بین الملل

تعداد افراد بی‌خانمان در اسکاتلند رکورد زد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز، رسانه‌ها روز سه شنبه از افزایش ۱۱ درصدی میزان بی‌خانمان‌های اسکاتلند در سال ۲۰۲۲ خبر دادند و نوشتند که تعداد بی‌خانمان‌ها در اسکاتلند به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اسکاتلند در سپتامبر ۲۰۲۲ رکورد جدیدی را در شمار بی‌خانمان‌های خود تجربه کرد و شمار بی‌خانمان‌های آن  ۲۸۹۴۴ نفر اعلام شد که بالاترین رقم از زمان از سال ۲۰۰۲ به این سو است.

بر اساس این گزارش، این رقم نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است. در طول ۶ ماه منتهی به پایان سپتامبر گذشته، ۱۹۰۶۶ درخواست بی‌خانمانی دریافت شد که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته و کمی بیشتر از ارقام قبل از کروناست.  

 

شمار کودکان مستقر در مکان‌های اسکان موقت نیز نسبت به سال قبل با ۱۰ درصد افزایش به ۹۱۳۰ نفر افزایش یافته است.

آخرین داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۲، ۱۹ درصد از اجاره نشین‌های اسکاتلند بی‌خانمان شده‌اند که افزایش 14 درصدی را نشان می‌دهد.

«شونا رابیسون» وزیر مسکن اسکاتلند، این ارقام را نگران کننده خواند و مدعی شد که دولت اسکاتلند برنامه عملیاتی را برای حل این مشکل دارد. این کشور حدود ۶ میلیون نفر جمعیت دارد.

«نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند چندی قبل با اشاره به وخامت وضعیت اقتصادی انگلیس گفت:  ریاضت و برگزیت نصیب‌ ما شد. این‌ها مسائل کوچکی نیستند و به اقتصاد، خدمات عمومی و هزینه‌های زندگی ما لطمات واقعی وارد می‌کنند»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا