اجتماعی

تزریق کدام واکسن کرونا به مادران باردار توصیه می‌شود؟

رئیس اداره بهداشت مادران وزارت بهداشت در توضیح واکسیناسیون مادران باردار در برابر بیماری عروق کرونا ویروس ، گفت: در حال حاضر سینوفارما واکسن توصیه شده برای مادران باردار است.

به گزارش دیباروز ، دکتر نسرین چنگیزی در مورد واکسیناسیون مادران باردار در برابر کرونا اظهار داشت: ابتدا گاهی اوقات این سال مطرح می شود که تزریق کدام واکسن برای مادران باردار توصیه می شود. Sinofarm در حال حاضر یک واکسن توصیه شده برای زنان باردار است. در گروه زنان باردار بالای 35 سال ، تقریباً به همه آنها توصیه می شود سینوفارم دریافت کنند ، همچنین مادران زیر 35 سال ، مادرانی که مشکلاتی مانند دیابت ، بیماری قلبی و سابقه فشار خون بالا در دوران بارداری دارند ، مادرانی که مشکلات مزمن کلیه ، سیروز کبدی ، کم خونی داسی شکل و غیره دارند.

وی افزود: “در حال حاضر ، ممکن است بیماری خاصی از مادر آینده در لیست اعلام شده وجود نداشته باشد.” در این رابطه ، مدارک باید به مراکز و پایگاه های بهداشتی ارائه شود ، معاینات لازم را انجام داده و در صورت لزوم واکسینه شود.

چانگزی در مورد نحوه تماس با مادران باردار با مشخصات سلامت ، می گوید: “این مادران بر اساس نام و اولویت های خود فراخوانده می شوند و با شناسنامه به واکسیناسیون می روند.” در عین حال ، ما از مادرانی که در بخش خصوصی تحت مراقبت هستند و پرونده بهداشتی ندارند می خواهیم که طبق اسناد و مدارک در آن زمان برای یک مراقبت به مرکز بهداشتی نزدیک خانه مراجعه کنند. اگر واکسیناسیون در اولویت فعلی باشد ، نامه معرفی به آنها ارائه می شود و اگر جزو اولویت های فعلی نباشند ، پس از ثبت نام و نام آنها در سیستم فراخوانده می شود.

وی تأیید کرد: افرادی که نمی دانند مرکز بهداشت در نزدیکی منزلشان کجاست ، با تلفن 4030 و شماره داخلی 4 تماس گرفتند و با مشاوران مادر صحبت کردند. محل زندگی آنها را تبلیغ کنید و حتماً با همکاران ما تماس بگیرید و نزدیکترین پایگاه محل زندگی خود را به آنها نشان دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا