اجتماعی

روایت روز؛ از تذکر کرونایی به وزیر راه تا جزئیات توزیع کالابرگ الکترونیک

شاخص کیفیت هوای پایتخت و شهرهای صنعتی امروز در وضعیت «قرمز» قرار گرفت، در حالی که مردم علاوه بر نگرانی از مشکل تنفسی در شهر، مراقب ویروس نوظهور کرونا باشند و با دقت بیشتری از ماسک استفاده کنند.

به گزارش دیباروز، کرونا دوباره ضربه زد. سه سویه جدید کرونا به نام‌های BQ1، XBB و BA2 در بیماران جدید مشاهده شد و این بدان معناست که اوج جدید کرونا در کشور رسما آغاز شده است.

وزارت بهداشت تمام بیمارستان ها و کادر درمانی را در حالت آماده باش قرار داده است زیرا این اوج جدید طی چهار تا شش هفته آینده به اوج خود خواهد رسید.

علائم دو طرح فرعی BQ1 و XBB

دکتر حسین فرشدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم نظارت بر مرزها و شناسایی بیماران مشکوک در خصوص علائم سویه های جدید کرونا به ویژه سویه XBB، گفت: علائم این بیماری وجود دارد. سویه های جدید از شکل کلاسیک تب و سرفه گرفته تا مبارزه با هضم غذا، خستگی و سردرد را شامل می شود.

به گفته اپیدمیولوژیست ها، گلودرد، سوزش گلو و آبریزش بینی علائم اصلی زیرخط های BQ1 و XBB کووید-19 هستند. در برخی موارد، بیماران ممکن است سرفه، ذات الریه، تب و لرز را نیز تجربه کنند.

اما علیرغم بالاتر بودن میزان آلودگی و بیماری در این زیرگونه ها، میزان کشندگی آنها کمتر است و به همین دلیل استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های ضد ویروس کرونا بسیار مهم است.

اطلاعیه وزیر راه در خصوص گذاشتن ماسک در هواپیما

اهمیت استفاده از ماسک به ویژه در تجمعات و محیط های بسته، وزیر بهداشت و وزیر راه نسبت به استفاده از ماسک در هواپیما هشدار دادند.

دکتر بهرام عین الله امروز در جمع خبرنگاران گفت: تعداد جان باختگان کرونا در کشور کمتر از 10 نفر و حتی در برخی روزها نزدیک به سه ماه به صفر می رسد. وی گفت: دیروز به وزیر راه اطلاع دادم که چند وقت است هواپیماها نرسیده و ماسک می دهند، این موضوع باید اجباری شود. زیرا ویروس در هواپیما پخش می شود و هوا بیرون نمی آید و در داخل کابین گردش می کند. به همین دلیل استفاده از ماسک ضروری است.

چند نکته در مورد بیماری دست، پا و دهان

تعداد مبتلایان به بیماری های دست، پا و دهان نیز در سال جاری افزایش یافته است. این بیماری بیشتر از طریق ترشحات مجاری تنفسی و گوارشی منتقل می شود و اغلب در کودکانی که به مهدکودک می روند ظاهر می شود. از طرفی تماس مستقیم با ضایعات پوستی بیماران ممکن است دیگران را نیز مبتلا کند.

دکتر محمود خدابندی، فوق تخصص عفونی اطفال درباره علت افزایش تعداد بیماران دست و پا و دهان در سال جاری به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (دیباروز)، گفت: تا پس از شیوع بیماری نمی توان دلیل خاصی ارائه کرد. کرونا ما این وضعیت را اینگونه دیده ایم. چندین ویروس می توانند باعث این بیماری شوند و گفته می شود که ویروس های دیگر نیز ممکن است شروع بیماری دست، پا و دهان را تقلید کنند، به همین دلیل است که این بیماری در کودکان بیشتر ظاهر می شود.

به گفته وی، با توجه به اینکه این بیماری از طریق قطرات تنفسی و ترشحات گوارشی منتقل می شود، خانواده باید آموزش استفاده از وسایل شخصی خود را در مهدکودک به کودکانی که می توانند آموزش ببینند و در صورتی که خانواده متوجه شدند فرزندشان به این امر مبتلا شده است را آموزش دهند. بیماری.کودک را به مهدکودک و مدرسه فرستادند.

توزیع بروشور الکترونیکی در چهار شهر به صورت آزمایشی

توزیع نشریات الکترونیک در چهار شهر به صورت آزمایشی در حال انجام است. این طرح در استان هرمزگان به عنوان اولین استان در حال اجرا است و به گفته صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی استفاده از این گزینه 100 درصد اختیاری است و یارانه بگیران می توانند با استفاده از مبلغ درج شده، مزایای خود را قبل از مهلت مقرر پرداخت کنند. در کارت پول آنها 11 مورد سفارشی را انتخاب و خریداری کنید.

معدل معدل دانش آموزان پایه دوازدهم; 12

میانگین معدل کل دانش آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته 03/12 بوده است.

محسن زارایی، رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزشی، کنکور را یکی از دلایل پایین بودن معدل دانش‌آموزان برشمرد و گفت: «تا زمانی که مشکل کنکور حل نشود، نمی‌توانیم به طور جدی بگوییم که دلیل آن چیست. کاهش یا این رشد». تا کنون دانش‌آموزان و مدارس روی امتحانات نهایی تمرکز نکرده‌اند، اما از امسال که سهم سوابق تحصیلی افزایش یافته و قطعی شده است، می‌توان این نتایج را به شکل واقعی‌تری تحلیل کرد، زیرا دانش‌آموزان تمرکز بیشتری روی امتحانات نهایی خواهند داشت. به دلیل تولید سوابق تحصیلی

آسمان تهران همچنان مه آلود است

اگرچه امروز آموزش و پرورش حضور ندارد و مهدکودک ها تعطیل هستند که منجر به کاهش ترافیک در شهر می شود، اما کیفیت هوای تهران بهبود نیافته و آسمان تهران همچنان غبارآلود است.

در همین راستا سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری و آرامش جو، نسبت به افزایش غلظت آلاینده ها در تهران و کرج تا حد “بسیار ناسالم” و لزوم خودداری از ترددهای غیرضروری برای همه هشدار داد. . گروه کنید و از فعالیت های بدنی و ورزش در فضای باز خودداری کنید.

امروز ۲۶ ایستگاه پایش کیفیت هوای تهران در حالت «قرمز» قرار گرفتند.

در عین حال سازمان هواشناسی از ورود رژیم بارشی از روز چهارشنبه خبر داد و امیدواریم از روز چهارشنبه نفس کشیدن برای مردم تهران راحت شود.

به گفته صادق ضیاء، سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه و پنجشنبه (24 و 25 دی ماه) علاوه بر استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، شهرمحال و بختیاری، کهجلویه به وسعت بیشتری می رسد. ، بویراحمد، فارس و بوشهر و شامل استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و بخش‌هایی از استان‌های قزوین، همدان و تهران، استان‌های کرمان، یزد و اصفهان نیز شاهد بارش باران خواهیم بود.

پیام اعضای شورای شهر به فرماندهان نیرو در خصوص وضعیت “جدی” آلودگی هوای تهران

با توجه به اینکه امسال مردم تهران تنها دو روز هوای پاک تنفس کردند، اعضای شورای شهر تهران نیز در نامه ای خطاب به سران قوای سه گانه درباره وضعیت «جدی» آلودگی هوای تهران نوشتند.

با اعلام خبر فوق، علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران در اظهارات قبل از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران، تعداد روزهای ناسالم را به بیش از 130 روز رساند و به گفته مسئولان . سالانه ۲۶ هزار نفر در کشور به دلیل عوارض آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

در این نامه همچنین به بی‌توجهی 26 نهاد مسئول به وضعیت هوای پایتخت اشاره شده است و به گفته قائمی، توسعه زیرساخت‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی با پمپاژ 1000 واگن مترو و 4000 اتوبوس به تهران است. به تسهیل ورود خودروها و موتورهای برقی کمک می کند برخورد قاطع با متخلفان و عدم اقدام نهادهای متولی یکی از درخواست های اعضای شورای شهر تهران در این نامه بود.

چرا تاکسی آنلاین از فرودگاه امام خمینی ممنوع شد؟

چندی پیش خبری مبنی بر ممنوعیت ورود تاکسی های آنلاین به فرودگاه امام خمینی منتشر شد. به گفته رئیس شورای شهر تهران منعی برای این کار وجود ندارد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ممنوعیت ورود تاکسی های آنلاین به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: این خودروها پس از اخذ مجوز می توانند خارج از شهر تردد کنند. . . اداره راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرده است که رانندگان اسنپ رانندگان درون شهری هستند که شناسایی و تست لازم انجام نشده و رانندگان خارج از شهر هستند. بنابراین آنها و ماشینشان آمادگی سفر خارج از شهر را ندارند و ممکن است این صلاحیت را نداشته باشند. لذا این موضوع به دلیل مسائل امنیتی و ایمنی مطرح شد.

  • پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی دیباروز:


آغاز پیک جدید ویروس کرونا در کشور با سه سویه / تغییر علائم این ویروس


احتمال جاری شدن سیل در چهار استان / افزایش کیفیت هوای تهران به دلیل فرا رسیدن رژیم بارندگی


جزئیات شیوع «بیماری دست، پا و دهان» کودکان میزبان اصلی این ویروس هستند


توضیحات جمران در مورد جلوگیری از رسیدن تاکسی های اینترنتی به فرودگاه امام


همه چیز درباره دو خط فرعی جدید کرونا / افزایش چشمگیر تعداد بیماران در روزهای آینده

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا