علمی و پزشکی

عکس | دوچرخه‌های 100 میلیون تومانی و تجربه عجیب ترکیه با اسکوتر برقی!

نجار علی اخبار زندهبا بیش از یک میلیارد دوچرخه در جهان و 40 میلیون دوچرخه برقی تا سال 2023، شگفت انگیز است که ببینیم دوچرخه های برقی تا کجا پیش رفته اند و چقدر می توانند ما را حرکت دهند.

عکس دوچرخه 100 میلیون تومانی;  شاخص توسعه در دنیای امروز؟

اولین دوچرخه های الکتریکی در دهه های 1880 و 1890 در دفاتر ثبت اختراع در فرانسه و ایالات متحده به ثبت رسید. در فرانسه، این یکی از اولین سه چرخه های برقی بود که قدرت موتور آن توسط سیستم اهرمی دستی بدون هیچ پدال کنترل می شد.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان روسی: این پهپاد ایرانی بهتر از موشک کروز است! / تصویر

راه شگفت انگیز و شگفت انگیز برای تقلب با کنه های آبی!

در ایالات متحده، یکی از اولین اختراعات به اوگدن بولتون جونیور در سال 1895 برای دوچرخه ای با باتری با موتور توپی نصب شده بر روی چرخ عقب و باتری در مثلث اصلی قاب به اوگدن بولتون جونیور اعطا شد. مفهوم آن با برخی از دوچرخه های الکترونیکی مدرن بسیار متفاوت است. با گذشت زمان، طرح ها و دوچرخه های بیشتری در جهان ظاهر شدند که برخی از آنها ایده های اصلی بسیاری از دستگاه های امروزی ما هستند.

در سال 1897، Hosea W. Libby از بوستون یک دوچرخه الکتریکی اختراع کرد که توسط یک موتور الکتریکی دوقلو کار می کرد. موتور در داخل محور تنظیم میل لنگ طراحی شده است. این مدل از همان اصول طراحی و عملکرد پیروی می کند که درایوهای میانی که امروزه در برخی از دوچرخه ها می بینیم.

عکس دوچرخه 100 میلیون تومانی;  شاخص توسعه در دنیای امروز؟

بسیاری از طرح‌های دوچرخه‌های برقی با ذهنی خلاق و سخت‌کوش توسعه یافتند، اما بسیاری از آنها هرگز به تولید نرسیدند، اغلب در دفاتر ثبت اختراع و روی تخته‌های طراحی می‌نشینند تا زمانی که منقضی شوند یا دور ریخته شوند. با توجه به رشد روزافزون و محبوبیت خودروها و موتورهای احتراقی، دوچرخه های برقی بیشتر روی کاغذ باقی مانده اند.

تصویر دوچرخه 100 میلیون تومانی;  شاخص توسعه در دنیای امروز؟

در اواسط قرن بیستم، دوچرخه های برقی اولین تولید انبوه خود را دیدند. اروپا یکی از اولین جاهایی بود که شاهد این پذیرش اولیه بود، با سطوح بالاتر تولید و استفاده بیشتر. اولین همکاری فیلیپس و سیمپلکس ساخت دوچرخه برقی فیلیپس سیمپلکس در سال 1932 بود (تصویر بالا). با گذشت زمان، فناوری و ساخت ژاپنی با پاناسونیک در سال 1975 و Sanyo Enclave در سال 1989 وارد عرصه دوچرخه‌های الکتریکی شد. این دوچرخه‌ها هنوز از باتری‌های سرب اسید نیکل-کاد استفاده می‌کردند که نسبت به باتری‌های جدیدتر و سبک‌تر سنگین‌تر بودند.

در سال 1989، یکی از مهم ترین نوآوری ها به شکل اولین چرخه پدال یا برقی پدال (که اکنون به عنوان کمک پدال شناخته می شود) به وجود آمد. به جای استفاده از مکانیزم دریچه گاز برای کنترل موتور، مانند تمام مدل‌های قبلی، به راکبان اجازه می‌داد دوچرخه‌ای برقی سوار شوند که چندان شبیه دوچرخه‌های معمولی نبود. مایکل کوتر این سیستم های پدال را روی چند دوچرخه شخصی خود توسعه داد (تصویر زیر)، اما سپس به Velocity کمک کرد تا دوچرخه برقی دلفین خود را در سال 1992 برای خرید مصرف کننده بسازد. پس از دوچرخه های برش پدال، کمک پدال برای دوچرخه های الکترونیکی مدرن رایج شده است. برخی از شرکت ها کمک دریچه گاز را انتخاب می کنند در حالی که برخی دیگر کمک پدال را انتخاب می کنند، یا برخی از شرکت ها هر دو فناوری را در طراحی خود گنجانده اند. پیشرفت بیشتری در دوچرخه های الکترونیکی مدرن و همچنین در قالب باتری های لیتیوم یونی برای افزایش ظرفیت باتری و نگه داشتن وزن کلی باتری بسیار کمتر از برخی از رقبا و پیشینیان آن صورت گرفته است.

عکس دوچرخه 100 میلیون تومانی;  شاخص توسعه در دنیای امروز؟

با گذشت زمان، فناوری های بیشتری معرفی شدند، از سبک های مختلف حسگرها تا کنترل های قدرت در اواخر دهه 1990. با این حال، در این زمان، دوچرخه‌های برقی کمتری برای خرید موجود بود، زیرا دوچرخه‌های معمولی همچنان بر بازار تسلط دارند. در پایان قرن بیست و یکم، تولید دوچرخه های برقی در بازاری که به طور سنتی تحت سلطه تولید و استفاده منظم از دوچرخه بود، شروع به کار کرد و شتاب بیشتری به دست آورد. تا سال 2001، اصطلاحات «ای‌بایک»، «دوچرخه برقی»، «پدلک» و «دوچرخه کمکی» معمولاً برای اشاره به دوچرخه‌های برقی استفاده می‌شد.

ارزش بازار دوچرخه های برقی به صد میلیارد دلار نزدیک می شود

امروزه تولید و استفاده از دوچرخه های برقی در سراسر جهان به طور پیوسته در حال افزایش است. بر اساس داده های Fortune، انتظار می رود اندازه بازار جهانی دوچرخه های برقی از 35.69 میلیارد دلار در سال 2021 به 92.19 میلیارد دلار در سال 2028 افزایش یابد. به گفته تحلیلگران، انتظار می رود بازار جهانی دوچرخه های برقی به دلیل شارژ سریع باتری، که جایگزین ارزان تری برای حمل و نقل است، شاهد رشد بالایی باشد.

منطقه آسیا و اقیانوسیه به دلیل افزایش زیرساخت های دوچرخه های الکترونیکی در اقتصادهای نوظهور مانند چین و ژاپن همراه با افزایش شدت وسایل نقلیه و حمل و نقل عمومی، بیشترین سهم از بازار دوچرخه های برقی را در طول دوره پیش بینی به خود اختصاص خواهد داد. علاوه بر این، مقررات سختگیرانه تر انتشار گازهای گلخانه ای برای موتورهای گازی منجر به افزایش رشد بازار خواهد شد.

انتظار می رود بازار در اروپا به طور قابل توجهی توسعه یابد. در ژوئیه 2021، اتحادیه اروپا ویرایش دوم اطلس تحرک اروپایی را منتشر کرد. بر اساس این تحقیق، تولیدکنندگان قطعات یدکی موتورهای الکتریکی در 23 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فعالیت می کنند. حدود 900 شرکت کوچک و متوسط ​​حدود 120000 نفر را استخدام کرده و بیش از یک میلیارد یورو در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند.

انتظار می رود بازار در آمریکای شمالی نیز به سرعت توسعه یابد. بر اساس گزارش NABSA، تعداد سیستم های اشتراک دوچرخه با استفاده از دوچرخه های برقی از 28 درصد در سال 2019 به 44 درصد در سال 2020 افزایش یافته است.

عواملی مانند افزایش توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در اقتصادهای نوظهور به همراه افزایش حمایت از دوچرخه‌های الکترونیکی در قالب مشوق‌ها، رشد بازار دوچرخه‌های الکترونیکی را در دوره پیش‌بینی افزایش می‌دهد. علاوه بر این، افزایش پذیرش دوچرخه‌های الکترونیکی در سیستم‌های اشتراک دوچرخه شهری همراه با افزایش آگاهی از مزایای سلامتی باعث افزایش تقاضا می‌شود.

بر اساس این تحقیق، مردم آمریکای شمالی در سال 2020، 83.4 میلیون سفر با وسایل نقلیه حمل‌ونقل کوچک مشترک انجام دادند که بیش از نیمی از کل سفرها در سال 2019 بود. بیش از یک سوم تمام سفرها توسط اسکوترهای الکترونیکی انجام شد. دوچرخه و دوچرخه های الکترونیکی بیش از دو سوم کل سفرها را تشکیل می دهند. با وجود کاهش سایر الگوهای سفر، تعداد سفرهای دوچرخه الکترونیکی از 7 میلیون به نزدیک به 10 میلیون در طول همه‌گیری افزایش یافته است.

غول موتورسیکلت ژاپنی پا به دنیای دوچرخه های برقی گذاشته است

دو سال پیش، یاماها صنعت eMTB را با خط دوچرخه های کوهستان الکتریکی یاماها YDX-MORO شگفت زده کرد. مدل‌های جدید دارای قاب دوقلو و جدیدترین موتور وسط درایو آن زمان یاماها PW-X2 بودند.

اکنون که سازنده دوچرخه الکترونیکی موتور دوچرخه الکترونیکی پیشرفته PW-X3 را دارد، فقط مناسب است که بتواند روی محدوده پیشرفته YDX-MORO eMTB کار کند، و بنابراین، YDX-MORO 05 و YDX-MORO جدید. 07 مدل متولد شد.

مدل‌های جدید YDX-MORO 07 و YDX-MORO 05 بازدهی قابل‌توجه، گشتاور بالاتر، فناوری اجزای پیشرفته‌تر و نرم‌ترین هندلینگ تا به حال روی دوچرخه‌های الکترونیکی را در یک بسته کامل سبک‌تر و قوی‌تر ارائه می‌کنند.

تصویر دوچرخه 100 میلیون تومانی;  شاخص توسعه در دنیای امروز؟

گفته می شود موتور PW-X3 با مشخصات به روز شده خود، عملکرد قابل توجهی را برای دوچرخه الکترونیکی جدید افزایش می دهد. حداکثر گشتاور موتور وسط درایو 85 نیوتن متر و قدرت آن 250 وات است. با این حال، این شرکت می‌گوید که در واقع می‌تواند 500 وات حداکثر توان را در حالت بالاترین قدرت تولید کند.

YDX-MORO 05 و YDX-MORO 07 تا 20 مایل در ساعت (32 کیلومتر در ساعت) حرکت می کنند و رتبه شماره 1 را برای دوچرخه های الکتریکی در ایالات متحده حفظ می کنند.

قیمت دوچرخه برقی چقدر است؟

بررسی قیمت در بازار دوچرخه برقی نشان می دهد که قیمت این دوچرخه های برقی بین 550 تا 3550 دلار است.

ترکیه عجیب و غریب را با یک اسکوتر برقی تجربه کنید!

از هلند گرفته تا بسیاری از کشورهای دنیا حتی در تهران، تجربه استفاده از دوچرخه با نیروی کمکی برقی به عنوان راه حلی برای کمک به فرار از ترافیک و مدل حمل و نقل شهری سالم و عاری از دود استفاده می شود، اما این روزها ترکیه مدلی متفاوت که تمام دنیا را آزمایش می کند. ترکیه تعدادی از بهترین برندهای تولید کننده اسکوتر برقی را برای شهر پرفراز و نشیب خود انتخاب کرده است که با برند Marte دارای ارتفاعات زیادی است. تجربه ای که شاید به افراد کمک می کند به دلیل عدم تحرک بدنی عرق نکنند و البته این اسکوترهای مشترک با سرعت متعادل به کاربران کمک می کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسند. این روزها اسکوترها در حال به دست آوردن سهم بازار از دوچرخه های برقی هستند و به دلیل ردپای کوچکتر و البته مدار عملکرد و قدرت مانور بیشترشان، تبدیل به نوعی حمل و نقل عمومی شده اند.

این اسکوترهای برقی که دارای موتور محرک و بدنه ایستاده بدون نیاز به حرکت هستند، بر اساس تبدیل لیر ترکیه به ریال بین ده میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند و روزانه در استانبول و استانبول مشتری دارند. شهرهای دیگر ترکیه، و این ممکن است تکرار شود. شاید در شهرهایی مثل تهران که یک سال پیش دوچرخه های بدون دود جمع آوری شد.

227227

دکمه بازگشت به بالا