برترین های کسب و کارعمومی

بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی

بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی

برخلاف تصور و باور عموم مردم، بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی هم کاربرد دارد. به عنوان مثال برای دیوارهای داخلی می توان از این نوع بتن ها با رنگ دلخواه استفاده نمود. همچنین می توان از طرح چوب استفاده نمود تا ظاهر و ماهیت سرد آن را تغییر دهد. حتی گاهی اوقات از ترکیب چوب و بتن اکسپوز هم استفاده می کنند.

علاوه بر دیوارهای داخلی، می توان در کف ساختمان و پله ها نیز استفاده نمود اما توجه داشته باشید که پله های بتنی باید با نرده های چوبی باشد تا ترکیب رنگ های روشن و گرم با ماهیت سرد بتن و هارمونی ایجاد شده تعادل ایجاد نماید.

بتن اکسپوز در محوطه سازی و روف گاردن هم در دکوراسیون داخلی قابل استفاده است. با توجه به طول عمر بسیار بالا، محوطه شما ماندگارتر خواهد شد. اگر علاقه مند به گل و طبیعت هستید، فلاورباکس هم قابل ساخت خواهد بود.

کاربردهای بتن اکسپوز

در بخش قبلی در رابطه با اینکه نمای بتن اکسپوز چیست صحبت کردیم اما اینکه فقط برای نما کاربرد دارد یا خیر در این قسمت بررسی خواهیم کرد.

  • سطح کاملا صاف و صیقلی دارد بنابراین نه تنها در نمای خارجی بلکه در نمای داخلی هم به کار می رود.
  • با توجه به اینکه این نوع بتن برای نصب به هیچ گونه تجهیزات و دستگاه های خاصی مثل پمپ بتن نیاز ندارد استفاده از آن کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است
  • از این نوع بتن می توا برای پیاده روها و مسیرهای ماشین رو هم استفاده نمود اما برای اینکه جلا و رنگ اولیه خود را از دست ندهد باید از شرکت مجری طرح بخواهید دستورالعمل های مربوطه را آموزش دهند
  • برای ساخت ساختمان های مدرن یکی از بهترین گزینه هاست
  • در کفپوش باغ ها، پوشش دیوار حصارها و سازه های زیبا کننده پارک ها قابل استفاده است
  • نیازی به ژل میکروسیلیس برای آب بندی ندارد و مقاومت ذاتی آن در برابر آب و نفوذ نم و رطوبت باعث شده در اطراف سازه های آبی و حتی استخرها هم استفاده شود
  • پنل های بتن اکسپوز ابعاد گوناگونی دارند و بنابراین می توان به جای سنگ و آجر استفاده نمود. ضخامت این پنل ها عموما بین ۲٫۵ تا ۵ سانتیمتر است اما امکان سفارش ضخامت های بیشتر برای مکان های پرترددی که به عنوان کفپوش استفاده می شوند وجود دارد
بتن اکسپوز چیست |بتن اکسپوز نمای ساختمان
هر کدام از این بتن ها مزایا و معایب خود را دارد در ابتدا می‌خواهیم:
  • مزایا و معایب بتن اکسپوز به صورت پنل های پیش ساخته را مورد بررسی قرار دهیم

این بتن در کارخانه مشخصی تولید می‌شود و به محلی که مورد نظر است ارسال خواهد شد تمام مراحل تولید بتن اکسپوز در کارخانه با قالب های آماده و استاندارد انجام خواهد شد اما در برخی موارد به طور اکسپوز قابلیت شخصی سازی قالب نسبت به نیازهای پروژه می‌تواند وجود داشته باشد.

  •  مزایا و معایب استفاده از بتن اکسپوز در محل پروژه به شرح زیر است

این روش بیشتر برای پل‌های بزرگ شهری و ساختمان‌های دولتی کاربرد خواهد داشت زیرا فرآیند تولید این بتن در محل پروژه انجام خواهد گرفت یعنی تمام مراحل مانند بتن ریزی و غیره در همانجا انجام می شود استفاده از این روش به این خاطر می‌باشد که پروژه دارای پیچیدگی های بسیاری است و استفاده از این بتن پیش ساخته تا حدود زیادی غیر ممکن می باشد و یا اینکه قطعه بتنی مورد نظر به عنوان نماد در نظر گرفته خواهد شد.

از بتن اکسپوز در کدام قسمت ها و کدام کاربری ها می توان استفاده کرد؟

برای طراحی داخلی ساختمان و طراحی نمای ساختمان می‌توان از این بتن استفاده کرد.

به دلیل صاف و صیقلی بودن آن اغلب یکی از متریال های پرکاربرد می باشد.

یکی دیگر از قسمت هایی که می توان از آن استفاده کرد در استخرها و بناهای آبی است.

بتن اکسپوز یا بتن نمایان، بتنی است که در معرض دید و به عنوان متریالی مناسب جهت طراحی و اجرا نما، لنداسکیپ (محوطه)، مبلمان شهری و فرنیچرهای بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. عمده استفاده بتن اکسپوز در اجرای نمای ساختمان، محوطه ویلا و مجتمع های تفریحی و مسکونی است.

دکمه بازگشت به بالا