علمی و پزشکی

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان می گویند این یافته ها بر اساس اسکن مغزی 60 نفر به این معنی است که این دارو ممکن است افسردگی را به روشی منحصر به فرد درمان کند.

داروهای روانگردان برای درمان طیف وسیعی از اختلالات سلامت روان در حال مطالعه هستند.

به بیماران افسرده هشدار داده می شود که سیلوسایبین را به تنهایی مصرف نکنند.

در آزمایشات علمی، یک نوع مصنوعی از این دارو تحت شرایط پزشکی بسیار سخت استفاده شده است. علاوه بر این، بیماران در طول مطالعه از مشاوره روانشناسان بهره مند شدند.

پروفسور دیوید نات، نویسنده مطالعه و رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی در دانشگاه کالج لندن، گفت که یافته های جدید در مورد سیلوسایبین “مهیج” و “مهم” است.

او می‌گوید افسردگی می‌تواند باعث شود مغز با افکار خاصی “آتش” بگیرد تا نتواند از چارچوب منفی اجتناب کند.

اما او گفت که با استفاده از سیلوسایبین، مغز بیماران تا سه هفته بعد، دهانه‌ای را تجربه می‌کرد که «سیال‌تر و سیال‌تر» بود.

این امر در اسکن مغز به عنوان افزایش اتصال بین نواحی مختلف مغز مشاهده شد. این بیماران ماه‌ها بعد احتمالاً حالات بهتری داشتند.

تغییرات مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضد افسردگی معمولی درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این انتظارات اولیه ما را تایید می کند و تایید می کند که سیلوزیبین ممکن است جایگزین واقعی برای درمان افسردگی باشد.”

فعالیت عصبی در مغز

فعالیت مغز

مواد مخدر گروهی از مواد توهم زا هستند که بر تمام حواس اثر می گذارند. آنها نگاه و احساس زمان و احساسات را تغییر می دهند.

در حالی که داروهای ضد افسردگی معمولی باید روزانه مصرف شوند، فقط یک یا دو بار مصرف سیلوسیبین ممکن است برای رسیدن به همان اثر کافی باشد. البته، تأیید این امر مستلزم تحقیقات بیشتر بر روی بیماران بیشتر در مدت زمان طولانی تر است.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه جداگانه اقتباس شده است. در مطالعه اول، همه شرکت کنندگان سیلوسیبین مصرف کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند در حالی که برای برخی دیگر نوع دیگری از داروهای ضد افسردگی تجویز شد.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه از مشاوره حرفه ای بهره مند شدند. اسکن مغز در سه مورد – یک روز قبل و سه هفته بعد – انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «ما هنوز نمی دانیم که تغییرات در فعالیت مغز پس از تأثیرات سیلوسایبین چقدر طول می کشد و برای درک آن باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.

ما می دانیم که در برخی موارد بیماری عود می کند و این ممکن است به این دلیل باشد که فعالیت مغز به الگوهای خشکی که در افسردگی می بینیم باز می گردد.

46

دکمه بازگشت به بالا