علمی و پزشکی

توزیع اسپری ضد تاج 90 روزه در هنگ کنگ

اسپری ویروس که می تواند به مدت 90 روز از سطوح کورو ویروس محافظت کند ، توسط گروهی از متخصصان هنگ کنگ ساخته شده است و به زودی برای مصارف خانگی توزیع می شود.

به گزارش دیباروز ، تیمی از متخصصان دانشگاه هنگ کنگ در دانشگاه HKUST اعلام کردند که 10 سال طول خواهد کشید تا بتوانید یک پوشش را با نام MAP-1 بسازید و در سطوح متداول مانند دستگیره ها ، نرده ها و دکمه های آسانسور قابل استفاده است. محافظت در برابر coronavirus توسط اسپری.

این سطوح اغلب لمس می شوند و در عین حال به عنوان ابزاری بسیار مؤثر برای انتقال بیماری عمل می کنند.

به گفته کارشناسان هنگ کنگ ، روکش های اسپری از میلیون ها نانو کپسول حاوی مواد ضد عفونی کننده تهیه شده است که در از بین بردن و کشتن باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها حتی پس از خشک شدن نیز موثر است.

اثر MAP-1 توسط پلیمرهای حساس به گرما تقویت می شود که برخلاف مواد ضد عفونی کننده معمولی مانند سفید کننده یا الکل ، ضد عفونی کننده ها را در تماس با انسان محاصره کرده و رها می کنند.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که این ماده برای پوست و محیط زیست غیر سمی و بی خطر است.

اسپری ضد عفونی کننده MAP-1 در ماه فوریه و پس از آزمایشات بالینی در بیمارستان و مرکز مراقبت در هنگ کنگ در اوایل سال جاری (2020) برای استفاده رسمی و گسترده مصرف کننده تصویب شد.

این اسپری از ماه آینده در فروشگاه های هنگ کنگ در دسترس خواهد بود. با کمک خیریه ، خانه های بیش از هزار خانواده کم درآمد در شهر با اسپری MAP-1 ضد عفونی شده است.

به گفته کارشناسان ، این اسپری توسط مراکز خرید ، مدارس و مراکز ورزشی در سراسر هنگ کنگ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. گفته می شود به طور متوسط ​​ضد عفونی مدرسه با این اسپری بسته به اندازه آن بین سالهای 2050 تا 5130 هزینه دارد.

طبق گفته Sky News ، دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ با کمک شرکای صنعت خود قصد دارد نسخه هایی از مواد ضد عفونی کننده MAP-1 را به میزان 50 و 200 میلی لیتر برای مصارف خانگی تولید کند که هزینه آن بین 25 تا 70 است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا