عمومی

امنیت انتخابات با استفاده از ظرفیت بسیج تامین می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، به نقل از روابط عمومی استان سیستان و بلوچستان ، محمد هادی مرعشی در جلسه ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: “با نزدیک شدن به انتخابات ، ما برای ارتقا سطح امنیت منطقه و بلوچستان تلاش خواهیم کرد. به انتخابات نزدیکتر می شویم ، آمادگی بیشتری خواهیم داشت. “

وی افزود: “در صورت بروز هرگونه مداخله در انتخابات ، کمیسیون رسیدگی به تخلفات با جدیت پیگیری خواهد کرد.”

معاون امنیتی و انتظامی وزیر امور خارجه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به هزینه بالای تهیه بالگرد در این استان مانند سالهای گذشته برای انجام انتخابات از کلیه امکانات منطقه استفاده خواهیم کرد.

اعتبار سنجی در انتخابات سال آینده الکترونیکی است

همانطور که مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: در انتخابات آینده اعتبار سنجی به صورت الکترونیکی و با استفاده از پایگاه داده جمعیت کشور انجام می شود.

ردا راحت دامردا افزود: قبل از انتخابات مشخصات هویت افراد بالای 18 سال از طریق سازمان ثبت احوال به ستاد انتخابات ارائه می شود.

وی ادامه داد: “با توجه به اینکه باید یک شماره ملی در روز انتخابات ارائه شود ، 100٪ افراد بالای 18 سال دارای شماره ملی هستند.”

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: علاوه بر این 93٪ از افراد بالای 15 سال استان به دفاتر ثبت احوال مراجعه و درخواست کارت هوشمند ملی کرده اند که با توجه به نیاز آماده صدور کارت ملی است. از مناطق و فرمانداران خود اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر همه شهرهای سیستان و بلوچستان دارای دفتر ثبت نام هستند زیرا اداره ثبت احوال در انتخابات عضو دائمی شورای اجرایی است.

دکمه بازگشت به بالا