علمی و پزشکی

افزایش آمار نسخ الکترونیک به بیش از ۹۰ درصد طی یکسال اخیر

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی را یکی از موضوعاتی که برای همه اقشار مردم در اولویت قرار دارد، برشمرد و با اشاره به اینکه امروز مردم با مشکل مواجه هستند، گفت: مردم در حوزه درمان و درمان تنها نباشند. . 50 درصد سلامت مردم بر عهده سازمان تامین اجتماعی است. البته وضعیت درمان در سازمان در حال بهبود است که ما رویکردی تحول آفرین و نادیده گرفته در این زمینه را در پیش گرفته ایم.

به گزارش دیباروز، میرهاشم موسوی، مدیرعامل شرکت تامین اجتماعی در نشست بررسی چالش ها و تبیین اهداف و برنامه های حوزه درمان که با حضور مدیران درمان تامین اجتماعی استانداری ها برگزار شد، به بیان اظهارات خود پرداخت. . فرا رسیدن ایام اربعین حسینی را تسلیت عرض نموده و با آرزوی بهره مندی از برکات این ایام و گرامیداشت هفته دولت. وی بیان کرد: روز پزشک و روز داروساز را به کادر پزشکی کشور به ویژه همکاران شاغل در این حوزه در سازمان که بار بسیار سنگینی در حوزه سلامت بر دوش دارند تبریک می گویم. در چنین روزی باید به کسانی که در مسیر خدمت به مردم هستند تبریک گفت، همان خدمتی که در آن بحث سلامت و حفظ جان انسان ها مطرح است.

وی افزود: خداوند به پزشکان، کادر درمانی و داروسازان نعمت داده و در این مسیر قرار داده است و این نعمتی است که خداوند به آنها ارزانی داشته است. در واقع خداوند برخی را برگزید و آنها را شبیه خود کرد. چون دکتر اصلی خداست و در رمان آمده بود که «خدا پزشک بزرگ است، اما دوست دوست است».

مدیرعامل سازمان کل تامین اجتماعی گفت: روایتی از امام صادق علیه السلام داریم که می فرمایند: اگر خرج خودتان را بدهید، چیزهایی به شما می دهیم. این چیزها چیست؟ توانایی تشخیص بیماری. ببینید چطور با خودتان رفتار کردید که این مسیر برای شما تعیین شده بود. ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد، اما کلیت یکسان است. اینها مسائل کوچکی نیست و پزشکان باید به خود ببالند که خداوند آنها را در مسیر زندگی به دیگران قرار داده است.

موسوی با قدردانی از خدمات رسانی کارکنان تامین اجتماعی به مردم، تاکید کرد: این موارد بسیار مهم است و اگر به درستی به آن رسیدگی نشود، بقیه مسائل حل نمی شود. این نگاه به مشکل درمان باید بر کل حوزه سلامت حاکم باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به برخی از نکات و مشکلات مطرح شده از سوی بخشداران گفت: موضوع درمان اولین موضوع سازمان تامین اجتماعی و یکی از اولویت های اول کل کل کشور است. کشور. یعنی چه در معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی، چه در معاونت علمی و وزارت بهداشت و چه در بخش خصوصی، موضوع درمان در اولویت است. در سال اول دولت سیزدهم و علیرغم اینکه دولت درگیر ویروس کرونا بود و فشارهای سنگینی بر دولت وجود داشت، اولویت با تقویت حوزه درمان بود.

وی افزود: اما در سال اول دولت حداقل به دلیل رویکرد تحول آفرینی که مطرح می شود، دو موضوع در اولویت قرار گرفته است. بحث نسخه الکترونیکی و همچنین شروع پروژه درور و تحقق پرداخت ها نشان می دهد که اولویت دولت بحث درمان است.

موسوی گفت: در ابتدای مسئولیت دو اولویت اعلامی داشتیم که یکی پرداخت حقوق بازنشستگان و دومی بحث درمان بود. من هنوز فکر می کنم که همه خدمات ما از یک طرف است. اما سرلوحه خدمات ما حوزه درمان است چرا که سلامت 50 درصد جامعه به سازمان تامین اجتماعی مرتبط است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر حفظ انسجام و هم افزایی سازمانی بین بخش بیمه و حوزه پزشکی تاکید کرد و افزود: حوزه های استانداری این نهاد و همچنین ستاد و تمامی حوزه های تصمیم گیری؛ اگر دیدگاه دقیق و منسجمی نداشته باشند، اوضاع خوب پیش نمی رود. عرض جزئی منطقه درمان کار نمی کند. همه مشکلات ما از طریق کنترل هزینه و توجه به منابع انسانی و حوزه های بهبود فرآیند قابل اصلاح نیست. اول از همه، باید یک دید جامع، دقیق و منسجم از کل سازمان وجود داشته باشد. برای مدیریت صحیح مسائل باید استراتژیک باشیم.

وی افزود: دکترین، اهداف، سیاست ها، اسناد اولیه و ارکان جهت گیری سازمان در حوزه درمان کاملاً مشخص است. اما مشکلات مدیریتی داریم. باید به سمت هدایت، هدایت، برنامه ریزی، هماهنگی، سازماندهی، اجرا، ارزیابی و کنترل برویم که شش مولفه مدیریت هستند، آنقدر واقعی و علمی که با دیدی همه جانبه بر تصمیمات حاکم می شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت به دلیل نبود چشم انداز کل نگر و جامع موفقیت آمیز نبود، تاکید کرد: اگر چشم انداز منسجم، جامع و دقیق نداشته باشیم، به ادعا می نشینیم. مرحله است و در عمل به نتیجه نمی رسد.

وی همچنین بر پرهیز از گفتمان توصیفی درون سازمانی تاکید کرد و افزود: باید با شاخص های کمی و کیفی با یکدیگر صحبت کنیم و سیستم ارزیابی و تبادل نظر ما از ابرداده حذف شود. به خصوص که به نظر نمی رسد مشکلی باشد که امروز نمی توان آن را ایندکس کرد.

موسوی افزود: اگرچه توسعه خدمات درمانی غیرمستقیم را در دستور کار داریم؛ اما برای درمان مستقیم هم برنامه داریم. تغییر در شاخص های هر دوی اینها؛ باید تغییر سایر شاخص ها را به ما نشان دهد. ما برای درمان مستقیم و غیرمستقیم ارزش قائل هستیم. اگر درمان غیرمستقیم ایجاد کنیم، باید تاثیر آن را در درمان مستقیم هم ببینیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: خروجی های شرکت هر چه باشد؛ وی با بیان اینکه موفقیت ما در گرو رضایت مردم است، تصریح کرد: باید حضور میدانی مدیران را جدی بگیریم تا مشکلات را بیشتر درک کرده و سپس آنها را حل کنیم.

وی افزود: معاونت درمانی سازمان در این مدت کوتاه عملکرد خوبی داشته است و در این راستا باید از معاونت محترم درمان و مدیران ذیربط تشکر کرد. کارهای بزرگ انجام شده است. پیش از دولت سیزدهم، تعداد نسخه های الکترونیکی در کشور 65 درصد بود. اما در سال پایانی دولت سیزدهم به بیش از 90 درصد رسید. طرح دروار یکی از اقدامات مهم دولت در حوزه سلامت در کشور است. باید قدر زحمات و اقدامات را بدانیم و دستاوردها و برنامه ها را برای مسئولان، رسانه ها و افکار عمومی تبیین کنیم. در حوزه درمان تامین اجتماعی تا پایان امسال 23 درمانگاه افتتاح می شود، 33 درمانگاه در دست ساخت است و در مجموع 1000 تخت بیمارستانی در حال ساخت است.

موسوی بر حفظ و تقویت روحیه تیمی و کار گروهی در نهاد تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: کار تیمی و اعتماد به یکدیگر لازمه تحول است. برای رفع مشکلات درمانی مردم باید بازدیدهای میدانی و تصمیم گیری شود. ضروری است که تعاملات با بخش بیمه و مسائل درآمدی جدی گرفته شود و کنترل هزینه ها در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان بر اعمال نظام ارجاع برای کنترل هزینه ها، توجه به انضباط مالی و همکاری حداکثری با برنامه های کلان کشور تاکید کرد.
در این جلسه پس از ارائه گزارشی از برنامه های در دست اجرا در معاونت درمان تامین اجتماعی توسط دکتر مهدی اسلامی معاون درمان سازمان، تعدادی از مدیران درمان تامین اجتماعی مناطق به تشریح دیدگاه های خود در خصوص مسائل و مشکلات حوزه درمان پرداختند. . و راهکارهای توسعه خدمات در این بخش.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا