علمی و پزشکی

اورژانس توانایی واکسیناسیون روزانه تا ۱۰۰ هزار دُز را دارد

در روز دوم حضور خدمات اورژانس در اجرای طرح واکسیناسیون ، روند واکسیناسیون تسریع شد و 17 پایگاه ثابت اضطراری دیروز با حفظ اقدامات بهداشتی ، واکسیناسیون Covid-19 را آغاز کردند.

به گزارش دیباروز ، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این باره گفت: به دستور دکتر کولیوند ، طرح اعتصاب اضطراری واکسیناسیون سرعت واکسیناسیون را چندین برابر کرده است.

به گفته خالدی ، هر روز 30٪ از خدمات اورژانس در برنامه واکسیناسیون خارج از شیفت خود شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه “سرویس های اورژانس آمادگی واکسیناسیون گروه های در معرض خطر را دارند” خاطرنشان کرد: پزشکان و اتاق های بهبودی در مراکز ثابت اورژانس در دسترس هستند.

فرمانده ستاد فرماندهی ویروس کرونا در تهران در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون کرونا یکپارچه کشور گفت که “نیروهای اورژانس از فعال ترین و توانمندترین نیروهای وزارت بهداشت هستند.”

دکتر اضافه کرد. زالی با بیان اینکه نیروهای اورژانس زنان و مردان در بحران هستند گفت: حضور نیروهای اورژانس در این روزهای شلوغ بسیار مثر است.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین با بیان اینکه نیروهای اورژانس توانایی کمک به سایر مراکز واکسیناسیون را دارند ، گفت: در این دو روز آمبولانس برای کمک به مراکز شلوغ اعزام شدند.

دکتر کولیوند افزود: “روزانه 50 هزار دوز واکسن برای پایگاه های واکسیناسیون اضطراری داده می شود ، اما بخش اورژانس توانایی واکسیناسیون حداکثر 100000 دوز را دارد.”

براساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان اورژانس کشور ، پایگاه های واکسیناسیون اضطراری آماده خدمات هستند و واکسیناسیون همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا