اقتصادی

بانک‌ها چقدر وام قرض‌الحسنه دادند؟

بررسی ها نشان می دهد بانک ها و موسسات اعتباری کشور در پایان شهریورماه امسال 13.9 درصد بیشتر از پایان سال گذشته وام پرداخت کرده اند و 10.1 درصد از تسهیلات پرداختی به صورت وام بوده است.

به گزارش دیباروز، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی، تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات اعتباری تا پایان شهریورماه سال جاری معادل 4034.7 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به اسفندماه سال گذشته با رشد 13.9 درصدی همراه است. . عمومی.

تسهیلات قرض الحسنه نیز 10.1 درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات اعتباری در کرز الحسنه را تشکیل می دهد و بیشترین حجم عملکرد تسهیلات بانکی مربوط به مرابحه با 37.3 درصد و فروش اقساطی با 14.5 درصد است.

از نظر عددی در پایان شهریور ماه سال جاری، 409.1 هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات اعتباری کشور، قرض الحسنه بوده که نسبت به اسفند ماه سال گذشته رشد 32.3 درصدی را به ثبت رسانده است.

بانک های تجاری چقدر وام دادند؟

از سوی دیگر بانک های تجاری در مجموع 842.9 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که 13.3 درصد رشد داشت. بانک های تجاری در پایان سال گذشته 21.8 درصد رشد داشته اند.

من باید بگویم؛ 12.5 درصد از وام های بانک های تجاری توسط Loan Belle ارائه می شود. و در بانک های تجاری کشور بیشترین سهم تسهیلات پرداختی مربوط به تسهیلات مرابحه به میزان 35.3 درصد معادل 297.7 هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین 17.5 درصد از تسهیلات بانک تجاری به مبلغ 147.3 هزار میلیارد تومان در پایان شهریور ماه به تسهیلات فروش اقساطی اختصاص یافت که در اسفند ماه سال قبل 152.9 میلیارد تومان بود. در مجموع بیشترین سهم تسهیلات پرداختی در پایان شهریور ماه سال جاری به مرابحه، فروش اقساطی و قیرزل الحسنه به بانک های تجاری اختصاص داشت.

میزان وام ارائه شده توسط بانک های تخصصی چقدر است؟

بررسی عملکرد بانک های تخصصی بازپرداخت تسهیلات تا پایان شهریورماه سال جاری نیز نشان می دهد که تسهیلات اعطایی با احتساب سهم تسهیلات قرد الحسن با 18.4 درصد افزایش به 592.7 هزار میلیارد تومان رسید. معادل 33 ​​درصد تسهیلات اعطایی بانک های تخصصی 3 هزار میلیارد تومان نسبت به پایان سال قبل 30.6 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است 5.3 درصد از وام بانک های تخصصی را قرض الحسن تشکیل می دهد. عمده تسهیلات پرداختی در بانک های تخصصی کشور مربوط به فروش اقساطی است. و به گونه ای که در پایان شهریور ماه سال جاری 34.2 درصد از کل تسهیلات اعطایی این بانک ها در بخش فروش اقساطی بالغ بر 202.5 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در اسفند ماه سال گذشته به 188.1 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بانک های تخصصی نیز در بخش مرابحه تسهیلات زیادی پرداخت کردند. به این ترتیب 17.5 درصد از کل منابع تسهیلات این بانک ها در پایان شهریور ماه سال جاری بالغ بر 103.9 هزار میلیارد تومان در این بخش پرداخت شد.

عملکرد بانک ها و مؤسسات اعتباری غیردولتی در اعطای وام

بر اساس این گزارش، بررسی تسهیلات اعطایی بانک ها و مؤسسات اعتباری غیردولتی در پایان شهریور ماه سال جاری نشان می دهد که تسهیلات این بانک با رشد 13.2 درصدی به رقم 2599 هزار میلیارد تومان رسیده است. سهم تسهیلات کرالحسنه در این مبلغ 10.4 درصد (270 هزار میلیارد تومان) بوده و اعطای این نوع تسهیلات در این نوع بانک ها در پایان شهریور ماه امسال 37.2 درصد رشد داشته است. همچنین 42.4 درصد از کل اعتبارات ارائه شده به متقاضیان در بخش وام این بانک بالغ بر 1101.8 میلیارد تومان بوده است.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا