اجتماعی

ایجاد کلکسیونی از “زبرا فیش”ها برای بررسی اثرات عصاره گیاهان دارویی بر روی بیماری‌ها

تیمی از محققان مجموعه ای از مدل های “ماهی گورخر” را برای بررسی اثرات عصاره گیاهان دارویی که نتایج امیدوار کننده ای در زمینه دیابت داشته اند ، ابداع کردند.

پریسا فولادی ، محقق پروژه ، در گفتگو با دیباروز وی گفت: “برای آزمایش داروی گیاهی به یک فاکتور فاضلاب نیاز داریم. بنابراین ما به دنبال یک مدل انسانی مانند از نظر نحوه عملکرد آن هستیم.” طبق تحقیقات انجام شده در جهان ، در مراحل اولیه این تحقیق از “ماهی گورخر” استفاده شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس ، وقتی ماهی گورخر یک سلول تخم مرغ است ، ما از طریق دستکاری ژنتیکی آن را با استفاده از مدل های ژنتیکی مدل بیماری ارائه می دهیم.

فولادی با تأکید بر اینکه قبلاً گروهی از مدل های بیماری را در ماهی گورخر ایجاد کرده ایم ، تأکید کرد: این گروه شامل ماهی هایی است که شامل بیماری هایی مانند MS ، پارکینسون ، بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و سرطان هستند.

این محقق اظهار داشت: از این مدل ها جنین دریافت کردیم و وقتی لارو این مدل ها رشد کرد ، به تدریج عصاره های گیاهی را در آبی که در آن زندگی می کنند آزمایش کردیم. این عصاره ها با جذب پوست تأثیر خود را بر روی لاروهای ماهی نشان می دهند.

وی گفت: “هنگامی که عصاره گیاه با جذب پوست وارد لارو ماهی شود ، آنها را تحت میکروسکوپ زیر نور فلورسنت یا ماوراء بنفش بررسی می کنیم تا اثرات عصاره های گیاه را بررسی کنیم.”

به گفته وی ، به عنوان مثال ، در دیابت ، سلولهای بتا که انسولین ایجاد می کنند از بین می روند و ما برخی از عصاره های گیاهی را اضافه می کنیم تا ببینیم آیا این عصاره می تواند انسولین را ترشح کرده و سلول های بتا ایجاد کند.

فولادی گفت: برای درمان دیابت نوع 1 ، 120 عصاره گیاهی در مرحله آزمایش دارو انتخاب شد و آنها یک به یک بر روی لاروها آزمایش شدند و نتایج نشان داد که یکی از این گیاهان در معالجه بیماری مؤثر است.

به گفته وی ، این مطالعات در زمینه بیماری ام اس نیز انجام شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا