ورزشی

بزرگترین خصوصی‌سازی تاریخ کشور هفته بعد نهایی می‌شود

خانه داری:

وزیر اقتصاد با اعلام اتمام بزرگترین فرآیند خصوصی سازی کشور در هفته آینده، از واگذاری بلوک 12 درصدی شرکت هلدینگ خلیج فارس با صلاحیت و بر اساس رقابت با قیمت 32 درصد بالاتر از قیمت پایه خبر داد. .

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سید احسان خاندوزی امروز پنجشنبه در سومین جلسه نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با کارشناسان و اساتید برجسته دانشگاهی با موضوع بررسی واگذاری سهام دولت وی با بیان اینکه شرکت های «سایپا» و «خودرو ایران خودرو» از برگزاری جلسات وزارت اقتصاد و وزارت اقتصاد با هدف تکمیل الگوی خصوصی سازی خودروسازان خبر دادند، افزود: قرار شد 3 جلسه برای خودروسازان برگزار شود. نخبگان در دانشگاه‌های شریف، علامه طباطبایی و پرنس کبیر، نظر کارشناسان، اندیشکده‌ها و مدیران بخش‌های مختلف صنعت را به‌دست آورند و با کسب نظرات و پیشنهادات جایگزین، مدل تحویل را نهایی کنند.

و وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: همگرایی خوبی وجود داشت و در اکثر مسیرها به اجماع کارشناسان رسیدیم. نکته مهم این است که همه در مورد نیاز به تغییر مدیریت در جهت کارآمدی بخش خصوصی اجماع جدی و تایید شده دارند. همچنین بر لزوم تغییر نظام قیمت گذاری اشتباهی که در صنعت خودرو وجود دارد تاکید شد و روند شفافیت، رقابت و حذف واسطه ها و واسطه ها مورد توجه قرار گرفت.

خاندوزی تصریح کرد: در خصوص اصلاح نقش نظارتی وزارت ایمنی به عنوان سیاستگذار بخش صنعت در کشور و چشم انداز بلندمدت سیاست صنعتی در مورد نحوه برخورد با صنعت خودرو و سایر موارد اتفاق نظر وجود دارد. فعالان حوزه خودرو بخش پس از تحویل

وی حل مشکل سهام عدالت در مالکیت و مدیریت صنعت خودرو را یکی از مشکلات این صنعت دانست و گفت: این راه حل عدالت باید در اولویت قرار گیرد.

و وزیر اقتصاد ادامه داد: وزارت امنیت در هفته های آینده مدل نهایی پیشنهادی خود را برای واگذاری سهام دولتی در شرکت های خودروسازی نهایی می کند تا ورود به مرحله واگذاری سهام دولتی در شرکت های خودروسازی دور از دسترس – بصیرتی. تخصصی و بلندمدت و به سرنوشت این شرکت ها و این صنعت توجه کنید.چون در دولت سیزدهم شاهد برخی بازنگری ها، بازگشت ها و مسیرهای معکوس به تکالیف قبلی نیستیم.

خاندوزی افزود: بر اساس دستور رئیس سازمان خصوصی سازی طی هفته های آینده سهام تضمینی خودروسازان با سایر سهام دولتی که در مرحله واگذاری فوری نیستند جایگزین و سهام تامینی جایگزین خواهد شد. او آزاد خواهد شد و مانعی نخواهد بود.

وی به واگذاری 12 درصد از سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه امسال 70 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام دولت تخصیص داده شد که مهمترین آن و ارزش بخشی از آن مربوط به 12 درصد از بلوک شرکت هلدینگ خلیج فارس است که انجام شده است. معامله در موقعیت رقابتی با خریدار واجد شرایط می باشد.

و تاکید کرد: سهم نقدی آن به مبلغ حدود 30 هزار میلیارد تومان دیروز و امروز تامین و نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شد و زمانی که این مبلغ در هفته آینده موجود شود، معامله قطعی و بزرگترین واگذاری خواهد بود. و خصوصی سازی در کشور تاریخ کشور. این بار قیمت را بر اساس رقابت و 32 درصد بالاتر از قیمت پایه در هفته آینده نهایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا