علمی و پزشکی

پرداخت 100 درصدی نسخه های الکترونیکی فروردین ماه

دیباروز/ قم مدیر درمان تامین اجتماعی قم در قم گفت: برای اولین بار 100 درصد مطالبات در فروردین ماه به صورت الکترونیکی از داروخانه ها، پزشکان، درمانگاه ها، دندانپزشکان و آزمایشگاه های قرارداد تامین اجتماعی قم پرداخت شد.

دکتر سید مهدی محسن مدیر درمان استانداری قم با اشاره به دغدغه مستمر تامین اجتماعی در انجام تعهدات بین مراکز درمانی و کلینیک های طرف قرارداد گفت: در نظام بیمه همه ما در یک وضعیت هستیم. زنجیره خدمات و پرداخت به موقع حق بیمه الزامات خود را در زمان مقرر دارد و اقتصاد درمان بیش از 800 مرکز همکار برای خدمت رسانی بهتر به مردم مدیریت می شود.

مدیر درمان استان قم با اشاره به اهمیت و جایگاه نسخه الکترونیک گفت: برای نخستین بار 100 درصد عوارض فروردین ماه در قالب قرارداد تامین اجتماعی قم به داروخانه ها، پزشکان، درمانگاه ها، دندانپزشکان و آزمایشگاه ها پرداخت شد. که نزدیک به 15 میلیارد تومان بود.»

این دانشجو افزود: در یک سال گذشته تا بهمن 1401 مراکز طرف قرارداد طبق بررسی مدارک ارائه شده بیش از 26 میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی، حدود 3 میلیارد تومان به مراکز دیالیز غیر دانشگاهی و حدود 9 میلیارد تومان پرداخت کردند. تومان به مراکز غیر دانشگاهی امروز.

مدیر درمان استانداری قم گفت: بیش از 98 درصد مراکز طرف قرارداد پزشکی و نیمه بالینی اقدام به تولید نسخه الکترونیکی می کنند و پردازش الکترونیکی پرونده بیمارستانی بیمه شدگان از سال گذشته به صورت الکترونیکی آغاز شده است. آنچه امیدواریم در این زمینه در آینده نزدیک به شرایط مورد نیاز برسیم که در صورت تامین منابع پرداخت به موقع بسیار دقیق و سریع خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا