اجتماعی

وحدت به معنای اختیار کردن مذهب دیگری نیست

دیباروز / کردستان هفته وحدت یادآور تولد حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) آخرین رسول خدا است.

پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) از همان ابتدای خلقت ، نور خورشید تاریخ بشریت را مانند خورشیدی روشن و طبق قرآن کریم هدایت می کند و خداوند متعال از طریق این پیامبر در قرآن ، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به مقام و منزلت رسیده است. قرآن كريم يكي از محورهاي مشترك مسلمانان است ، از اين رو ، امام راحل هفته دوازدهم تا هفدهم ربيع الاول ، هفته وحدت را به عنوان اساسي براي برقراري ارتباط و يكپارچگي ميان بيشترين تعداد مسلمانان انتخاب كرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی در غرب خاطرنشان کرد: آیات متعددی از قرآن کریم بر اهمیت وحدت و انسجام در میان مسلمانان تأکید می کند و روایات بسیاری از پیامبر و امامان معصوم وجود دارد که همگی اهمیت وحدت و انسجام اسلامی را نشان می دهد.

حجت الاسلام حسن منتظری در مصاحبه ای با آژانس دانشجویی اسلامی دانشجویان ایران اظهار داشت ، معنای تحت اللفظی وحدت وحدت و وحدت دو چیز است که وجود دارد ، اما وقتی می گوییم وحدت مسلمانان یا وحدت بین مسلمانان به معنای معنای واقعی آن نیست ، وحدت به این معنی است که تمام مکاتبات فکری اسلامی اصول خود را حفظ می کند. همه موافقند ، آنها در مقابل دشمن مشترک خود صف می کشند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه وحدت اسلامی به معنای کنار گذاشتن گروهی از اعتقادات آنها و پذیرفتن آیین دیگر نیست ، گفت: وحدت اسلامی به این معنی است که همه مسلمانان باید اختلافات خود را با حفظ اصول عقیده و در برابر دشمنان اسلام با وحدت حل کنند. آنها باید براساس مثال عینی آن ، آیه 103 سوره آل عمران ، كه می فرماید: “ریسمان خدا را به هم بچسبانید و تقسیم نشوید ، همه شما به طناب خدا چسبیده و پراكنده نشوید” (آیه 103 سوره آل عمران).

با اشاره به آیه 105 سوره آل عمران که می گوید: وی فرمود: “مانند کسانی نباشید که پس از اثبات آشکار اختلاف نظر و اختلاف نظر به نزد آنها آمدند و آنها عذاب وحشتناکی دارند.” وی گفت: “این آیه وظیفه همه مسلمانان را برای مقابله با توطئه های اختلاف دشمنان تعریف می کند.”

مدیر مرکز بزرگ اسلامی در غرب گفت ، با تأکید بر اینکه با استنباط از این آیات قرآن ، به این حقیقت رسیدیم که دین اسلام اتحادی مورد نظر خداوند تلقی می شود.

وی گفت: “هر مسلمان برادر مذهبی سایر مسلمانان است ، و او مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرد و تنها نمی ماند. هرکسی که مشکل برادر مذهبی خود را حل کند ، خدا کار او را اصلاح می کند و هرکسی که مشکل مسلمان را برطرف کند ، خدا مشکل امروز را حل خواهد کرد.” قیامت آن را از بین می برد.

حجت الاسلام منتظری به مهمترین عوامل وحدت در بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، قرآن کریم ، اسلام و ایمان ، اعتقاد به فرقه ها ، روزه ماه رمضان و پرداخت زکات و پنجم از مهمترین عوامل وحدت بین مسلمانان است.

توکل بر اهل بیت (علیهم السلام) زمینه ساز وحدت در جهان اسلام است

وی با اشاره به لزوم پایبندی به خاندان خانه (علیهم السلام) از دیدگاه قرآن و روایات اظهار داشت: اگر همه مسلمانان به خاندان خانه (ص) پایبند باشند ، در این شکی نیست که در دنیا وحدت اسلامی وجود دارد و مسلمانان از سعادت دنیا و آخرت برخوردار می شوند. .

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب با اشاره به اینکه یکی از بهترین عوامل از بین بردن تردیدها و از بین بردن توهمات و سوerstandتفاهم ها در برخی از اصول و مبانی دین است ، تأکید کرد: بسیاری از تردیدهایی که ما به یکدیگر نسبت می دهیم هیچ پایه و ریشه واقعی ندارند. اگر فرقه ها و مذاهب مسلمان عاقلانه با اختلافات برخورد کنند ، به یکدیگر احترام بگذارند و ادله را درک کنند ، بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی در مورد توهین فرانسه و توهین ماکرون به پیامبر بزرگوار صلی الله علیه و آله گفت: از ابتدای پیام رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ، کافران ، مشرکان و یهودیان سعی کردند چراغ نبوت را در محضر پیامبر اکرم محمد صلی الله علیه و آله و سلم روشن کنند. آشکار ، بسته است.

بحث اسلام منتظری است ، با اشاره به اینکه خداوند متعال به کفار هشدار می دهد که تلاش های شما به هدر می رود و به نتیجه نخواهد رسید ، و افزود: آنها باید توطئه حل و فصل با موجودیت صهیونیستی و تعدی و نفرت آن را بپوشانند ، بنابراین لازم است که همه مسلمانان ، کشورهای اسلامی و علمای مسلمان در روابط خود با فرانسه تجدید نظر کنند و آنها را به حداقل برسانند. مرحله.

فروش و خرید کالاهای فرانسوی طبق قانون ممنوع است

وی بر ضرورت ممنوعیت کالاهای فرانسوی در تمام کشورهای اسلامی تأکید کرد و گفت: دانشمندان همچنین باید فتوا دهند مبنی بر اینکه خرید و فروش کالاهای فرانسوی از نظر شرع اسلام ممنوع است و پارلمان های کشورهای اسلامی باید در مورد دولت فرانسه مطالعه و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند. حقوقدانان مسلمان و غیرمسلمان باید رئیس جمهور فرانسه را به دلیل اهانت به مسلمانان و اسلام در دادگاه های بین المللی مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

مامستا اقبال بهمنی ، رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج ، در ادامه میزگرد گفت: “قرآن یک دیدگاه طولانی را برای مسلمانان به عنوان یک ملت تعیین کرده است و در این راستا ، ما مسلمانان نباید اجازه دهیم که بین جوامع اسلامی تفرقه و تزویر ایجاد شود.”

تشکیل یک ملت ؛ هدف اول جهان اسلام

نشانه ای که خداوند متعال در آیه 24 سوره نازی گفت: او فرمود: من بزرگترین پروردگار تو هستم ، او گفت: خداوند متعال در آیه 52 سوره م’منون فرمود: “این امت شما است و ملت شما یکی است ، و من پروردگار شما هستم.” بعد از من. »طبق این آیات قرآنی ، اولین نمونه و هدف جهان اسلام از دیدگاه قرآن ، شکل گیری یک امت است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج با اشاره به ضرورت وحدت و یکپارچگی بر اساس روایات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله گفت: “بین شما اختلاف نکنید.” “کسانی که قبل از شما بودند ، اختلاف نظر دارند و می میرند.”

حضور پیامبر اکرم انسان را از ورطه نابودی نجات داد

وی اعلام کرد: بشر در آستانه هلاکت بود که خداوند متعال به برکت وجود پیامبر بزرگوار ، وحدت ، عشق ، محبت و وحدت را در بین مسلمانان ایجاد کرد و بار دیگر مردم در اطراف محور پیامبر بزرگوار (صلی الله علیه و آله و سلم) و از پرتگاه جمع شدند. آنها از نابودی نجات یافتند.

ماموستا بهمنی با اشاره به اینکه هر جامعه ای که دارای وحدت و وحدت باشد ، رشد و توسعه بیشتری خواهد یافت ، گفت: در این راستا مسلمانانی که پیرو فرقه اسلامی هستند باید به ریسمان الهی و مخرج اسلام که وجود پیامبر صلی الله علیه و آله است پایبند باشند. قرآن كریم ، یك قبله ، یك وظیفه شرعی و غیره ، زمینه رشد و توسعه اسلام را در سراسر جهان فراهم كند.

وی تصدیق کرد: “توکل بر قرآن موجب وحدت و وحدت مسلمانان خواهد شد. بنابراین ، هر مسلمانی باید صادقانه و از خود گذشته ، با قلبی پاک و پاک از چشمه گوارای قرآن بنوشد تا به حقیقت وحدت و یکپارچگی دست یابد.”

و رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج ادامه داد: یکی دیگر از الزامات حفظ وحدت در بین مسلمانان این است که دشمنان اسلام همیشه با ایجاد سو susp ظن در بین مسلمانان سعی در ایجاد اختلاف و نزاع بین جوامع اسلامی دارند و در این راستا علما نیز باید ظن را برطرف کنند.

فضای الکترونیکی ابزاری از جهان ناباوری برای ایجاد تفرقه بین جوامع اسلامی

وی افزود: بیش از 98 درصد موارد مشترک بین شیعه و سنی وجود دارد و اختلافات بسیار جزئی تنها در 2 درصد موارد وجود دارد و این امری طبیعی است ، بنابراین دشمنان اسلام با برجسته سازی این موضوعات در جنگ رسانه ای امروز سعی در ایجاد اختلاف و اختلاف نظر دارند. آنها مسلمان هستند.

ماموستا بهمنی با اشاره به اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ابزاری بزرگ در دنیای کفر برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین جوامع اسلامی تبدیل شده است ، گفت: متولیان مدیریت فضای مجازی هیچ تقوای الهی در درون خود ندارند ، بنابراین آنها به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه هستند.

حاکمان کشورهای مسلمان باید از تفرقه پرهیز کنند

وی افزود: “در هر جامعه ای که مrsمنان ، مومنان و مقدسین وجود داشته باشد ، وحدت و وحدت وجود دارد و در هر جامعه ای که گناه و آرزو حاکم باشد اختلافات بیشتر است ، بنابراین حاکمان کشورهای اسلامی باید به حکم الهی ایمان داشته باشند” تقوا از تفرقه دور می شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج ادامه داد: امروز برخی از کشورهای مسلمان به دلیل نافرمانی خود به دشمنان اسلام پیوسته اند و علیه برادران مذهبی خود کار می کنند و با آمریکا و صهیونیسم متحد شده اند در حالی که یهودیان و مسیحیان دوست مسلمانان نخواهند شد.

وی تأکید کرد: اسلام دین وحدت ، یکپارچگی ، پاکی ، آشنایی ، روشنگری و وحدت است. با تکیه بر قرآن و سنت ، باید بتوانیم زمینه پیروزی اسلام در جهان را فراهم کنیم.

پاسخ مسلمانان به توهین ماکرون باعث شد فرانسه به اشتباه خود اعتراف کند

ماموستا بهمنی با اشاره به توهین رئیس جمهور فرانسه به مکان مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) اظهار داشت: در پاسخ به این توهین بی ایمانی ، مسلمانان کشورهای مسلمان کلیه کالاهای فرانسه را تحریم کردند که فرانسه را وادار به انجام این اشتباه کرد. بپذیرید ، و این نشان می دهد که وقتی مسلمانان در برابر دنیای ناباوری متحد شوند ، دشمن نمی تواند در مقابل آنها بایستد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توهین به پیامبر بزرگوار (صلی الله علیه و آله و سلم) باید موجب بیداری اسلامی کشورهای اسلامی و بیداری از خواب غفلت از حکام اسلامی و وحدت کشورهای اسلامی شود تا کشور دیگری به خود اجازه ندهد به مقدسات مسلمانان توهین کند.

توهین ماکرون به پیامبر اسلام خودکشی سیاسی است

سیدبدین حسینی ، استاد دانشگاه های کردستان ، خداوند متعال در آیه 64 سوره آل عمران به پیامبر بزرگوار صلی الله علیه و آله فرمود: “بگو یا اهل کتاب ، بین ما به کلمه” Saa “روی آورید ، تا در بین شما ما نخواهیم ، بلکه خدا یک ویلا است. خدایا اگر متولد شدی بگو شهادت بده که ما مسلمان هستیم. بگو ای اهل کتاب ، پس بیایید روی کلمه ای که بین ما و شماست بایستیم ، ما فقط خدا را می پرستیم و هیچ چیز را با او شریک نیستیم و اینکه بعضی از ما دیگران را بدون خدا به عنوان خدای نمی گیریم. [از این پیشنهاد] آنها گفتند: تماشا کنید ، ما مسلمان هستیم. [نه شما]این آیه بر ضرورت وحدت از دیدگاه خداوند و قرآن کریم تأکید می کند.

وی افزود: آیه 46 سوره انفال ، آیات دیگر ، كه خداوند متعال به ضرورت وحدت مسلمانان اشاره می كند و می فرماید: “خداوند او را به هم ریخته است ، پس بگذار زمین بخورد ، آن را تمیز نكن ، پس آن را باز كن ، بنابراین باد خود را دوست داری ، واسپروا خدا را با بیمار.” از خدا و پیامبرش اطاعت کنید و دعوا نکنید که مبادا ضعیف شوید و محبت خود از بین برود و با صبر در انتظار خدا باشید.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین عوامل وحدت نیاز به حفظ احترام است ، افزود: ما مسلمانان باید احترام متقابل داشته باشیم و از توهین و مواردی که موجب آزردگی طرف مقابل می شود که اختلاف اندکی با ما دارد اجتناب کنیم و این اجازه را نمی دهیم. سخنرانان ، مبلغان و مبلغان اهل سنت و شیعه در خطبه های خود باید قلب سایر مسلمانان را آزار دهند.

وی گفت: “ما مسلمانان مجبور به اتحاد هستیم زیرا اگر وحدت نداشته باشیم ، نتیجه این خواهد شد که امروز اختلافات و اختلافات زیادی در کشورهای اسلامی وجود دارد که امیدواریم مسلمانان با اندیشه از یکدیگر محافظت کنند.”

این استاد دانشگاه در منطقه کردستان با اشاره به توهین دولت فرانسه به سایت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: امروز ماکرون به محبوب ترین فرد تاریخ و در همه زمان ها کسی توهین کرد ، شخصی که میلیاردها انسان با عشق خود را تسلیم کرد. میلیاردها نفر در سراسر جهان او را به عنوان چهره برجسته می شناسند و ماکرون یک خودکشی سیاسی است و رنج زیادی خواهد کشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا