اجتماعی

سازمان ثبت احوال درگاه ورودی و از عوامل اصلی تحقق دولت الکترونیک

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و بهره برداری با اشاره به اهمیت رسالت سازمان ثبت احوال گفت: آمارهای حیاتی برای کشوری با رویکرد صحیح و ویژگی های بومی می تواند نقطه شروع هر گامی برای تحقق دولت الکترونیک باشد. ”

به گزارش دیباروز، دکتر میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و هیئت همراه در جریان حضور و بازدید از سازمان ثبت احوال در دیدار با دکتر هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور سازمان ثبت احوال نمایندگان، نمایندگان و مدیران این سازمان به بررسی مسائل و مشکلات نیروی انسانی، توانمندی ها و ساختار سازمانی این سازمان پرداختند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اطلاعات سازمان ثبت احوال منحصر به فرد است و نظام برنامه ریزی در کشور به این اطلاعات نیاز دارد، به اهمیت و ظرفیت ثبت احوال اشاره کرد و گفت: ثبت احوال موتور محرکه دولت الکترونیک است و می تواند نقطه شروع هر حرکتی در دستیابی به آن باشد. وی ادامه داد: اطلاعات ارائه شده در رجیستری منحصر به فرد است و از هیچ منبع دیگری در دسترس نخواهد بود.

دکتر گفت. لطیفی: امروز ثبت آمارهای حیاتی در دنیا در اولویت است و دنیا عملا از سرشماری و نظام جمع آوری داده ها فاصله گرفته است.

وی با اشاره به پیشینه ارزشمند داده های آماری افزود: در حال حاضر اطلاعات ثبت شده در مورد رویدادهای حیاتی بیشتر مربوط به فلور یک فرد مانند تاریخ تولد یا فوت و غیره است، در حالی که مواردی مانند جسمی، روحی، سلامت جسمانی و دانش و سلامت مردم، در یک کلام، وضعیت ماورایی هر فرد باید ثبت شود و بانک اطلاعاتی جامعی در این زمینه تدوین شود.

دکتر افزود. لطیفی: «با توجه به اینکه خانواده از دیدگاه اسلام بسیار مهم است، شکل‌گیری مبنای علّی و نسبی برای هم‌ذات پنداری با خانواده‌ها بسیار مهم و منشأ تأثیر است و باید مراقب شناسایی و تربیت فرد باشیم. پیوند این اطلاعات با ویژگی های جغرافیایی و بومی می تواند نقطه ای برای طراحی منظر، برنامه ریزی و تخصیص منابع باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: به منظور برقراری ارتباط و شناخت مناسب از دستگاه‌های مختلف، دفاتر تخصصی برای شناسایی دستگاه‌هایی ایجاد کرده‌ایم که بر مسائل مختلف از جمله ساختار، مکان مجتمع در تشکیل دولت الکترونیک، سرمایه سلامت انسانی و اداری «و ارائه تصویری مجازی از شرایط و نیازهای دستگاه که نیاز به تعمیر و تکمیل با همکاری هر دستگاه دارد.

در ابتدای این جلسه دکتر کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به شرایط حاکمیتی و حساسیت ماموریت های سازمان ثبت احوال گفت: مهمترین کار این سازمان این است که شناسایی افراد موضوع هویت افراد آغاز می شود و در عین حال سازمان ثبت احوال دروازه ورود به خدمات دولت الکترونیک است و در این زمینه نقشی متمایز و منحصر به فرد دارد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: این جایگاه ویژه و نقش آفرینی نیازمند تحول و تمایز است چه در حوزه ساختاری و چه در حوزه وظایف سازمان. این دو موضوع برای یکدیگر ضروری هستند و با شاسی قدیمی نمی توان انتظار عملکرد بهینه ماموریت های جدید را داشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این نگاه تحول آفرین در نوسازی وظایف و وظایف سازمان ثبت احوال منعکس شد و نه تنها ثبت چهار واقعه حیاتی.

کارگر افزود: با توجه به توانمندی های موجود، سازمان ثبت احوال کشور آمادگی دارد در راستای دولت الکترونیک و تحقق سازمان هوشمند، همکاری کامل با سازمان ثبت احوال کشور داشته باشد تا جایگاه این سازمان در -دولت و سایر دستگاه ها و تأمین و تسهیل سازمان ها در این راستا مد نظر است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: پدیده آموزش، به روز رسانی قوانین، بازتعریف وظایف و اصلاح ساختار همگی به صورت همگرا قابل تعریف است و در بسیاری از این حوزه ها قطعا سازمان اداری و کمک های استخدامی بسیار موثر است و سودمند.

دکتر کارگر گرایش به سمت سیستم های اطلاعات جغرافیایی و همچنین توسعه پایگاه های علّی و نسبی گرایانه را از برنامه های مهم این سازمان برشمرد و افزود: علیرغم کاستی هایی که وجود دارد، بر کمبودها توقف نخواهیم کرد و با تکیه بر توانمندی های موجود حداکثر ظرفیت و جهاد». قدم به قدم پیش می رویم.

در این جلسه همچنین وضعیت فعلی سرمایه انسانی و توسعه آن در سازمان ثبت احوال، مسائل مربوط به سازمان فعلی، پیشنهادات برای بهبود آن، وجود پست های خالی و مجوز کار، پرسنل قراردادی و مسائل و مشکلات معیشتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کارمندان و نحوه رفع آنها

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی و هیئت همراه در حاشیه این نشست از روند صدور کارت هوشمند ملی و مرکز داده اصلی سازمان بازدید کردند. در جریان روند و پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه قرار گرفتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا