اجتماعی

درخواست کارت ملی و تغییرنام الکترونیک شد/ صدور کارت و کد شناسایی برای افراد فاقد شناسنامه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به افشا و راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور در هفته دولت گفت: خدمات الکترونیکی مانند تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر آدرس. تهیه خواهد شد. در این پورتال ارائه شده است.

به گزارش دیباروز، هاشم کارگر معاون وزیر کشور با اشاره به افشای و استفاده از درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال در هفته دولت، گفت: نسخه اول به صورت موبایلی است و در اختیار همگان قرار می گیرد.

وی افزود: علاوه بر اطلاعات شخصی هر فرد که در این درگاه قابل مشاهده است، خدمات الکترونیکی مانند تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر آدرس نیز برای افراد در این درگاه ارائه می شود. پورتال، و البته خدمات الکترونیکی ما در نسخه های آینده توسعه خواهد یافت. پیدا خواهید کرد

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه برخی از خدمات ما برون سپاری شده است، گفت: برای سهولت دسترسی مردم به این نوع خدمات، از گذشته صدور شناسنامه المثنی را به دفاتر نت دولتی واگذار کردیم. سال.”

این مسئول تاخیر در صدور 10 میلیون کارت ملی برای مردم را اینگونه توضیح داد: از اواخر دی ماه گذشته در صدور کارت ملی تسریع کرده ایم و تاکنون 5 میلیون کارت ملی و حدود 4 میلیون کارت ملی برای مردم صادر و ارسال کرده ایم. کارت های باقی مانده که طی دو ماه تا سه ماه گذشته صادر و تحویل مردم می شود.

کارگر در خصوص نحوه درخواست کارت ملی برای افرادی که کارت ملی خود را مفقود کرده اند، گفت: این افراد باید از طریق ادارات ثبت احوال یا ادارات دولتی برای دریافت کارت ملی مفقود شده اقدام کنند و البته می توانند در قسمت کارت مفقود شده نیز درخواست خود را ارائه کنند. از پورتال خدمات آنلاین ثبت نام

وی در پایان سخنان خود در یکی از برنامه های رادیویی گفت: برای کسانی که شناسنامه ندارند کارت و کد شناسایی صادر می شود تا تکلیف تابعیت آنها مشخص شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا