علمی و پزشکی

نسخه‌نویسی الکترونیک، زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها

بر اساس گزارش شفاف، دکتر بهرام عین الله در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مرکز همایش های بیمارستان شهید رجایی تهران با اشاره به پیشرفت دنیای فناوری اطلاعات و حوزه هوشمندسازی نرم افزار در دنیا تاکید کردیم: در حالی که دنیا در یک جهش مداوم نرم افزاری است و ابزارها و فناوری های نوظهور در این زمینه لحظه به لحظه وارد بازار می شوند، دانشگاه های ما باید از همه توانمندی های فناوری خود استفاده و به روز کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کامپیوترهای عظیم و هوش مصنوعی امروز در دنیا پیشرفت زیادی کرده است و باید در این زمینه نوآور باشیم تا خدمات نظام سلامت به سرعت و سرعت به مردم ارائه شود. مدلی برای دسترسی عادلانه و هوشمند.»

آنارشیسم اطلاعاتی ممنوع است

وی یکی از شاخص های ارزیابی روسای دانشگاه ها را پیشرفت در فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: حرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات باید یکپارچه و هم افزا باشد و همه دانشگاه ها به ویژه علوم پزشکی باید رویکردی کاملا منسجم را در پیش بگیرند. با هماهنگی وزارت بهداشت. به عبارت دیگر باید به سمت ایجاد یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه در کشور حرکت کنیم. بنابراین باید به آنارشیسم اطلاعات پایان داده شود و همگنی و هماهنگی در حوزه فناوری اطلاعات حاکم شود.

عینا به نقش فناوری اطلاعات در حوزه نظارت و ارزیابی اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی نظارت و ارزیابی با نرم افزارهای پیشرفته آسان است.

دستور العمل های الکترونیکی، پایه ای برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها

وی با اشاره به کاربرد برنامه نسخه الکترونیک گفت: نسخه الکترونیک امکان کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری را نشان داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم هوشمندسازی درمان تاکید کرد و گفت: در بحث هوشمندسازی سیستم ها در حوزه درمان باید احتیاط ویژه ای داشت. زیرا هوش از بسیاری از خطاهای پزشکی نیز جلوگیری می کند.

وی درباره اهمیت یکپارچگی اطلاعات خاطرنشان کرد: اولین شرط موفقیت تحقیق جامعیت، صحت، اعتبار و به روز بودن اطلاعات و داده ها است و در دسترس بودن این اطلاعات باعث ارتقای کیفیت سیاست گذاری و تصمیم گیری در نظام سلامت

عین اللهی همچنین پیشنهاد کرد با توجه به گستردگی و گستردگی کاربرد فناوری اطلاعات در نظام سلامت، برای حمایت از طرح های خوب در این زمینه، جشنواره سالانه ای مانند جشنواره های فارابی، خوارزمی و رازی برگزار شود. باید بهترین تحقیقات، طرح ها و برنامه ها برگزار شود. در زمینه فناوری اطلاعات قدردان باشید

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالگرد حمله جنایتکارانه ناوگان متجاوز آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب های خلیج فارس، گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر بزرگتر و تاریخی خلق کردند. تراژدی ها نشان داد که کودکان و زنان بی گناه نیز بی رحم هستند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی دروغی بیش نیست، خاطرنشان کرد: ایران نیز مانند همه دنیا دو سال و چند ماه است که با کرونا دست و پنجه نرم می کند و مدعیان حقوق بشر ملت ایران را از دارو محروم کرده اند. و تجهیزات در این مورد گفتند دارو و تجهیزات مجاز نیست. اما بانکی نبود که بتوانیم دارو و تجهیزات بخریم و از طریق آن پول پرداخت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا