عمومی

دانشنامه‌ای برای زیست مومنانه – دیباروز

اما به دو دلیل، ویژگی های امام جواد علیه السلام، فضایل و جایگاه ارزشمند ایشان نسبت به سایر ائمه معصومین در بین مردم کمتر شناخته شده است. اول: عمر کوتاه و عمر کوتاه به برکت آن حضرت، و دوم شرایط زمان امام علیه السلام.

نیل به مقام امامت در هشت سالگی و شهادت در بیست و پنج سالگی از ویژگی های ممتاز و ممتاز امام جواد (علیه السلام) از دیگر بزرگان دین است. امام جواد نیز در زمانی که دوران پرحادثه نفاق بنی عباس در زدودن اسلام واقعی تحت عنوان آزادی دینی و مقابله با جریان امامت و ولایت بود، رهبری جامعه را بر عهده گرفت. کلمات نهمین نور خوانا هستند.

با وجود جذابیت های فراوان در زندگی جوان ترین پیشوای دینی و نگارش کتاب های فراوان درباره امام جواد (علیه السلام)، اما باید چند کتاب در زمینه معرفی سبک زندگی، اخلاق و زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) وجود داشته باشد. بر او) به جامعه. توجه به ابعاد مختلف زندگی و عصر امام جواد (علیه السلام) در مقایسه با سایر ائمه معصومین می تواند پاسخگوی نیازهای علمی و اجتماعی جامعه امروز باشد.

در میان کتابهای متعددی که در مورد امام جواد علیه السلام تألیف شده است، دایره المعارف عمومی جواد تألیف آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری از جمله آثار فاخری است که در این زمینه به زیورآلات مزین شده است. این دائرةالمعارف که در یک مجلد تألیف شده است شرح جامعی از تاریخ و سیره امام جواد علیه السلام و دارای پنج بخش است که در بخش اول خصوصیات شخصی آن حضرت و در بخش دوم فضایل امام جواد امام در چهار فصل، بخش سوم سیره امام جواد، بخش چهارم مناظرات امام، و پنجم سخنان امام.
این جدیدترین اثر که حاصل بیش از 10 سال کار پژوهشی و تالیفی با جمعی از دانشمندان برجسته این حوزه است، منبعی مطمئن و معتبر برای محققان، نویسندگان و حتی هنرمندان برای خلق آثار فراوان در حوزه های مختلف است. زندگی و زمان و زندگی گوادالاجام علیه السلام.

امروزه با توجه به نیاز جامعه به الگوهای واقعی، آشنایی با سبک زندگی ائمه (علیهم السلام) و تفسیر آن در بین طبقات اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.روانشناسی برای بررسی و بررسی ابعاد مختلف زندگی امام جواد (علیه السلام) و آشنایی با ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن امام همام، بهترین و روشن‌ترین راه برای عموم مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان امروزی برای رسیدن به تعالی و بلوغ است.

* مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

دکمه بازگشت به بالا