برترین های کسب و کارعمومی

بلوك سيماني ساخت استخر با سنگ لاشه

  اجرای بتن در کاسه استخر :

پس از مرحله رگلاژ نمودن و صاف کردن خاک محل برداشت و پیش از اجرای بتن بهتر است که با استفاده از لایه های پلاستیکی ضخامت مناسبی روی کف خاک استخر قرار دهید. پلاستیکی بزرگ به اندازه کل مساحت استخر باید نصب و تهیه شود پس از تنظیم پلاستیک یک لایه ۱۵ سانتی متر در کف استخر ریخته می‌ شود.

این کار شما کمک بسیار زیادی به جلوگیری از جذب ملات به داخل خاک و جلوگیری از ورود آب های سطحی به درون استخر می کند. هر چه که لایه های پلاستیکی ضخامت  بیشتری داشته باشند مقاومت بالاتری هم از خود نشان می‌ دهند. طول عمر مفید لایه های مورد نظر در این صورت افزایش پیدا می ‌کند. به دلیل فشار زیاد آب های خارجی زمان اجرای بتن با عیاری که حداقل ۱۵۰ باشد بهتر است بتن را درون استخر بریزید. استفاده از چسب بتن برای ساخت استخر با بلوک اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که استخر را به بهترین شکل ممکن آب بندی می کند.

·         آرماتورگذاری کف و بدنه استخر :

در صورت ساخت استخر با بلوک های سیمانی باید دو لایه شبکه آرماتور با میلگرد بر اساس مشخصات فنی نقشه کف استخر را به صورت عمودی و با فاصله ۲۰ سانتیمتر در بدنه استخر ایجاد کنید. پس از آرماتورگذاری استخر لوله هایی که مربوط به رفت در کف استخر می باشد را باید به موتورخانه وصل نمایید. این نمونه از لوله ها پی وی سی یا پروپلین هستند که نصب و اجرای آنها بر اساس مشخصات خاصی می باشد.

در این مرحله بلوک ها بر روی هم قرار گرفته می‌ شوند و با استفاده از ملات طوری آنها را می  چینید که هر یک از میلگرد ها از سوراخ بلوک در مرکز سوراخ های بلوک دیگر رد شود. در این مرحله باید به خوبی بدانید که بلوک ها دو سر هستند و هر یک دارای مشخصات خاصی می باشند. شما باید رج هر یک از بلوک ها را در جای درست قرار دهید تا لوله ها به درستی  کار خود را برای آرماتور

ساخت استخر با بلوک روی زمین |ساخت استخر سنگی در باغ

طبق نقشه قبل از شروع به خاکبراری کاسه استخر با اندازه گیری دقیق با متر گوشه های استخر را با چهار عدد گل میخ مشخص میکنیم سپس با ریسمان کشی نقاط را به هم وصل میکنیم و سپس با مقداری گچ دنباله ریسمان را برای مشخص کردن محل خاکبرداری گچ ریزی میکنیم در صورتی که آبهای سطحی و خطر نفوذ آب از اطراف استخر به داخل استخر وجود داشته باشد.

برای آب بندی و عایق نمودن دیواره های بیرونی استخر در موقع متر زدن و ریسمان کشی از هر طرف عرضی و طولی زمین حداقل 75 سانتی متر اندازه ها را بیشتر در نظر میگیریم بعنوان مثال اگر طول پشت تا پشت دیواره استخر در نقشه 6 متر است برای خاکبرداری نیاز به برداشت 7.50 متر میباشد.

این کار بایستی در موقع متر زدن و کوبیدن گل میخ ها انجام شود فضای مورد نظر بعنوان آدم رو برای اجرای سیمانکاری و آببندی در قسمت طول و عرض پشت دیواره خارجی استخر برای جلوگیری از ورود آب های سطحی به پشت دیواره استخر میباشد که در اثر بی توجهی و عمل نکردن به انجام آببندی پشت دیواره های استخر در زمین های مرطوب و اشباع با ورود آب به پشت دیواره استخر باعث طبله شدن سطح نهایی داخل استخر میشود.

خاک برداشت شده بهتر است در محلی نزدیک به استخر دپو شود و پس از مراحل ساخت استخر با پودر آهک مخلوط شود و پشت دیوارها ریخته شود فقط توجه نمائید قبل از خاکریزی پشت دیواره های استخر را با روشهای مناسب زهکشی نمائید در مورد برداشت ارتفاع گود استخر درصورتی که به علت سستی خاک و یا در هر صورتی خاکبرداری کف استخر ( کاسه استخر )بیش از خاک برداری مورد نیاز برداشت شد بهتر است برای رسیدن به کف مورد نیاز با مصالح مناسب مثل شفته ریزی و سنگ گیوتین کف استخر تا زیر مگر پر شود و از پر کردن مجدد کف استخر با خاک دستی خودداری نمائید.

مزایای بلوک استخری

1.    اجرای آن برای یک بنا یا کارگر بسیار ساده است. البته اگر تجربه ای ندارید به تنهایی به این کار نپردازید.
2.    هر پروژه استخری را می توان با این سیستم ساخت. امکان ساخت استخر بی نهایت با بلوک های بتنی وجود دارد.
3.    هر پوشش استخر مجاز است: از آستر گرفته تا کاشی تا پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس.
4.    هر شکلی امکان‌پذیر است.
5.    به راحتی می توان بلوک ها را در مکان هایی که برای قطعات آب بندی شده پیش نمایش شده اند ، برش داد.
6.    هزینه ساخت و ساز ارزان‌تر از سایر سیستم های قالب است.

دکمه بازگشت به بالا