در ماه های آینده صحبت خواهد کرد. ” او گفت.

بلینکن امروز (دوشنبه) در پیامی در توییتر نوشت: “من به درخواست رئیس جمهور بایدن به بیت المقدس ، رام الله ، قاهره و امان سفر خواهم کرد تا از تلاش های هر دو طرف برای تقویت آتش بس حمایت کنم.” فلسطین “ایالات متحده برای پایان دادن به خصومت ها و کاهش تنش ها درگیر یک دیپلماسی شدید است.”

ادعای مقامات آمریکایی درباره دیپلماسی شدید برای تقویت آتش بس میان جناح های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که دولت بایدن چهار بار از حق وتو بر بیانیه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل استفاده و بر حق رژیم صهیونیستی برای ” از خود دفاع کند “.

سرانجام ، پس از موافقت رژیم صهیونیستی با آتش بس ، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این رژیم اکنون می تواند حملات خود به غزه را کاهش دهد.

310 310

دکمه بازگشت به بالا