علمی و پزشکی

تاثیر ۹۱.۲ درصدی واکسن پاستوکووک روی بدترین سوش‌های کرونا

به گزارش شفاف ، دکتر علی رضا بیگلری وی در حاشیه دیدار ویسنته ورث ، رئیس انستیتوی وینلا کوبا و وزیر و معاون وزیر بهداشت که صبح امروز در مقر وزارت برگزار شد ، اظهار داشت: همچنین این واکسن برای استفاده در افراد زیر 18 سال سن

وی افزود: “یک دوز تقویت کننده واکسن سوپرانا می تواند سیستم ایمنی افرادی را که قبلاً به بیماری بیماری کرونا قلب مبتلا شده اند به طور کامل فعال کرده و عملکرد سیستم ایمنی را به درستی انجام دهد.” طرحی برای استفاده از واکسن Subrana به عنوان یادآوری سایر واکسن ها در حال مطالعه است که تقاضای جهانی برای این نوع واکسن ها را افزایش می دهد.

بیگلری گفت: “ایران و کوبا قصد دارند واکسنی با کیفیت بالا طراحی کنند.” این واکسن تنها واکسنی در جهان است که می تواند همزمان با جهش های زیادی مبارزه کند و توانایی ایجاد جهش های مختلف در قسمت های مختلف را دارد ، بنابراین اهمیت این واکسن زمانی مشخص می شود که در جهان با جهش های مختلفی روبرو شویم و این واکسن دارای توانایی مهندسی مجدد برای مقابله همزمان با جهش های متعدد ویروس.

رئیس انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: اصرار شده است که مرحله سوم با استانداردهای مدرن و کاملاً در ایران و کوبا مورد مطالعه قرار گیرد. مرحله بالینی سوم روی 44000 نفر در كوبا و 24000 نفر در ایران انجام شد ، نتیجه گیری مرحله سوم كوبا تقریباً آماده است و تیم كوبایی مستقر در ایران نتایج و روند آزمایش بالینی را به خوبی ارزیابی كرد. این واکسن بسیار خوب است.

وی ادامه داد: “پس از جمع بندی مطالعات مرحله سوم بالینی ، می توان مصوبات سازمان بهداشت جهانی را بدست آورد.” هدف دو کشور تولید واکسن با کیفیت است و خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. نتایج اولیه آزمایش بالینی فاز III در ایران احتمالاً در اواخر ماه اوت در دسترس خواهد بود و مورد ارزیابی قرار می گیرد و این نتایج به ما کمک می کند تا اسناد کافی را برای تأیید سازمان بهداشت جهانی ارائه دهیم.

“یکی از نکات مهم واکسن تولید شده توسط انستیتوی کوبا-کوبا و انستیتوی پاستور ایران شروع آزمایش بالینی برای افراد زیر 18 سال است و می تواند به راحتی برای کودکان و نوجوانان استفاده شود ، که کمک بزرگی به مدارس ، “بیگلری گفت. سیستم آموزشی در کشورها همین کار را انجام می دهد. مطالعات در کوبا و ایران نشان می دهد این واکسن دارای مصونیت بسیار بالایی است ، برخلاف برخی واکسن ها که ایمنی کافی برای افراد بالای 65 سال را تأمین نمی کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: در هفته های اخیر حدود 130 هزار دوز واکسن پاستوکوکوس به وزارت بهداشت تحویل و در چندین استان توزیع شد. با توجه به اینکه خط تولید تولید واکسن در ایران و کوبا در حال ایجاد است ، نصب تجهیزات خط صنعتی موسسه پاستور ایران در ماه سپتامبر به پایان می رسد. ظرفیت اسمی واکسن خط اول Pastococcus که حدود 3 میلیون دوز در ماه است ، در اوایل پاییز به واقعیت تبدیل می شود و ما می توانیم این واکسن را در دسترس مردم ایران قرار دهیم.

وی تأکید کرد که “همکاری بین انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فقط یک قرارداد مشترک برای تولید واکسن Covid 19 نیست ، بلکه یک توافق علمی بسیار نزدیک ، مستمر و مثمر ثمر است و دانشمندان از هر دو کشور روابط منظمی دارند جلسات هفتگی برای تولید و استفاده از واکسن. ”

و رئیس انستیتوی پاستور ایران ادامه داد: “ما باید برای جهش های بعدی ویروس کرونا آماده باشیم و این آماده سازی قطعاً دانشمندان ایران و کوبا را ملزم می کند که به همکاری فشرده خود در زمینه بهبود این واکسن ادامه دهند.”

وی افزود: با توجه به همکاری شدید م Instituteسسه پاستور ایران و م Finسسه فینلای کوبا در تولید همزمان چندین واکسن ، امروز دکتر ویسنته ، از واکسینولوژیست های برجسته جهان و مدیر انستیتوی فین لای در کوبا ، با دکتر سعید نامکی دیدار کرد – وزیر بهداشت – در این جلسه ، دو طرف تأیید کردند که ما می توانیم در مورد واکسن Covid 19 تولید مشترک و همکاری گسترده داشته باشیم.

به گفته وبدا ، بیگلری سرانجام گفت: “آزمایش بالینی واکسن فاز 3 موسسه Finlay در کوبا و انستیتوی پاستور ایران در هر دو کشور در حال پایان است و نتایج بسیار خوبی بدست آمده و حاصل شده است. این واکسن ثابت شده است که عملکرد بالایی در برابر انواع دارد “. خوب بود.

دکمه بازگشت به بالا