اجتماعی

انتقاد امام جمعه رفسنجان نسبت به «دوچرخه‌سواری بانوان» در انظار عمومی

دیباروز/ کرمان امام جمعه رفسنجان با اشاره به ترویج بی حجابی و بد روسری، دوچرخه سواری زنان در معابر عمومی و سگ سواری گفت: عده ای از این حرکت ها حمایت می کنند و اگر مخالفت شود اعتراض می کنند و به من توهین می کنند. . ”

به گزارش دیباروز، حجت الاسلام اصغر العسکری امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شور دینی، شور و نشاط دینی را نجات کشور در همه حوادث و بحران های قبل از انقلاب دانست. حضور و پیروزی تا امروز در هر کجا که اتفاق بیفتد شور انقلابی و مذهبی مردم جامعه را به حرکت واداشته است. ما تعداد زیادی شهید بسیجی داریم که به خاطر غیرت دینی در میدان به شهادت رسیدند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دشمنان به دنبال کاهش غیرت دینی در جامعه هستند، بنابراین اگر به مقام رهبری و ولایت فقیه توهین کند، شور دینی را کاهش می دهد. اگر فحاشی یا فحاشی را در جامعه ترویج کنند یا زنان را از روی جهل به سواری تشویق کنند، اگرچه دوچرخه سواری زنان در ملاء عام ممنوع است، اما به دنبال تضعیف شور و شوق مذهبی مردم هستند.

وی ادامه داد: اگر سگ را روی دختر و پسر ما در خیابان می نشانند برای خدشه دار شدن شور دینی است و اگر به امور دینی، نماز و روزه ما حمله کنند، می بینند که شور دینی جامعه را از بحران نجات می دهد. عاقل باشید و این مسائل را نادیده نگیرید و بگویید دختر عاشق دوچرخه سواری است! خیر، ما باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم چنین اقدامی در جامعه گسترش پیدا کند.

العسکری افزود: اگر پیراهن ناموس ما روی بند رخت گشاد بود تا یک روز در خانه خشک شود و وقتی مهمان می آمد آن را جمع می کردیم تا کسی لباس دختر، همسر، مادر و خواهرمان را نبیند. ” چگونه دختران امروزی دوچرخه سواری می کنند تا در خیابان ها راه بروند و برخی از آنها احمقانه از این جریان ها حمایت می کنند و اگر فراخوانی به این عمل داده شود و به من توهین کنند اعتراض می کنند.

وی تاکید کرد: اگر آرام بنشینیم، حجاب را از سر دختران برداریم و شور دینی را کاهش دهیم، دشمن به راحتی می تواند به اهداف خود برسد.

العسکری با انتقاد شدید از عملکرد برخی مسئولان در این زمینه، گفت: نباید این موارد را نادیده بگیریم و به عنوان یک حادثه ثانویه به آن نگاه نکنیم و بگوییم سگ حیوان است، پس چه کنیم و در آن راه برویم. خیابان؟» متاسفانه نیروی انتظامی به وظیفه خود در این زمینه عمل نمی کند. مردم باید جدی و انقلابی از پلیس بپرسند چرا که پلیس وظیفه دارد با جرایم مشهود مانند بی حجابی و پیاده روی برخورد کند اما هیچ اقدامی نمی کند.

وی با تاکید بر عدم تسامح دینی گفت: پلیس و قوه قضائیه باید به وظایف خود عمل کنند و با جرایم و مجرمان مقابله کنند و اگر قانون نداشته باشیم قانون را صادر می کنیم. مجلس هم کار زیادی نکرد، اگر رهبری می‌گویند که دوچرخه‌سواری برای زنان در شرع حرام است، چرا مجلس تشخیص نداد که پلیس امروز در حال شکست است؟

و امام جمعه رفسنجان افزودند: وقت خود را در کارهای حاشیه ای تلف نکنید. شور دینی را در مردم زنده نگه دارید. این کاستی ها جبران ناپذیر است، این مسائل را باید صریح و با شجاعت و قاطعیت گفت و نباید هر روز شاهد بدبختی دینداران و انقلابیون باشیم. این همه آشفتگی نباید در جامعه حاکم باشد.

عسگری در بخشی دیگر از سخنان خود با تسلیت سالروز وفات حضرت آمل بینین (علیه السلام) افزود: این روز به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی همچنین به دور هشتم مذاکرات در وین اشاره کرد و گفت: ایران برای تعامل با دنیا و گفتگو با دنیا در میدان است اما هرگز تسلیم خواسته ها و گفته های دشمن نخواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا