اجتماعی

بزرگ‌ترین کاری که می‌توان برای امنیت کشور انجام داد، توسعه خدمت به مردم است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امروز دشمن در میانه میدان است و نمی توان منکر آن شد. دست استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی از آستین جریان نفوذ بیرون می آید. اما تقصیر ما باعث این حوادث شد. بزرگترین کاری که می توانیم برای امنیت کشور انجام دهیم توسعه خدمات برای مردم است.

به گزارش دیباروز، میرهاشم موسوی مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی در مراسم تجلیل از حاضران در مراسم موکب این سازمان در ایام اربعین حسینی گفت: باعث افتخار ماست که در گروه منتخب حاضرین در مراسم موکب این سازمان قرار گرفتیم و این اتفاق افتاد. بسیار عالی برای ما مهم است که خودمان را در این مجلس برکت دهیم. تصویر حماسه بزرگ اربعین که در این اجتماع تبلور یافت، تصویر خدمت عاشقانه و عزت اسلامی است. خدمت عاشقانه در راه حضرت اباعبدالله که همه دارایی خود را در راه خدا داد.

وی افزود: در احادیث و سخنان اهل بیت برای خدمتگزاران به زائران ثواب بی حسابی ذکر شده است و سالمندان در تعبیر خود می گویند برای کسی که همه چیز را در راه خدا بدهد طبیعی است. و منطقی است که خداوند همه چیز را به او بدهد و غیره.
دکتر موسوی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و هفته وحدت گفت: امام صادق علیه السلام برای حسین علیه السلام طلب مغفرت می کند. ، برای کسانی که پول خود را در این راه داده اند و برای آنها. که به این ترتیب بدن آنها را جامد می کند. این را امام صادق علیه السلام فرمودند و سپاس و ستایش ما از بندگان در برابر سخنان امام چه ارزشی دارد.

وی افزود: عزت، استقلال، عزت، آزادی و همه وجود و نشاط اسلام از امام حسین (علیه السلام) است. به همین دلیل دشمنان در مقابل فرهنگ بزرگداشت امام حسین (علیه السلام) می ایستند. تا زمانی که مکتب امام حسین علیه السلام زنده است، شهید امیرالاحمدی در این مکتب پرورش یافته است. شهید بزرگوار قبل از ظهر در حال خدمت به اعضای سازمان بود و بعد از ظهر در مسیر شهادت در راه حسین علیه السلام قدم می زد. و در کجا چنین چیزی جز در مکتب ائمه علیهم السلام وجود دارد؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: امروز دشمن در مقابل دستاوردهای این مکتب رشد کرده است. نوع پوشش مردم آنچنان بهانه است که مکتبی که هندسه قدرت جهانی را دگرگون کرده و امت امام حسین که در این هندسه قوت دارد نقش مادی و معنوی را ایفا می کند که تخیل خام دشمن ضعیف شده است. دشمن در مقابل لشکری ​​ایستاده است که می خواهد به دست مبارک مهدی (علیه السلام) بیفتد و جهانی شدن واقعی در راه آینده است. چهل از این نظر برای ما مهم است. ما تا آخر عمر در کنار این مدرسه خواهیم بود.

وی افزود: تصویری که در این خدمت عاشقانه به چشم می خورد امتداد قیام پیوند خورده با قیام امام زمان (عج) برای گسترش عدالت است، نمونه ای که در تامین اجتماعی برای تحقق آن تلاش می کنیم. البته خود پیغمبر انتخاب می کند و ائمه باید با ما این گونه رفتار کنند. دایره رحمت ائمه (علیهم السلام) گسترده است و اجازه نمی دهد کسانی که در دلشان محبت است، حتی در بدترین شرایط از آنها فاصله بگیرند.

موسوی افزود: کار را شروع می کنیم اما ادامه، توسعه و بهبود مسیر با خود ائمه است. هرکس وارد این حرم شود مورد احترام است. باید به شما برای ورود به این فضا افتخار کنیم. این نگرش را باید حفظ کنیم و نباید به آن افتخار کنیم و اگر مراقب نباشیم از ما گرفته می شود. ما باید خودمان را در این مدرسه پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال اولین سال و آغاز این حرکت بود و سختی کار در سال اول افزایش می یابد، گفت: برخی عزیزان در این زمینه انتقاداتی را مطرح کردند که برخی از آنها درست و برخی دیگر اشتباه بودند. ما باید تلاش کنیم تا با تجربه ای که در سال جاری به دست آورده ایم، در سال های آینده شرایط را بهتر کنیم. مهم این است که در سازمان تامین اجتماعی اباعبدالله (علیه السلام) در قالب موکب از تیرک خیمه بالا رفت و انشاءالله دیگر فرود نمی آید. ما باید از قبل برنامه ریزی کنیم و این حرکت را در سال های آینده توسعه دهیم. این فرهنگ فرهنگ نجات ماست، چه در بخش رحمان و چه در بخش کفار. چیزی که می تواند تمام اتفاقات اخیر را گرد هم آورد، رحمت بیکران این مکتب است.

موسوی افزود: امروز دشمن در میانه میدان است و نمی توان منکر آن شد. دست استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی از آستین جریان نفوذ بیرون می آید. اما تقصیر ما باعث این حوادث شد. بزرگترین کاری که می توانیم برای امنیت کشور انجام دهیم توسعه خدمات برای مردم است. تامین اجتماعی با بیش از 45 میلیون نفر ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد. ما باید با رویکرد خدمت رسانی عاشقانه در جامعه حضور داشته باشیم و مهمترین دستاورد موکب این است که این الگوی خدمت را به میدان می آورد.

وی افزود: این مدرسه برای ما الگو است، در دایره محبت خانواده همه جذب و هضم می شوند چرا که خانواده در خدمت فداکارانه سرآمد است. در مکتب اهل بیت، ریشه مشکل را حل کردند. در حکومت داری باید پاسخگوی مردم باشیم و اگر شجاعت و تلاش هست خدا خیر دهد. اباعبدالله (علیه السلام) به کسانی که برای حل مشکل مالی نزد او آمدند، فرمود: حاجت خود را جز به سه نفر نگویید; مذهبی، جوانمرد و خانوادگی. خطاب به مردم این گونه باشیم و امام حسین (علیه السلام) به ما فرمود. این وظیفه ماست و باید با این مدل جلو برویم.

موسوی خاطرنشان کرد: در ابتدای راه اندازی سازمان جدید تامین اجتماعی برخی می گفتند اگر این جوانان می توانند یک ماه حقوق در تامین اجتماعی بدهند، کلاه خود را بالا ببرند. در حالی که 12 ماه حقوق پرداخت کرده ایم و سیزدهمین ماه است که 88 میلیارد میلیارد بدهی هم پرداخت کرده ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با انتقاد از سکوت برخی شخصیت ها گفت: جایی که دشمن و نفاق ظاهر شد و نفوذ جاری شد، ما باید مانند شهید امیر احمدی در مقابل جان خود بایستیم. امروز روز سکوت نیست. فرد در مکتب اهل بیت هر لحظه رنج می کشد و تجربه می کند. در امتحان از دروغگو و صادق از دروغگو معلوم است. مدرسه ما یک مدرسه فیزیکی نیست که در سطحی جدا از آرمان های انسانی بایستد.

وی افزود: از همه شما عزیزان استانی که با جان و دل زحمت کشیدند تشکر می کنم. می خواستم در این راهپیمایی شرکت کنم و یک لیوان آب بریزم اما نشد. جا دارد از کادر پزشکی و بسیج جامعه پزشکی که با کار تیمی خوب و محکم کار را انجام دادند تشکر کنم.

موسوی تصریح کرد: اگر در این مدرسه بمانیم از این مشکلات خلاص می شویم. این روزها باید یادی کنیم از سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که حق بزرگی در این راه بر کل جهان اسلام دارد. خدا کمک کند که در این مدرسه بمانیم.

وی افزود: تامین اجتماعی یک نهاد و سازمان انقلابی است و اگر از ظرفیتی استفاده نشود تقصیر ماست. باید از امروز برنامه ریزی کنیم که انشاءالله سال آینده این حرکت عظیم با شور و نشاط بیشتری انجام شود و مطمئنم این راهی است که با قوت بیشتری طی خواهد شد.

موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود به جدیت دولت در مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته، مبارزه با فساد اولویت ماست. بدانید که هیچکس در سازمان تامین اجتماعی آن را ندارد و حاشیه ایمنی نخواهد داشت. فساد خط قرمز ماست و در این مدت با ذره بین پیگیری مسائل را از کسی تمجید نمی کنیم. چون دو فیلد خط قرمز ماست.

و در پایان گفت: راه خدمت به امام حسین را به شما تبریک می گویم و امیدوارم این نشانه تقوای الهی مورد پسند اباعبدالله قرار گیرد و این نشانه ای که ما را به این راه رساند تقویت شود. .

احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و محلی سازمان تامین اجتماعی نیز در مراسم تجلیل از خادمان راهپیمایی اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر گفت: خالق و بانی این حرکت عظیم بود. مدیرعامل ناظر سازمان که اولین جلسه را در این خصوص در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار کرد، باعث آسودگی خاطر است که چالش های مختلف موجود در سازمان باعث نشده تا مدیر عامل از بحث های فرهنگی غافل شود و از این بابت از ایشان تشکر می کنم.

اسفندیاری با تشکر از بسیج جامعه پزشکی و بسیج کارکنان سازمان تامین اجتماعی و مدیران بیمه و درمان استان ها برای به ثمر رساندن این اتفاق بزرگ گفت: این حرکت عظیم یک حرکت دینی بود. برخی معتقد بودند که بودجه سازمان صرف ساماندهی موکب ها می شود و از این بابت نگران بودند. در حالی که بخش زیادی از بودجه این حرکت از طریق کمک های مالی و اهدایی همکاران در این زمینه تامین شد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر می خواست آثار نهضت بزرگ اربعین را از بین ببرد و در ابهام قرار دهد اما موفق نشد و نخواهد شد. کشوری که امثال شهید سلمان امیراحمدی را دارد، دشمن در آن کشور کاری از دستش بر نمی آید. کشوری که چند میلیون زائر اربعین دارد، دشمن نمی تواند با آن ملت اقدام جدی کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: در راهپیمایی های اربعین و دهه آخر صفر، 62 هزار نفر در موکب های پزشکی پذیرش شدند، 430 پزشک و پرستار خدمات رسانی کردند و در مجموع حدود 10 هزار نفر تحت درمان قرار گرفتند. در موکب های سازمان».

محسن تقیانی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز فرا رسیدن هفته وحدت، میلاد با سعادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام را تبریک گفت. او) و همچنین شهادت بسیجی حراست. مدافع سلمان امیراحمدی توسط منافقین داخلی گفت: در این نزاع بزرگ که توسط دشمن تدارک دیده شد و همه عوامل داخلی و خارجی را برای برچیدن ایران عزیز بسیج کرد، جوانان و نیروهای امنیتی ما این نزاع را خاموش کردند و البته عزیزانمان را از دست دادیم. آنهایی که به این ترتیب از جمله همکار عزیزمان در میان آنها بود.

وی افزود: امسال برای اولین بار در سازمان به برکت انباء عبدالله (علیه السلام) و تولیت ایشان، اتفاق بزرگ و هماهنگی رخ داد و به زائران امام حسین (علیه السلام) خدمت رسانی کردیم. در قالب 13 پزشک موکب های اقامت در طول چهل بی نظیر است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی تایید کرد: در چهار مرز خروجی و یک ورودی علاوه بر راهپیمایی که در کربلا برگزار شد خدمات خود را ارائه کردیم. در کربلا موکب دو درمان داشتیم. یک مورد توسط بسیج جامعه پزشکی تامین اجتماعی سازماندهی شد. موکب دیگری به سرپرستی همکاران درمان استان سمنان در جوار حرم اباعبدالله (علیه السلام) برگزار شد. ما یک موکب اقامتی داشتیم، یکی روی پل قفیفه و دیگری در صحن آگیلا که همزمان بیش از هزار زائر در آن جا می شد.

وی خطاب به حاضران گفت: همه این وقایع علاوه بر اینکه از برکت حضرت اباعبدالله بود به همت شبانه روز تک تک شما عزیزان صورت گرفت. انشاالله در سال های آینده این کار در سطح وسیع تری ادامه پیدا کند.

تقیانی با اشاره به اینکه هیچ کار فرهنگی و آموزشی نمی تواند در این مدت کوتاه تا این حد تاثیرگذار باشد، افزود: انشاالله نتایج این کار بر عملکرد سازمان تاثیرگذار باشد. خدا را شاکرم که توانستیم در کنار شما به زائران ابی عبدالله علیه السلام و علی بن موسی الرضا علیه السلام خدمت کنیم. در این روزها شش هزار نفر برای بنده ثبت نام کردند، تعداد کمی از ما توانستیم پاسخگوی آن باشیم، این توانایی بزرگی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا