اجتماعی

ارتباط بین اختلال در عملکرد کبد و تاثیر آن بر قلب

محققان دانشگاه ایالتی آیووا اخیراً دریافتند که اختلال در عملکرد کبد می تواند به بافت قلب آسیب برساند.

به گزارش دیباروز و به نقل از تاک اکسپلورر ، در یک مطالعه جدید ، محققان آمریکایی درک جدیدی از ارتباط بین سلامت قلب و بافت های مختلف بدن پیدا کردند که می تواند منجر به توسعه درمان های جدید شود.

در طول مطالعه ، محققان سلامت قلب مگس ها را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که نقص کبد می تواند منجر به آسیب قلبی شود.

مطالعات قبلی دانشمندان در دانشگاه ایالتی آیووا بررسی کردند که چگونه سلامت قلب مگس ها با افزایش سن تغییر می کند. در این مطالعه جدید ، دانشمندان اطلاعات جدیدی در مورد عملکرد اندامی به نام پراکسیزوم یافتند که ممکن است نقش مهمی در افزایش عمر این ارگانیسم ها داشته باشد.

پروكستين ، پراكستون و يا پراكسيسم يك غشاء موجود در سلول هاي گياهي هستند. آنها فعالیت اکسیداسیون و پراکسید بالایی دارند. این اندام ها بسیار کوچکتر از میتوکندری هستند و قطر آن بین 15 است. حداکثر 25 /. آنها میکرون دارند.

هوآ بای ، استادیار ژنتیک ، توسعه و زیست شناسی سلولی در دانشگاه ایالتی آیووا گفت: “ما در طی این مطالعه می خواستیم دریابیم که آیا سایر بافت ها با افزایش سن بر عملکرد قلب تأثیر می گذارند.” داده های مهم نشان می دهد که اختلال در عملکرد کبد یک عامل جدی در بروز بیماری های قلبی است. افراد مبتلا به نقص کبد غالباً دچار بیماری قلبی هستند.

در طی این مطالعه ، محققان ژن های مختلفی را که بر عملکرد کبد در مگس ها تأثیر می گذارند ، مورد آزمایش و آزمایش قرار دادند تا درک کنند که چگونه می تواند با افزایش سن در مگس ها بر بافت قلب تأثیر بگذارد ، و دریافت که این اختلال ضعیف است. عملکرد کبد ممکن است به بافت قلب آسیب برساند.

ارتباط بین پراکسیم ، عملکرد کبد و عملکرد قلب با سن می تواند به دانشمندان در توسعه درمان ها و داروهای جدید کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا