بین الملل

تأکید رؤسای جمهور عراق و آذربایجان بر لغو روادید دو کشور

رئیس جمهور عراق در دیدار با همتای آذربایجانی خود ضمن تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور، خواستار لغو روادید میان عراق و جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش دیباروز، بر اساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق، «عبداللطیف رشید» که برای شرکت در نشست سران کنفرانس عدم تعهد به باکو سفر کرده با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

در این دیدار، روابط عراق و آذربایجان بررسی شد و طرفین درباره ضرورت گسترش روابط توافق کردند و رئیس جمهور عراق بر اهمیت گسترش همکاری‌های مشترک در بخش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و گردشگری و انرژی تأکید کرد.

او گفت که عراق بسیاری از چالش ها را پشت سر گذاشته و امروز برخوردار از ثبات سیاسی و اقتصادی و امنیتی است و برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی به منظور نوسازی زیرساخت‌های کشور و بهبود اقتصاد آن تلاش می‌کند و با تصویب بودجه فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری را عرضه خواهد کرد.

به گزارش میدل ایست، رشید افزود که وضعیت عراق بهبود چشمگیر داشته و این کشور روابط خارجی بسیار خوبی دارد و در سطح منطقه‌ای وساطت‌های مهمی انجام داده و با جدیت برای تحقق ثبات فراگیر تلاش می‌کند و اکثر کشورهای عربی نیز امیدوارند که عراق نقش محوری خود را بازیابد.

علی‌اف نیز در این دیدار ضمن قدردانی از رشید بابت پذیرش دعوت حضور در کنفرانس، این سفر را فرصت مهمی برای بررسی راه‌های تقویت روابط دو کشور دانست و بر افزایش سطح همکاری‌ها میان عراق و جمهوری آذربایجان به خصوص در بخش‌های مالی و سازندگی و صنایع تأکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا