اقتصادی

به دنبال تکمیل دو پروژه فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله های نفتی بندر شهیدرجایی هستیم

دیباروز / هرمزگان معاون وزیر راه و مدیرکل بنادر و دریانوردی از اتمام دو پروژه ترمینال کانتینر فاز سه و بندر نفتی به عنوان اهداف اصلی در سال جهش تولید در بندر شهید رجایی خبر داد.

محمد رستاد در بازدید از پروژه های بندر شهید رجایی امشب (6 اردیبهشت) اظهار داشت: تکمیل دو پروژه بزرگ فاز سوم پایانه کانتینر شهید رجایی و بنادر نفتی به عنوان دو هدف اصلی جهش تولید در این بندر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بازدید امروز آخرین وضعیت و روند اجرای این پروژه ها مورد بررسی قرار گرفته است تا اقدامات لازم صورت گیرد تا موانع و مشکلات آنها در صورت لزوم برداشته شود.

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: مرحله سوم توسعه ترمینال کانتینر شهید رجایی با شرایط مناسب کارگاه در یک برنامه زمانی مشخص انجام می شود و پیش بینی می کنیم از 900 اسکله و پسران در این مرحله تا پایان امسال استفاده شود.

رستاد اظهار داشت: پروژه بندر نفتی نیز در دست اجراست و در مهلت تعیین شده امسال به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: با اجرای این دو پروژه مهم ، شاهد تغییر جدی در ظرفیت بندر شهید رجایی در زمینه بارگیری و بارگیری نفت و ظروف خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تعامل مناسب بین سازمان بندر و دریانوردی و شرکت راه آهن برای توسعه حمل و نقل چند لایه در بندر شهید رجایی اظهار داشت: “با این تعامل خوب ، میزان کالاها و حمل و نقل توسط راه آهن. در بندر شهید ، رجایی افزایش یافت و باعث ارتباط مستقیم بین دریا و راه آهن شد.

رستاد خاطرنشان کرد: دو سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن عزم جدی در توسعه این تعامل و همکاری دارند و در حال حاضر در حال حمل و نقل کالاهای اساسی هستند و به تدریج در زمینه کلان کشور فعالیت می کنند. بگذارید بگوییم حمل و نقل ریلی بیشترین سهم را در حمل و نقل کالا در بندر شهید رجایی دارد.

مدیرکل استانها و امور دریایی هرمزگان وی در بازدید خود با ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات بنادر استان از ابتدای سال 1999 ، اظهار داشت: در 45 روز اول امسال ، 5.8 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه ، بارگیری و حمل شده است.

“الله مراد عفیفی پور” افزود: “بیشتر این کالاها صادر شده و بالغ بر 500000 تن در کالاهای اساسی گنجانده شده است. همچنین با همکاری دو بندر و گمرک امروزه در ترخیص کالا از گمرک کالا برای نیازهای کشور در بندر شواهد خوبی وجود دارد.” شهید رجایی ثبت شده است.

وی تأکید کرد: کلیه پروژه های مختلف ، فعالیت ها و عملیات بارگیری ، بارگیری و ترخیص کالا از گمرک در بندر شهید رجایی همچنان در راستای پروتکل های بهداشتی برای دستیابی به اهداف در سال تولید پیگیری می شود.

دکمه بازگشت به بالا