اجتماعی

واردات واکسن توسط بخش خصوصی نهایی شد + جزییات

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از اتمام خرید و واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی خبر داد.

ناصر الریاحی در مصاحبه با دیباروز گفت: “خوشبختانه با پیگیری های انجام شده ، سرانجام سازمان غذا و دارو مجوز واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی را صادر کرد و بنابراین این شرکت مجوز را از دو کشور. در کوتاهترین زمان ممکن

وی در مورد نوع واکسن خریداری شده توسط بخش خصوصی گفت: در مرحله اول ، یک میلیون دوز واکسن آسترانزکا خریداری شده و به کشور وارد می شود. در مرحله بعدی ، که بلافاصله پس از این قرارداد دنبال می شود ، سه میلیون دوز واکسن سینوفرم چینی خریداری می شود که البته با شرط تحویل موقت مذاکره می شود.

و یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: “با توجه به اینکه واکسن کرونا ایرانی احتمالاً در آینده نزدیک در دسترس خواهد بود ، در صورت تغییر تصمیم دولت یا استفاده از واکسن دیگر ، ما برای واکسن چینی شرط گذاشته ایم. یک واکسن کامل است. “آنها را مجبور نکنید وارد کشور شوند و بخشی از آن را وارد کنند.

در مورد زمان واردات این واکسن به کشور ، الریحی گفت: “ما آماده هستیم که یک میلیون دوز واکسن AstraZenka را به یکباره به کشور وارد کنیم ، اما این به ظرفیت و شرایط وزارت بهداشت بستگی دارد.” . “اگر شرایط برای دریافت در چندین مرحله فراهم باشد ، ما ابتدا 100000 دوز و سپس با محموله های 200،000 تا 250،000 دوز این واکسن ها وارد خواهیم کرد.

به گزارش دیباروز ، بخش خصوصی هفته ها قبل از اتمام خرید شش میلیون دوز واکسن کرونا و واردات آن به کشور خبر داد که پس از حدس و گمان های فراوان به دلیل کمبود مجوز و عدم بهره برداری ، رسماً متوقف شد. از روند.

پیش از این ، مقامات اتاق بازرگانی پیشنهاد کرده بودند که واکسن ها در دسترس کارگران و فعالان خط تولید کشور قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا