عمومی

بانک‌ها نخستین گزینه تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

“سعید الزرندی” معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در مصاحبه با ساعت 18:30 ، دستورالعمل های اجرایی برای تأمین مالی شرکت های کوچک و متوسط ​​را بررسی کرد و گفت: “اولین کار ما در این زمینه زمینه روش اصلی ماست. “بودجه از طریق بانک ها است و در مرحله بعدی بودجه با استفاده از روش های جدید انجام شد.

الزرندی افزود: در وزارت صمت درمورد روندی به نام روند رونق تولید با بانک ها به توافق رسیدیم و واحدهای تولیدی از طریق سیستم “بهین یاب” اعمال می شوند (https://www.behinyab.ir ) و بر روی دسته های مشخص شده محاسبه می شود. برای تسهیل بررسی ها در کارگاه های منطقه ای وارد و اجرا می شود و سپس پروژه با توجه به اولویت ها تأمین می شود.

وی افزود: “هر ساله ایجاد تسهیلات و تأمین مالی بنگاه های اقتصادی از 30 تا 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته می شود. در سال 1399 حدود 31 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شش هزار و 200 بنگاه اقتصادی قرار گرفت.”

وی همچنین گفت: “با تعامل بین بانک ها و وزارت صمت ، بیش از 24 شعبه بانکی به سیستم ما متصل شده اند.”
آرمان خالقی ، عضو هیئت مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ، مهمان دیگر این برنامه ، با بیان اینکه قدرت هدایت اجرایی برای تأمین بودجه 1400 موسسه واقع بینانه تر از سال گذشته است ، گفت: خوش آمدید زیرا نیاز به نقدینگی برای این شرکتها به دلیل تورم افزایش یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد که برای کمک بیشتر به شرکت ها در وزارت صمت ، از روش های دیگر تأمین مالی استفاده شود ، نه تنها از طریق بانک ها.

دکمه بازگشت به بالا