بازنگری اصلاح نظام تدریس در آئین نامه ارتقا به مرور جای می‌گیرد

معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با آنا‌:

بازنگری اصلاح نظام تدریس در آئین نامه ارتقا به مرور جای می‌گیرد

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: اصلاح نظام تدریس باید به مرور در آئین نامه ارتقا و تسهیلات و برنامه و در بازنگری اخلاق آموزش در دانشگاه خرد و نسل جدید تمدن ساز مورد توجه قرار گیرد تا به نتیجه درستی دست یابیم. 

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره اصلاح نظام تدریس گفت: برای تحقق این وضعیت باید قوی‌تر به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. 

وی افزود: بحث ارتباط استاد با دانشگاه مسئله اخلاق را نشان می‌دهد و این ارتباط را نمی‌توان به هیچ صورتی تعطیل کرد و همانند اعضای خانواده است و استادان باید علم را به هر شیوه‌ای به دانشجو انتقال دهند. 

عموعابدینی تصریح کرد: کپی کردن کار درستی نیست و پیشگیری از آن خردورزی را حاکم می‌کند و این اولویت دانشگاه‌های ایرانی اسلامی است. 

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: مباحثه اساس کار تعلیم و تربیت است و سابقه دانشگاه دارالفنون به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه و آخرین نسل دانشگاه ایرانی را باید مدنظر قرار دهیم و برای اصلاح نظام تدریس به دنبال ایجاد کرسی استادیاری و دانشیاری هستیم تا آن‌ها به عنوان استعداد درخشان پذیرفته شوند. 

عموعابدینی تاکید کرد: استادیاری شامل کرسی آموزش و پژوهش و فناوری است و عموم افراد جامعه خیلی از فارغ التحصیلان فوق دکتری و پرفسوری را دکتر نمی‌پندارد، بلکه آن‌ها را همان استاد می‌دانند؛ بنابراین باید به مرور این مباحث را در آئین نامه ارتقا و تسهیلات و برنامه و در بازنگری اخلاق آموزش در دانشگاه خرد و نسل جدید تمدن ساز مورد توجه قرار دهیم تا به نتیجه برسیم.

دکمه بازگشت به بالا