اقتصادی

آخرین وضعیت پروازها برای واردات واکسن کرونا

در زمانی که به نظر می رسد ایران در حال مذاکره برای خرید و واردات واکسن کرونا است ، معاون وزیر هواپیمایی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ما برای واردات واکسن کرونا از کشورهای مختلف مشکلی نداریم ، حتی اگر به آن کشور پرواز نکنیم. مطالعه موردی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

به گزارش دیباروز ، از روزی که عبدالناصر حامتی ، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که مشکل تبدیل ارز برای وارد کردن واکسن کرونا حل شده است ، همه منتظر بودند ببینند چه زمانی سفر اول انجام می شود و اکنون پس از آن. دو هفته پیش ، اخباری مبنی بر آغاز مذاکرات با کره جنوبی برای پاکسازی پول ممنوعه ایرانی از کالاهایی مانند واکسن کرونا منتشر شد.

اما س questionال اینجاست که احتمالاً با واکسن کرونا به کدام کشورها پرواز خواهیم کرد و اگر این سفر از قبل برنامه ریزی نشده باشد چه می کنید؟

ابوالقاسم جلالی ، معاون هواپیمایی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ، به خبرگزاری دانشجویان ایران (دیباروز) گفت: “اگر پرواز برنامه ریزی شده به کشوری داشته باشیم که واکسن کرونا را از آن خریداری کرده ایم ، پس مشکلی با پروازهای باری برای خرید و واردات واکسن کرونا نداریم ، اما اگر پرواز نکنیم. برای آن مقصد خارجی ، مجوزهای لازم را برای انجام یک سفر باری به صورت موردی دریافت خواهیم کرد و این کار را انجام خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باید در خصوص پروازهای مربوط به واردات واکسن کرونا به سازمان هواپیمایی کشوری تسلیم شود ، افزود: از ما خواسته می شود که هرچه سریعتر پرواز را برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون وزیر هواپیمایی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا ما به این کشور سفر می کنیم یا خیر ، با در نظر گرفتن شروع مذاکرات با کره جنوبی برای آزاد کردن بخشی از وجوه ممنوع به دلیل واکسن کرونا ، توضیح داد: سفر به کره جنوبی نداریم ایران برای مقاصد دیگر مانند عراق و بسیاری از کشورهای اروپایی تاسیس شده است و در صورت لزوم به سرعت برای آنها مجوز می گیریم و حتی هواپیماهای باری هوایی به کشورهایی مانند انگلستان برای واردات مواد بهداشتی ، به ویژه واکسن کرونا ، هیچ کشور ممنوعه ای وجود ندارد که مورد توجه قرار نگیرد و باعث تمایز شود. تمام دنیا بین پروازهای مسافری و باری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا