اجتماعی

تاثیر بلندمدت ویروس کرونا بر ریه چیست؟

در انگلستان ، یک مطالعه جدید در سراسر کشور به رهبری متخصصان کالج امپریال لندن ، اثرات منفی طولانی مدت Covid-19 را بر ریه ها بررسی کرد.

به گزارش دیباروز ، این مطالعه با عنوان “مطالعه متوسط ​​بیماری طولانی مدت ریه COVID در انگلیس” (UKILD-Long COVID) ، بر عوارض التهاب و آسیب بافت ریه و یافتن درمان و پیشگیری از ناتوانی در بیماران مبتلا به Covid-19 تمرکز طولانی مدت دارد.

بیماران مبتلا به Qovid-19 برای مدت طولانی از عوارض آسیب بافت ریه ، از جمله تنگی نفس ، سرفه ، خستگی مفرط و توانایی محدود در ورزش ، حتی ماه ها پس از گذشت عفونت ، شکایت دارند. اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار ملی انگلیس در هفته گذشته نشان داد که بیش از یک میلیون نفر در کشور از عوارض طولانی مدت رنج می برند.

بر اساس گزارش اداره آمار ملی انگلیس ، این میزان کیفیت زندگی 674000 نفر را تحت تأثیر قرار داده است. گفته می شود که در حدود 200000 فرد مبتلا به بیماری شریان کرونا ویروس طولانی مدت توانایی بسیار محدودی در انجام فعالیتهای عادی زندگی روزمره دارند.

بر اساس ابتکار عمل و ابتکار تحقیقات انگلیس ، حمایت از این مطالعه ، ویروس شدید Covid-19 می تواند به بافت ریه آسیب برساند ، به این اندام حیاتی آسیب برساند و در نتیجه در سیستم تنفسی مشکل ایجاد کند. این بدان معناست که بیمار دچار تنگی نفس و دشواری در انجام فعالیتهای روزمره در طولانی مدت است. از نظر پزشکی ، التهاب و آسیب به بافت ریه “فیبروز ریوی” نامیده می شود.

شواهد اولیه نشان می دهد که ریه های 20٪ بیماران مرخص شده آسیب دیده است ، اما جزئیات بیشتر در مورد تأثیر آن بر روی افراد با بیماری عروق کرونا ویروس طولانی مدت ناشناخته است.

پروفسور جیزل جنکینز ، رهبر این مطالعه ، گفت: “این مطالعات به ما کمک می کند تا عوارض جانبی رایج جلوگیری از بارداری طولانی مدت و تأثیرات آن بر سیستم تنفسی و بیمارانی را که در نتیجه کوید 19 به ذات الریه مزمن مبتلا می شوند ، درک کنیم. ” . درمانی پیدا کنید تنگی نفس برای بسیاری از بیمارانی که خواب طولانی مدت به خصوص هنگام ورزش دارند ، مشکل اساسی است. در افرادی که بافت ریه آنها بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته است ، این یک بیماری ویرانگر است ، اما ما هنوز از فراوانی و مدت زمان عواقب آن بی اطلاع هستیم. حتی اگر عواقب طولانی مدت از آسیب ریه مانند آنفلوانزا بدتر نباشد ، تعداد افراد آلوده به Covid-19 بسیار زیاد است.

آماندا سالوو ، دبیر علوم انگلستان گفت: “این مطالعه ملی اثرات كوید -19 را بر آسیب بافت ریه بررسی می كند و ما به دنبال درمان های جدیدی هستیم كه بتواند برای همه بیماران در سراسر جهان ایجاد شود.” .

طبق ایندیپندنت ، در این مطالعات ، حدود 250 بیمار مبتلا به عوارض ریوی سه تا 12 ماه پس از Covid-19 مورد مطالعه قرار می گیرند. برخی از این بیماران با دستگاه بسیار پیشرفته MRI زنون مورد معاینه قرار می گیرند که تأثیر واکنش های گاز در داخل ریه ها را نشان می دهد. این مطالعات ابتدا بیماران را به مدت یک سال ارزیابی می کند و سپس بسته به سابقه بیمار برای مدت زمان طولانی تری ادامه می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا