علمی و پزشکی

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت قلب در مبتلایان به آسم

نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که افراد مبتلا به “آسم مداوم” سطح بالاتری از التهاب و تجمع پلاک در شریان های خود دارند که به نوبه خود احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

به گزارش دیباروز، افراد مبتلا به آسم محدودیت هایی را تجربه می کنند که می تواند تنفس را دشوار کرده و باعث سرفه های بی پایان شود. آسم همچنین می تواند بر وضعیت قلبی بیمار تأثیر بگذارد و خطر سکته مغزی را افزایش دهد. به همین دلیل است که برای افراد مبتلا به آسم مهم است که مراقب سلامت قلب خود باشند.

علائم آسم را می توان با ورزش منظم، دوری از موقعیت های استرس زا، اجتناب از مصرف سیگار و الکل و اصلاح سبک زندگی کنترل کرد.

ارتباط بین آسم و بیماری قلبی

ارتباط مستقیمی بین آسم و اختلالات قلبی عروقی وجود دارد. بیماران مبتلا به آسم بیشتر در معرض حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی هستند. اعتقاد بر این است که این وضعیت بیشتر در اثر التهاب ایجاد می شود.

به گفته پزشکان هندی، این بیماران همیشه در معرض خطر بیشتری هستند زیرا ناراحتی قفسه سینه ناشی از حمله قلبی معمولا با حمله آسم اشتباه گرفته می شود، بنابراین مهم است که از این علائم آگاه باشید.

لزوم پیروی از یک سبک زندگی سالم

در مطالعات مختلف تایید شده است که بیماران مبتلا به آسم به دلیل التهاب سیستمیک بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی و سایر بیماری های عروقی هستند. بنابراین، تغییرات سبک زندگی سالم مانند پرهیز از اسیدهای چرب ترانس، از جمله کاهش چربی های اشباع شده در رژیم غذایی و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات برای مبتلایان به آسم مهم است.

از موقعیت های استرس زا و ورزش دوری کنید

افراد مبتلا به آسم باید روزانه ورزش کنند. با این حال، تمرینات باید پس از مشورت با پزشک و با راهنمایی یک مربی تناسب اندام در برنامه روزانه خود گنجانده شوند. همچنین لازم به ذکر است که ورزش در شرایط بد آب و هوایی توصیه نمی شود. همچنین مصرف الکل و سیگار می تواند وضعیت بیمار را بدتر کند.

به گزارش هندوستان تایمز، علاوه بر این، بیمار باید با انجام تکنیک هایی مانند یوگا و مدیتیشن استرس را از خود دور کند تا قلب و ریه ها در بهترین حالت خود قرار گیرند. همچنین لازم است فرد حداقل 8 ساعت در روز بخوابد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا