اجتماعی

اطلاع‌رسانی واکسن کرونا با ارسال پیامک به سرپرست خانوار/پرونده الکترونیک سلامت خود را کامل کنید

رئیس مرکز مدیریت شبکه در وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه فراخوان واکسن کرونا توسط وزارت بهداشت صادر می شود ، گفت: افرادی که پرونده الکترونیکی سلامت ندارند می توانند به نزدیکترین مرکز بهداشتی یا مرکز بهداشتی مراجعه کنند برای ارسال پرونده کاربرد آنها

در مصاحبه ای با آژانس دانشجویی دانشجویی ، دکتر جعفر صادق التبریزی وی با تکرار اینکه پیام در شبکه های مجازی در مورد ثبت نام برای دریافت واکسن جعلی کرونا در گردش است ، گفت: این مضر است و این پیام از طرف وزارت بهداشت نیست. آدرس تبلیغ شده به پرونده الکترونیکی سلامت مرتبط است که فقط پزشکان ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و بهداشتی می توانند به آن دسترسی داشته باشند و پس از ارائه خدمات به افراد ، در پرونده وارد می شود. نام کاربری و کد ورود به سیستم به هیچ کس داده نمی شود.

وی افزود: “تحقیقات بیشتر برای مشخص شدن هویت عاملان این حادثه و برخورد با آنها در جریان است.”

تبریزی درباره افرادی که طبق اولویت سند واکسیناسیون ملی طی هفته های آینده واکسینه می شوند ، گفت: این افراد یا پرونده الکترونیکی در سیستم های سطح اول دارند یا ندارند. بیش از 85 درصد افراد اکنون سوابق الکترونیکی سلامت دارند و در طی شیوع Covid 19 با آنها تماس گرفته و معاینه شده است تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند. اما افرادی که پرونده الکترونیکی سلامت ندارند می توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشت یا مرکز بهداشتی که در آن زندگی می کنند در مدت زمان کوتاهی (15 دقیقه) برای آن درخواست دهند.

وی گفت: تنها سندی که برای ثبت پرونده الکترونیکی سلامت لازم است ، داشتن کارت ملی است و اگر بیماری زمینه ای دارند ، باید مدارک را برای اثبات این موضوع ببرند تا اطلاعات به طور دقیق ثبت شود.

او افزود: از طرف دیگر سازوکاری را دنبال خواهیم کرد که طی هفته آینده تکمیل خواهد شد و پس از آن با ارسال پیام کوتاه به سرپرست خانواده با آدرس و نام خانوادگی ، راه کار را به اطلاع مردم خواهیم رساند. وزارت بهداشت.

التبریزی افزود: البته بیشتر افراد سوابق الکترونیکی بهداشتی دارند و كارمندان بهداشت در روستا یا كارمندان بهداشت در شهرستان با آنها تماس می گیرند و تاریخ تزریق واكسن را به آنها اطلاع می دهند و به پایگاه مربوطه می روند و واکسن کرونا را بزنید. “

وی تأکید کرد: “جای نگرانی نیست. هنگامی که واکسن در دسترس قرار گرفت ، اقدامات مربوط به تزریق بر اساس اولویت سند واکسیناسیون ملی برای همه مردم انجام خواهد شد.”

التبریزی تأکید کرد: روش ارتباط از طریق رسانه ها ، به ویژه رادیو و تلویزیون ، برای اطلاع دادن به گروه سنی که باید در هر زمان اقدام به واکسن کنند ، انجام می شود و سپس هماهنگی ها از طریق پیامک و تلفنی توسط بهورز یا ارائهدهنده خدمات بهداشتی و درمانی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا