عمومی

بازگشایی به معنای عادی سازی نیست

با توجه به پایگاه اطلاعاتی شبکه اطلاعات ،

دکتر ایرج حریریچی امشب یکشنبه شب در برنامه اصلی اظهار داشت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نباید فرصتی برای پیاده روی راهروها یا مناطق تفریحی باشد.

وی گفت: “بازگشایی برخی واحدهای اقتصادی به معنای عادی سازی نیست.” خواهد بود

حریریچی با بیان اینکه در مورد اختلاف نظرها در مورد استفاده از ماسک ها اظهار داشت: “از آنجا که حمل و نقل عمومی در کشور ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، مقرر شد مسافران مترو و اتوبوس ها از ماسک استفاده کنند.”

وی اضافه کرد: در اکثر کشورها بیشتر افراد از ماسک خانگی استفاده می کنند که در کشور ما بسیار رایج نیست ، اما افراد همچنین می توانند از این نوع ماسک ها استفاده کنند.

فرهاد ابوال نجادیان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با اشاره به افزایش پرونده ها در خوزستان در هفته گذشته ، اظهار داشت: “شیب مقیاس در خوزستان افزایش یافته است که این یک علامت هشدار دهنده برای مردم است.”

وی افزود: شورای امنیت استان به زودی محدودیت های جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

همچنین ، سومی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مصاحبه تلویزیونی گفت: در آذربایجان شرقی از 21 آوریل تعداد موارد کاهش یافته است.

وی گفت که ویزیت های بیمارستان از اوایل ماه مه 13 درصد کاهش یافته است.

هاشمی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، در ادامه برنامه عنوان امشب ، گفت: سیستان و بلوچستان استان جداگانه ای است. در پایان ماه آوریل ، تعداد مسافرها به ویژه مسافرانی که به چابهار آمده بودند افزایش یافت.

دکتر هرییریچی با ارائه نمودارهایی با تشریح وضعیت یادگیری در ایران و جهان ، این برنامه را ادامه داد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: کشور ما در رده هشتم یادگیری قرار دارد ، اما اگر به نسبت جمعیت کشورها محاسبه شود ، ایران در رده چهاردهم قرار دارد.

وی افزود: براساس آمار ، حدود یک سوم موارد در ایالات متحده است و 25 درصد مرگ و میرها در این کشور رخ می دهد.

حریرچی اظهار داشت: در مجموع 3 و 25 درصد از آلودگیهای جهان مربوط به ایران است.

وی افزود: در 2 هفته گذشته 116 شهر از 436 شهر کشور با کمتر از یک مورد در بیمارستان بستری شده اند و 127 شهر با 2 مورد و کمتر از 2 مورد در این مدت در بیمارستان بستری شده اند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: 73 شهر روزانه 3 تختخواب دارند و در جاهایی مانند تهران که در آن تعداد به 70 ، یک یا دو شهر دیگر می رسد.

حریریچی با بیان اینکه محدودیت های خاصی در مورد شهرهای سفید برداشته می شود ، افزود: سیاست هایی که اتخاذ خواهد شد براساس آن تقسیمات صورت می گیرد و شهرهای سفید از گفتن نماز مشترک ممنوع نیستند.

وی تصریح کرد: با این بازگشایی ها ، رفتار انسان باید تمایل بیشتری به پیروی از توصیه های مربوط به سلامت داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت با رد این عقیده مبنی بر اینکه ویروس ظرف یک یا دو ماه از بین خواهد رفت ، گفت: “حتی برخی از روشنفکران ادعا می کنند که این صحت ندارد ، زیرا ویروس می تواند از یک مکان دیگر به کشور بازگردد.”

حریریچی افزود: ما باید بتدریج با این ویروس مقابله کنیم و تا زمانی که دارو و واکسن نداشته باشیم باید وجود ویروس را بپذیریم.

وی با تشریح رفتار مردم در برابر کرونا به عنوان یک شاهکار ، اظهار داشت: بدون شک همه کشورهای جهان در 18 ماه آینده تحت تأثیر ویروس Corone قرار می گیرند و تا زمانی که یک واکسن و درمان مؤثر پیدا نشود.

دکمه بازگشت به بالا