اقتصادیبرترین های کسب و کار

برون سپاری حسابداری چیست؟

برون سپاری حسابداری استراتژی است که در آن شرکت بخشی از امور حسابداری خود را به شرکت ها یا افراد دیگر واگذار می کند. به این ترتیب در هزینه شرکت صرفه جویی می شود و اندازه شرکت خیلی بزرگ نمی شود. به عنوان مثال سازمان تامین اجتماعی در چند روز اخیر تصمیم گرفته بخشی از حسابرسی تامین اجتماعی را به موسسات حسابرسی واگذار کند. این امر مانع از رشد سازمان می شود. البته یکی دیگر از مزایای برون سپاری این است که کارها را برای مشتریان سازمان سریعتر می کند. البته برون سپاری بیشتر برای سازمان های بزرگ مناسب است که باعث سرعت بخشیدن به کار مشتریان سازمان و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. اما برای شرکت های کوچک و متوسط ​​سودآور نیست، زیرا هزینه ای که به این بنگاه ها می پردازند بیشتر از استخدام حسابدار است و شرکت ها باید اطلاعات حسابداری مشتریان خود را به روز نگه دارند.

لازم به ذکر است که تمامی مسائل حسابداری شرکت یا سازمان برون سپاری نمی شود بلکه بخشی از آن در زمان های خاصی انجام می شود. به عنوان مثال تامین اجتماعی، که در آن ممیزی بیمه به سازمان های دیگر برون سپاری می شود

دلیل برون سپاری حسابداری

برون سپاری حسابداری کاربردهای زیادی دارد و به دلایل مختلفی می توان آن را انجام داد. در اینجا مهمترین دلایل برون سپاری حسابداری را بیان می کنیم:

 کمبود منابع: کمبود منابع یکی از دلایل اصلی استفاده شرکت های حسابداری از حسابداری تعهدی یا حسابداری پروژه است. این بدان معناست که برخی از شرکت ها با کمبود نیروی انسانی متخصص و ماهر برای انجام وظایف حسابداری خود مواجه هستند. اما برخی از شرکت‌ها مسائل جزئی‌تری را به افراد و گروه‌های خارج از محیط شرکت خود اختصاص می‌دهند تا بیشتر بر مسائل اصلی تمرکز کنند.

انعطاف پذیری شرکت شرکت ها ممکن است نیازهای فصلی داشته باشند، مانند تهیه گزارش های فصلی یا اظهارنامه مالیاتی. در محوطه فروشگاه، فعالیت حسابداری واقعی مجموعه خود را انجام می دهد، اما در مواردی مانند تهیه گزارش های فصلی نمی تواند به درستی عمل کند که در این صورت از حسابداران یا شرکت های حسابداری کمک می گیرد. پروژه.

مدیریت وظایف اصلی تیم: مدیران شرکت ممکن است برخی یا همه عملکردهای حسابداری را برون سپاری کنند تا بر سایر امور شرکت تمرکز کنند.

مزایای برون سپاری حسابداری

برون سپاری حسابداری یک استراتژی مناسب و تخصصی برای شرکت های بزرگ است که شامل مزایای زیر است:

صرفه جویی در هزینه: گاهی اوقات کارفرمایان باید هزینه های حقوق و دستمزد، بیمه، مرخصی و مستمری، استهلاک سیستم های نیروی کار موجود و غیره را بپردازند. به دلایل اقتصادی از جمله تصمیم به استفاده از پیشخوان پروژه به منظور کاهش هزینه های استخدام کارکنان دائمی می باشد. .

صرفه جویی در زمان: مسائل حسابداری اغلب وقت گیر و در عین حال ظریف هستند. به همین دلیل، مدیران شرکت زمان کافی برای حل همه موارد را ندارند. در آن صورت برای صرفه جویی در زمان، امور مالی به شرکت ها و افراد دیگر واگذار می شود.

کیفیت و دقت کافی: زمانی که حسابداری برای یک کسب و کار برون سپاری می شود، اساساً روی موضوعات خاصی متمرکز شده و دقت کافی صرف می شود. از طرفی ممکن است یک گروه بزرگ نتواند تمام امور مالی خود را با دقت و کیفیت انجام دهد و بهتر است از افراد یا موسساتی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرند.

ارتقاء سیستم حسابداری: با پیشرفت تکنولوژی، استانداردها و مسائل حسابداری نیز بهبود یافته و به روز می شوند. از طریق حسابداری خارجی، کسب و کارها می توانند اطمینان حاصل کنند که سیستم های مالی آنها برای مطابقت با پیشرفته ترین استانداردهای جهان به روز شده است.

عدم وجود رفتار نادرست: گاهی شاهد رفتار نادرست کارکنان در بخش حسابداری شرکت هستیم. با برون سپاری امور حسابداری مجموعه به شرکت ها و افراد دیگر کمتر در معرض چنین مشکلاتی قرار می گیریم. زیرا این شرکت ها توسط کارشناسان و مدیران اداره می شوند. همچنین تمامی حسابداران شاغل در این شرکت ها در قبال هر مشکلی مسئولیت دارند.

پیشگیری از جرایم مالیاتی: وقتی فردی مرتکب اشتباهات مالی می شود باید تاوان جرایم مالی را بپردازد. برای کاهش و جلوگیری از این گونه مشکلات، بهتر است خدمات حسابداری و مسائل مالی را با کمک استراتژی برون سپاری حسابداری توسعه دهید.

عدم وجود نگرانی های بالقوه در مسائل حسابداری: برای رفع نگرانی های احتمالی مانند بی نظمی های مالی، حسابداری خارجی انتخاب مناسبی است. با برنامه ریزی، حسابداری می تواند شرکت شما را از چنین مشکلات وقت گیر نجات دهد.

مزایای برون سپاری حسابداری برای استارتاپ ها

برون سپاری حسابداری برای استارت آپ ها کار هوشمندانه ای است. استارت آپ ها یا استارت آپ ها اغلب به دلیل مدیریت ضعیف مالی و حسابداری شکست می خورند. در این صورت انتقال حسابداری به استارت آپ پیشنهاد می شود زیرا با استفاده از خدمات تخصصی این شرکت ها از شکست راه اندازی جلوگیری می شود.

معایب برون سپاری حسابداری

مهمترین چیز در رسانه های اجتماعی برای هر کسب و کاری. انتخاب یک شرکت یا شخص قابل اعتماد است. اشتباه رایجی که کارفرمایان یا کسب و کارها مرتکب می شوند، انتخاب یک شرکت حسابداری است که تجربه و تخصص کافی را ندارد.

بنابراین با نگاه به مسائل اقتصادی نباید به افراد و شرکت های بی سواد و بی ثبات سپرد. در نتیجه برای ارائه حساب های شرکت از طریق افراد یا شرکت های حسابداری، اطمینان از تجربه کارکنان، تعهد و رضایت اولین مشتریان ضروری است.

اما آیا برون سپاری به بازار کار محلی لطمه می زند؟

یک واکنش رایج به احساس اخراج، ترس از محیط کار است. بنابراین، به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار که می‌خواهد به مردم جامعه شما خدمت کند، ممکن است از خود بپرسید: «اگر این خدمات را ارائه دهم، مشتریان من چه فکری می‌کنند؟»

مهمتر از همه، برون سپاری جهانی نقشی غنی برای کارکنان محلی ایجاد می کند. نقش هایی که مستلزم مسئولیت بیشتر و دستمزد بالاتر هستند، این در مورد جایگزینی تیم های منطقه ای با تیم های راه دور نیست. این یک وظیفه است تا کارمندان محلی بتوانند به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را توسعه دهید و با خدمات ارزشمندتر ارزش بیشتری را برای مشتریان خود ارائه دهید.

نتیجه؟ با رشد آنها، این شرکت ها در نهایت افراد بیشتری را به صورت محلی استخدام می کنند، در نقش هایی که به مهارت های بیشتری نیاز دارند.

اما ابتدا اجازه دهید چند نکته را در نظر بگیریم

اگر تا به حال فکر می کردید که حسابداری برون سپاری ممکن است راه حل مناسبی برای نیازهای فعلی شرکت شما باشد، ابتدا باید چند عامل را در نظر بگیرید تا آن را مناسب کنید. شروع کن با:

هدف خود را از برون سپاری کار خود به یک تیم برون سپاری تعیین کنید. به تیم شما جهت می دهد.

ارزیابی کنید که آیا یک ارائه دهنده خدمات شریک خوبی برای کسب و کار شما خواهد بود (برای برخی نکات به نمودار زیر مراجعه کنید). شما می خواهید کار درست را انجام دهید، درست مانند زمانی که کارگران محلی را استخدام می کنید.

تعیین کنید که آیا زمان و منابع لازم برای ارتباط با یک تیم جهانی را دارید یا خیر. مناطق زمانی و فناوری را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شده است تعریف، دلایل، مزایا و انواع برون سپاری حسابداری معرفی شود. برون سپاری حسابداری یکی از مهمترین موضوعات حسابداری است که هر مدیری باید بداند زیرا دلایل و مزایای زیادی برای استفاده از آن وجود دارد. یکی از جنبه های بسیار مهم برون سپاری حسابداری، انتخاب حسابدار یا حسابدار برای ارائه خدمات مشاوره مالیاتی رایگان و مرتبط است. توصیه ما برای چنین گزینه ای یک فرد یا شرکت متخصص، متخصص و با تجربه مانند یارتکس است. همچنین قبل از امضای قرارداد باید این نکته را در نظر گرفت که پیمانکار از همه لحاظ مورد تایید است.

دکمه بازگشت به بالا