اقتصادی

بردهای الکترونیکی ایرانی در اختیار کارخانه‌های لوازم خانگی قرار گرفت/راه‌اندازی مرکز نوآوری

یک گروه فناوری مستقر در سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران استودیوی راه اندازی و تیم های فنی قابل قبولی را برای طراحی و ساخت صفحه های الکترونیکی لوازم خانگی ایجاد کرده اند که تاکنون به کشور وارد شده است و به گفته وی ، این پنل ها اکنون در دسترس تولیدکنندگان لوازم خانگی موجود است.

محمدرضا حیدرنیا ، مدیرعامل یکی از گروه های فناوری سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران در گفت وگو با دیباروزوی با توصیف این شرکت به عنوان یک استودیوی جدید ، گفت: “این شرکت در زمینه توسعه فناوری های میکروالکترونیک و نانو الکترونیک فعال است ، پشتیبانی از ایده نمونه های اولیه و تولیدات نیمه صنعتی و صنعتی یکی از وظایف این گروه است.”

وی با اشاره به همکاری این گروه با شرکت ها و دانشگاه های دانش بنیان گفت: “استارت آپ ها از امکانات این استودیوی مقدماتی برای توسعه فناوری و ایده های خود بهره مند خواهند شد.

حیدرنیا اطمینان داد که در این استودیوی تازه کار همه تجهیزات لازم برای توسعه فناوری در زمینه میکروالکترونیک و نانو الکترونیک را داریم ، نشان می دهد: خط تولید الکترونیکی Pick & Place ، که یک خط دستی پرسرعت است ، از جمله تجهیزات این شرکت قادر به تولید است. 100000 قطعه در ساعت. این دستگاه می تواند روزانه تعداد زیادی قطعه تولید کند.

مدیر عامل این شرکت فناوری در بیانیه ای با بیان اینکه در این مجموعه چرخه طراحی ، نوآوری ، نمونه سازی و تولید را باهم داریم ، ادامه داد: در حال حاضر مشکلات زیادی در زمینه تابلوهای الکترونیکی در کشور وجود دارد ؛ بنابراین ، بسیاری از پانل های الکترونیکی از خارج از کشور وارد می شود و در این مجموعه ، با تشکیل تیم طراحی متشکل از محققان در زمینه های الکترونیک ، مکانیک ، نرم افزار و صنعت ، زمینه توسعه محصول فناوری را فراهم کرده ایم.

به گفته وی ، تابلوهای الکترونیکی لوازم خانگی از چین وارد شده است و امکان ایجاد تغییر در این پانل ها وجود ندارد ، بنابراین در این گروه ، کف برای طراحی و تولید تابلوهای الکترونیکی لوازم خانگی فراهم شد.

حیدرنیا تأیید کرد: تاکنون تابلوهای الکترونیکی تولید شده در این شتاب دهنده لوازم خانگی به برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی معرفی شده اند.

این محقق افزود: در نظر داریم اولین مرکز نوآوری لوازم خانگی را در سه ماه نخست امسال راه اندازی کنیم. مرکز فعالیت این مرکز تولید تابلوهای الکترونیکی لوازم خانگی و اینترنت اشیا است.

وی با اشاره به استقرار برخی تیم های نوظهور در این مجموعه گفت: فعالیت های این مجموعه مختص 4 حوزه “اتومبیل” ، “چاپ الکترونیکی” ، “تجهیزات پزشکی” ، “لوازم خانگی” و “اینترنت اشیا” است. این مناطق به این مرکز می روند.

وی گفت: “یكی از این تیم های قابل قبول فناوری در زمینه كنترل علائم حیاتی فعال است. این تیم محصولی در حوزه تاج دارد كه قادر به اندازه گیری همزمان پنج پارامتر حیاتی انسان است.”

حیدرنیا پذیرش تیم فناوری در زمینه مدارهای انرژی را از دیگر اقدامات این مجموعه دانش بنیان برشمرد و افزود: در حال حاضر 2000 حسگر خودرو با سفارش گروه صنعتی در این مجموعه تولید می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا