اقتصادی

توسعه صنعت امنیت سایبری چین کلید خورد

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات پیش نویس برنامه عملیاتی سه ساله برای توسعه صنعت امنیت سایبری چین را منتشر کرده است.

به گزارش دیباروز ، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تخمین می زند که ارزش صنعت امنیت سایبری تا سال 2023 می تواند به بیش از 250 میلیارد یوان (38.6 میلیارد دلار) برسد.

این پیش نویس در حالی ارائه می شود که مقامات چینی تلاش خود را برای تنظیم بهتر ذخیره اطلاعات ، انتقال داده ها و حریم خصوصی دو برابر می کنند.

در تعطیلات آخر هفته ، اداره فضای مجازی چین مقرراتی را پیشنهاد کرد که به شما اجازه می دهد شرکت های فناوری غنی از داده با بیش از یک میلیون کاربر قبل از ورود به بازارهای سهام خارجی برای غربالگری امنیتی مورد هدف قرار گیرند.

این قوانین پس از تحقیقات نظارتی توسط غول تاکسی اینترنتی چینی Didi Chuxing به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی داده ها در دست بررسی است.

تنظیم کننده فضای مجازی چین روز یکشنبه اعلام کرد به دلیل جمع آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی کاربران از سوی این شرکت ، به فروشگاه های اپلیکیشن دستور داده است که برنامه Didi Global را به حالت تعلیق درآورند. چند روز پس از آغاز دیدی در بورس اوراق بهادار نیویورک و جمع آوری 4.4 میلیارد دلار از محل عرضه اولیه خود ، مقامات فضای مجازی چین دیدی خواستار تغییر قوانین محافظت از داده های چین شد. با این حال ، تنظیم کننده فضای مجازی چین به ماهیت نقض قابل مشاهده اشاره نکرد.

دیدی در پاسخ به درخواست مقامات چینی اعلام کرد که ثبت نام کاربران جدید را متوقف می کند ، برنامه خود را از فروشگاه برنامه ها حذف می کند و برای مطابقت با قوانین و حمایت از حقوق کاربران تغییراتی ایجاد می کند. این سرویس تاکسی آنلاین در چین و بیش از 15 بازار دیگر فعالیت می کند و اطلاعات زیادی در مورد رفت و آمد روزانه را جمع آوری می کند. این شرکت از برخی از این داده ها برای فناوری های رانندگی و تجزیه و تحلیل ترافیک استفاده می کند.

به گفته رویترز ، چین با نفوذ روزافزون غول های فناوری چینی در نگرانی های امنیتی و ضد انحصاری روبرو است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا