علمی و پزشکی

توان فعلی سیستم درمانی در اکسیژن‌رسانی به ۷۰ هزار بیمار به طور همزمان

معاون توسعه اداری ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مکان های کمی در کشور وجود دارد که مراکز بهداشتی ندارند و سربازی از نظام سلامت وجود ندارد.

به گزارش آژانس دانشجویان ایران ، دکتر سید کامل تقفین نژاد در مراسمی از خدمات دکتر سعید نمکی تجلیل و قدردانی می کند. وزیر بهداشت سابق که با حضور دکتر عین الله و مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد ، گفت: “خوشبختانه وزارت بهداشت اقدامات زیادی علیه کرونا انجام داده است.” به عنوان مثال ، قبل از کرونا ، ما می توانستیم اکسیژن مورد نیاز 20000 بیمار را همزمان تامین کنیم ، اما امروز می توانیم اکسیژن مورد نیاز برای 70،000 نفر را تأمین کنیم.

وی افزود: “ما در این مدت در توسعه مراکز بهداشتی ، تخت های بیمارستانی و به ویژه واحدهای مراقبت های ویژه به موفقیت های بزرگی دست یافته ایم ، اما باید از تلاش های نمایندگان وزارت بهداشت در این مدت تشکر کرد.” یکی از علایق دکتر نمکی معیشت همکاران ما در سیستم بهداشت بود.

وی افزود: امروزه میانگین حقوق همکاران رسمی ما نسبت به اولین روز تصدی دکتر نامکی حدود دو و نیم برابر افزایش یافته است و سال گذشته برای اولین بار رکورد تخصیص اعتبارات 160 درصد شکسته شد و هزینه های اعتبار برای دانشگاه ها 116 درصد افزایش یافت ، علم پزشکی از نظر درآمد عمومی کشور منحصر به فرد بود.

معاون توسعه اداری ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت تصریح کرد: رویدادی بی نظیر در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده. این قانون حدود 5 ماه اجرا شد و بدون اشاره به سازمان برنامه و بودجه ، یک درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده مستقیماً به وزارت بهداشت پرداخت می شود و سال آینده 20 هزار میلیارد تومان قابل پرداخت است. از این مکان که منابع پایدار داشت ، اما ما می توانیم سیستم بهداشتی را ارزان تر کنیم.

وی تاکید کرد: 53 هزار نفر در ماه های اخیر مشغول به کار شده اند و اقدامات بسیار ارزنده ای در زمینه های آموزشی ، درمانی ، بهداشتی و دانشجویی انجام شده است و در روزهای گذشته دکتر نامکی با تاکید بر اینکه افزایش حقوق دستیاران است.

تقف نژاد افزود: در دوران دفاع مقدس ، هرچه خطر بیشتر باشد ، تعداد داوطلبان در جبهه ها بیشتر می شود. همان نمونه ایثار و شجاعت رزمندگان امروز را می توان در نظام سلامت کشور یافت. امروزه نیروهای بهداشتی خود را در معرض خطر قرار داده اند تا جان شهروندان ما را نجات دهند. اگر خدمت در نظام جمهوری اسلامی مقدس است و در بخش بهداشت حتی مقدس تر ، دکتر نامکی مسئولیت حساس و مهمی را در یکی از سخت ترین دوره های نظام سلامت پذیرفته است ، که شاید در تاریخ یک کشور بی سابقه باشد. کشور.

به گزارش وب دا ، معاون توسعه اداری ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: روحیه جهادی و تلاش های خستگی ناپذیر و خستگی ناپذیر فرمانده معظم کرونا ، وزیر سابق بهداشت ، به ما در انجام اقدامات در این زمینه کمک کرد. این وزارتخانه. ” رمز موفقیت ما این بوده است که در این زمینه کاری پیشرو باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا