اقتصادی

تعیین مهلت ۲ ماهه برای تحویل اموال بلاصاحب به سازمان اموال تملیکی

دادستان عمومی و انقلاب تهران در بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) دستور انتقال 17 تن مواد قابل اشتعال در انبارهای این گمرکات را به محل مناسب دیگری صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، علی صالحی، دادستان کل و سپاه پاسداران تهران از انبارهای اداره کل گمرک در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

علی صالحی، دادستان کل کشور و سپاه پاسداران تهران در این بازدید که با حضور مسئولان گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال سلطنتی انجام شد، بر لزوم تعیین تکلیف فوری کالاهای دپو شده در انبارهای گمرکی تاکید کرد. از امام فرودگاه بین المللی خمینی

وی همچنین ضمن بازدید از انبارها و تالارهای مختلف گمرکات، ضمن هشدار به مراجع ذیربط برای تشدید اقدامات پیشگیرانه و متقابل و دستورات ویژه صادره در این خصوص، در جریان اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ضعف ها و خسارات موجود قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به وجود خلاء و مشکلات مربوط به شرایط نگهداری و ترخیص کالا در انبارهای این گمرکات گفت: در بازرسی که با حضور مسئولان مربوطه انجام شد، بسیار خوب بود. تصمیماتی بخصوص در زمینه ترخیص مواد انبار – پیگیری جدی اجرای آن ضروری است.

وی در خصوص علت بازدید خود از انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به اهمیت دستور قوه قضائیه مبنی بر پیگیری و کنترل ورود، نگهداری و ترخیص کالا در ساماندهی گمرکات و اموال کشور و لزوم تعریف آن اشاره کرد. گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی برای تسریع در ترخیص تصمیمات لازم را اتخاذ کند. بر این اساس، مقامات مسئول باید تمامی امکانات را برای تعیین تکلیف فوری اقلام انبار شده در انبارها و انبارهای گمرکی بسیج می کردند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: در جلسه ای که قبل از بازدید با مسئولان حاضر در محل داشتیم، تاکنون حدود 17 تن مواد قابل اشتعال در انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به تصویب رسیده است. اجتناب از هر چیزی خطر ممکن است به مکان مناسب دیگری منتقل شود.

وی افزود: همچنین مقرر شده است که ماموران گمرک جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف مدت دو ماه تا 15 اردیبهشت 1401 کلیه کالاهای باقی مانده در انبارهای فرودگاه امام خمینی (ره) را به سازمان اموال و اموال و موسسه سلطنتی تحویل دهند.

صالحی افزود: همچنین مقرر شد با انعقاد قرارداد اجاره بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، انبارهای مورد نیاز ملک در اختیار این سازمان قرار گیرد. “شاید.

این مقام قضایی در پایان تایید کرد: دادسرای عمومی و انقلاب تهران به منظور حفظ حقوق عامه، نظارت بر اجرای قانون و رسیدگی به موضوع تعیین تکلیف کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) وارد شدند. جرایم احتمالی و در راستای رعایت دستورات رئیس محترم قوه قضائیه، با تعیین تکلیف این اقلام پس از سالها بلاتکلیفی، از جبران خسارت ناشی از تاخیر در خزانه، نمایندگی ها و واردکنندگان جلوگیری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا