عمومی

بازید از کارگاه‌های ساخت سریال حضرت موسی

شایان ذکر است که خط قرآنی فوق العاده موسی کلام الله علیه السلام به عنوان آخرین بقایای هنرمند فقید فرج الله سلحشور در هفتاد و دو جزء به رشته تحریر درآمده است. جمال شورجه پس از درگذشت مرحوم سلحشور به کار خود ادامه داد و با بیماری ابراهیم حاتمیه کیا مدیریت این اثر شگفت انگیز قرآنی را بر عهده گرفت.
شایان ذکر است پس از تولید و پخش موفق سریال «یوسف النبی» در داخل و خارج از کشور، جهانیان چشم به راه تولید فیلمنامه فوق العاده «موسی کلام الله (ع)» هستند.

بازدید از کارگاه های سریال حضرت موسی

هنوز خاطرات زیادی از مجموعه های قرآنی در ذهن ما وجود دارد، خاطراتی که گاه مفید است و انسان را به کمال نزدیک می کند. حضرت یوسف. سریالی که چند سال پیش برای اولین بار روی آنتن تلویزیون رفت و نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی هم طرفداران زیادی دارد، ساخت اصلی آن یک سال از عمر آن می گذرد و خاکی شده است.

بازدید از کارگاه های سریال حضرت موسی

فرج الله سلحشور، فردی که زندگی او با قرآن آغاز شد و سرانجام در داستان حضرت موسی (ع) دمید. داستانی که همیشه دوست داشت بسازد. سرانجام با اتمام فیلمنامه این داستان، دعوت حق را پذیرفت و آن را به دست دوست قدیمی اش سپرد، کسی که سال ها با سلحشور کار می کرد و با وجود اینکه کارگردان بزرگ سینمای ایران بود، در کنار لحظه سلحشور است. لحظه جمال شورجا، مردی کوشا که موهای سفیدش در کنار رزمنده روییده بود، اکنون وارث آخرین سناریوی رزمنده است.

بازدید از کارگاه های سریال حضرت موسی

ماجرای حضرت موسی علیه السلام با معجزاتی که اتفاق افتاد، با مخالفت خیر و شر، و پیشانی فرعون از یک طرف و پیشانی راست از سوی دیگر حضرت موسی علیه السلام. در هر صورت برای بسیاری داستان جالبی است زیرا او یک فیلمساز است.

در قرآن بیشتر آیات درباره پیامبران درباره حضرت موسی علیه السلام و حدود یک ششم آیات قرآن درباره حضرت موسی علیه السلام و حضرت موسی علیه السلام است. پسران اسرائیل حضرت موسی صلی الله علیه و آله و سلم و بنی اسرائیل در سوره های مختلفی به چاپ رسیده که منبع معتبری است البته در قرآن این آیات گاهی تکرار می شود ولی نوع تکرار آن متفاوت است.

بازدید از کارگاه های سریال حضرت موسی

مثلاً در سوره بقره به گونه ای و در سوره طه به گونه ای دیگر آمده است یا گاهی آیاتی در سوره ای دیگر آورده شده است که قرآن به گونه ای دیگر از آنها استفاده می کند.
به هر حال اهمیت این رسول بزرگ در میان پیامبران اولیه جایگاه ویژه ای دارد و هر چه از خدا بخواهد خداوند به او می دهد که کلام خداست و او تنها پیامبری است که با خدا ارتباط کلامی و مستقیم دارد. . هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد و به همین دلیل به کلام خدا معروف شده است.
در این دیدار چهار ساعته صحبت های زیادی با آقای میرعلایی تهیه کننده این سریال شد و در پایان ضمن تشویق و قدردانی از این اثر ماندگار تاریخی، آرزو کردم این اثر قرآنی را روی صحنه ببرم. در اسرع وقت.
در پایان این دیدار زیبا که مرا به نزدیک به دو هزار سال پیش برد، آقای سید احمد میرعلوی کتاب هزار بیت را به من هدیه داد و در عوض خادم کرسی را به ایشان دادم. تربت قبر حضرت سیدالشهدا(ع) هیجان زده و خوشحال بود و به گفته خودش این واقعه را به فال نیک گرفت و آن را مایه خیر و برکت برای این مکان و شروع سریال دانست.

بازدید از کارگاه های سریال حضرت موسی

امیدوارم با امکانات کم مقدمات شروع سریال و فعالیت حدود هزار نفر در ساخت سریال، بتوانیم این سریال 7 ساعته را از شبکه ایران و سایر تلویزیون های دنیا در ایران تماشا کنیم. زبان های مختلف، به خواست خدا.
با آرزوی موفقیت برای تهیه کننده، کارگردان و سایر عزیزان، هنرمندان و بازیگران این اثر ماندگار تاریخی و قرآنی.

بازدید از کارگاه های سریال حضرت موسی

دکمه بازگشت به بالا