اجتماعی

ضرب‌الاجل بیمه‌ها برای نسخه‌نویسی الکترونیک تا آذر ماه

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از نظر آماری ماهانه حدود 480 میلیارد تومان مبادله مالی با بخشهای سرپایی انجام می شود که 440 میلیارد تومان آن بصورت الکترونیکی مبادله می شود و به طور کلی میزان موفقیت ما در بخش سرپایی بسیار بالا است

به گزارش دیباروز ، دکتر مهدی رضایی با اشاره به اینکه نسخه الکترونیکی یکی از مراحل اساسی و مهم در تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت است ، گفت: از نظر اجرا در میانه اجرای نسخه الکترونیکی هستیم. شاخص ملی رونویسی الکترونیکی ما در حال حاضر حدود 50 درصد است. البته این شاخص در بخش های دولتی و غیردولتی اندکی متفاوت است ، به طوری که حدود 50 درصد از این اقدام به طور متوسط ​​در بخش خصوصی و به طور متوسط ​​در بخش دولتی انجام شده است.

وی افزود: “بیش از 90 درصد ارائه دهندگان خدمات به نسخه های الکترونیکی دسترسی دارند.” البته اجرای این طرح در استان ها متفاوت است و برخی تا 97 درصد و برخی دیگر کمتر از 10 درصد پیشرفت کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زیرساخت برخی پزشکان در مطب ها و بیمارستان ها مانع اجرای آنها شده است یا خیر ، گفت: این امر عمدتاً ناشی از نفوذ شرکت های بیمه است. در شهری مانند تهران که کمتر از 10 درصد کلینیک های خصوصی طرف قرارداد بیمه هستند ، دسترسی کمتری وجود دارد ، اما در دیگر شهرهای کشور که بیش از 90 درصد پزشکان طرف قرارداد هستند ، بهتر و بیشتر وجود دارد. همکاری مطلوب و نسخه های الکترونیکی در درصد بسیاری از دفاتر ساخته شده است. نقطه ضعف دیگر مراکز دولتی است که به دلیل بحران کرونا نتوانستند زیرساخت های لازم را تأمین کنند.

رضایی به سیاست های تشویقی این سازمان در استفاده از نسخه های الکترونیکی اشاره کرد و افزود: در سال 1400 ، ما تفاوت در تعرفه دستور العمل های الکترونیکی و غیر الکترونیکی را در نظر گرفتیم ، به طوری که کسانی که دستور العمل های الکترونیکی را تجویز می کردند نیز دارای یک تعرفه 20 درصد بالاتر است. »آنها همچنین در پرداخت ها اولویت داشتند تا نسخه های الکترونیکی به موقع پرداخت شوند. علاوه بر سیاست های محرک ، ممکن است لازم باشد اقدامات دیگری با کمک دولت و تنظیم سیستم پزشکی انجام شود.

وی با بیان اینکه نسخه های موجود در داروخانه ها نسبت بالاتری از نسخه ها را شامل می شود ، گفت: از نظر آماری حدود 480 میلیارد تومان در ماه در اسناد مالی با بخشهای سرپایی است که از این میزان 440 میلیارد تومان به طور کلی به صورت الکترونیکی مبادله می شود که در سرپایی موفقیت بزرگی است. کلینیک ها بخش

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بر اساس تصمیم شورای عالی بیمه ، در صورت پیچیدگی الکترونیکی نسخه کاغذی پزشکان در داروخانه ها ، برای هر بیمه نامه 4000 تومان از طرف شرکت های بیمه به داروخانه ها پرداخت می شود. سرویس.

بر اساس اعلام وب سایت بیمه سلامت رضایی در پایان ، وی گفت: با توجه به محدودیت زمانی مقرر در تبصره 17 قانون بودجه 1400 ، از آذرماه به سازمان های بیمه ای اجازه پرداخت اسناد غیر الکترونیکی داده نمی شود. و با توجه به جدول زمانی برای این روش باید تا این کلی به دست آورد. البته مشکلات برق در تابستان ، تشدید بیماری های عروق بیماری کرونا ، تغییر دولت و انتخاب سیستم پزشکی بر سرعت کار ما تأثیر گذاشت ، که امیدواریم با رفع محدودیت های ذکر شده و همراهی پزشکان و سایر پزشکان به این مهم دست یابیم. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا