فرهنگ و هنر

بهترین راه های تشخیص کیفیت روسری و شال اصلی

تشخیص کیفیت روسری اولین موضوعی است که هنگام خرید روسری و شال مورد بررسی قرار می­گیرد؛ اما سؤالی که از سوی اکثر افراد مطرح می­شود این است که چه آیتم­هایی در خرید روسری با کیفیت باید بررسی شود ؟

بانوکده بعد از سالها تجربه در زمینه فروش انواع روسری و شال، تصمیم گرفت در قالب مقاله­ای به آیتم­های مهم در خرید روسری بپردازد تا شما عزیزان بتوانید شال و روسری باکیفیت و مناسبی را خریداری نمایید.

بهترین راه های تشخیص کیفیت روسری و شال اصلی

ویژگی های روسری و شال باکیفیت

قبل از خرید روسری و یا شال، اولین موضوعی که باید اقدام به تصمیم­گیری نمایید این است که با توجه به نوع پوشش­تان روسری مناسب­تر است یا شال؟

زیرا اگر بهترین و باکیفیت­ترین شال و روسری را بخرید اما با مدل مانتوتان همخوانی نداشته باشد از نظر بصری زیبا نخواهد بود و از آن به عنوان روسری و یا شالی نامناسب یاد می­کنید. پس اولین گام، ایجاد هماهنگی شال یا روسری با نوع پوششتان است.

بعد از بررسی این موضوع باید به نکات دیگری نیز توجه نمایید مانند سُر نبودن روسری و یا شال که جزء مشکلاتی است که اکثر خانم­ها با آن درگیر هستند.

موضوع بعدی که در هنگام خرید روسری باید به آن توجه کنید؛ راحتی و ثابت ماندن روسری بر روی سَر است.

همچنین بعضی از شال­ها و روسری­ها سریعاً دچار نخ­چین شدن می­شوند که در هنگام خرید روسری و یا شال به این موضوع نیز باید دقت کنید.

این عوامل آیتم­هایی است که معمولاً هنگام خرید روسری به آن توجه می­شود اما مسائل مهم دیگری نیز برای خرید شال و یا روسری باید مورد بررسی قرار گیرد. این موارد عبارت اند از:

  • بررسی طرح روسری
  • جنس روسری و یا شال
  • اندازه روسری
  • قیمت روسری

بررسی طرح روسری

یکی از آیتم­هایی که در کیفیت روسری بسیار تأثیرگذار و مهم است؛ طرح آن می­باشد.

به طور کلی، روسری­ها را می توان در 3 طرح زیر معرفی کرد:

طرح­های سنتی روسری

این طرح­ها که طرفداران خاص خود را دارند شامل مدل­هایی مانند ترمه، گل بوته و… می­شود.

طرح­های مدرن

این مدل روسری که جزء طرح­های رایج در پوشش خانم­ها محسوب می­شود؛ طرح­هایی مانند چهارخانه، کمربندی و … است.

طرح­های ساده

روسری­های تک رنگ که از آن به عنوان روسری­های ساده نیز یاد می­شود جزء پرکاربردترین نوع روسری به شمار می­رود؛ زیرا به دلیل سِت کردن راحت این نوع از روسری و یا شال با رنگ­های متنوع مانتو، باعث شده است همه خانم­ها از این نوع طرح استقبال کنند.

جنس روسری و یا شال

آیتم مهمی که در خرید روسری و یا شال بسیار حائز اهمیت است؛ جنس آن می­باشد. به طور خلاصه می­توان جنس روسری را به 4 دسته کلی تقسیم کرد.

روسری و یا شال نخی: این مدل از روسری­ها، جزء پرطرفدارترین نوع روسری و شال محسوب می­شود؛ زیرا مواد اصلی آن پنبه است. شال و روسری نخی به راحتی قابل اتوشدن بوده و همچنین بر روی سَر لیز نمی­خورد. این نوع از روسری مناسب فصل بهار و تابستان است.

شال حریر: از این مدل بیشتر برای مهمانی­ها و مجالس استفاده می­شود. شال حریر نسبت به شال­های نخی قیمت بیشتری دارد. دقت کنید که شال­های حریر معمولاً بر روی سَر لیز می­خورند.

روسری ساتن: این نوع روسری نیز رسمی بوده و مناسب مجالس است؛ اما روسری ساتن نسبت به شال حریر قیمت مناسب­تری دارد.

شال و روسری ابریشم: بهترین و مرغوب­ترین نوع شال و روسری، مدل ابریشمی است. این نوع از روسری­ها مناسب هر مکانی می­باشد. به دلیل کیفیت بالا و مناسبی که دارد از قیمت بالایی نیز برخوردار بوده و این نوع شال برای تمام فصل­ها با هر نوع آب و هوایی مناسب است. از ویژگی­های ممتاز شال و روسری ابریشمی می­توان به لطافت و استحکام آن اشاره کرد.

اندازه روسری

بعد از انتخاب طرح و جنس روسری باید به اندازه و سایز آن توجه کنید. به طور کلی مناسب­ترین قواره برای خرید روسری، اندازه 90 در 90 است؛ اما اگر طرفدار روسری­های بزرگ هستید؛ می­توانید سایز 120 در 120 را انتخاب نمایید. همچنین اگر روسری و یا شال کوچک می­خواهید؛ اندازه 75 در 75 مناسب شما است.

قیمت روسری

در نهایت نیز، موضوع مهمی که باید در نظر داشته باشید؛ قیمت روسری و یا شال مورد نظرتان است. به طور کلی نمی­توان گفت که شالی که قیمت بالایی دارد از کیفیت بهتری برخوردار بوده و روسری که قیمت پایین دارد به معنای عدم کیفیت آن است.

باید با توجه به جنس، مدل و اندازه­ای که هر شال و یا روسری دارد؛ قیمت آن را مورد بررسی قرار دهید.

سخن آخر

و در آخر نیز توصیه می­کنیم برای خرید روسری باکیفیت از فروشگاه­های معتبر و قابل اعتماد خرید نمایید تا بتوانید محصول مناسبی را استفاده کنید.

امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله بتواند به شما برای انتخاب روسری و یا شال مناسب کمک نماید.

ما در فروشگاه اینترنتی بانوکده با سال‌ها تجربه در فروش انواع روسری و یا شال سعی کردیم مهم­ترین نکات در خرید روسری و شال را به شما معرفی نماییم.

سایت بانوکده به آدرس https://banookadeh.com با ارائه بهترین و مناسب قیمت ترین شال و روسری توانستیم از نگاه مشتریان به عنوان معتبرترین فروشگاه اینترنتی شال و روسری شناخته شویم. اگر نیاز به راهنمایی برای انتخاب روسری و یا شال دارید؛ همه روزه می­توانید با ما تماس بگیرید.

 

منبع

دکمه بازگشت به بالا