عمومی

۱۱ گیاه دارویی و مکمل برای مبارزه با افسردگی

اختلالات افسردگی با دارو و روان درمانی درمان می شود. تغییر شیوه زندگی ، از جمله تغییر رژیم غذایی و مصرف برخی مکمل ها ، ممکن است به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند.

به گزارش دیباروز ، دوران ایران وی به نقل از Healthline نوشت: “افسردگی نوعی اختلال خلقی است که سالانه افراد زیادی در سراسر جهان به آن مبتلا می شوند.”

در زیر طبقه بندی اختلالات افسردگی وجود دارد که دارای خصوصیاتی مانند غم ، تحریک پذیری ، احساس پوچی و تغییرات شناختی است که بر عملکرد فرد تأثیر می گذارد:

اختلال افسردگی شدید

اختلال خلقی مشکل دار

اختلال افسردگی مداوم

اختلال ناخوشی پیشقاعدگی

اختلال افسردگی ناشی از سایر شرایط پزشکی

اختلالات افسردگی با دارو و روان درمانی درمان می شود. تغییر شیوه زندگی ، از جمله تغییر رژیم غذایی و مصرف برخی مکمل ها ، ممکن است به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد برخی ویتامین ها ، مواد معدنی ، گیاهان و سایر ترکیبات ممکن است به ویژه در تسکین علائم افسردگی م effectiveثر باشند.

در اینجا 11 مکمل وجود دارد که ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 چربی های اساسی هستند. این بدان معنی است که شما باید آن را از رژیم خود دریافت کنید. برخی مطالعات نشان می دهد که مکمل های امگا 3 می توانند به درمان افسردگی کمک کنند. تجزیه و تحلیل یک آزمایش تصادفی در سال 2020 که شامل داده های 638 زن بود نشان داد که مکمل امگا 3 علائم افسردگی را در زنان باردار و پس از زایمان به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

مشخص شده است که مکمل هایی که درصد بالاتری از اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) دارند از اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) م effectiveثرتر هستند. این دو اسید چرب امگا 3 هستند که به وفور در غذاهای دریایی وجود دارد.

مطالعه دیگری ، شامل 26 مطالعه و داده از 2160 شرکت کننده ، نشان داد که مکمل امگا 3 در درمان علائم افسردگی تأثیر مثبتی دارد. به طور خاص ، محققان خاطرنشان كردند كه مكمل هاي حاوي 60٪ يا بيشتر اسيد ايكوزاپنتانوئيك با دوز يك گرم يا كمتر در روز بيشترين اثر را داشتند.

در حالی که نتایج این مطالعات امیدوار کننده است ، اما مطالعات دیگر نتایج سازگار نداشته اند. به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که مکمل امگا 3 علائم افسردگی را در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال افسردگی شدید کاهش نمی دهد.

مکمل های امگا 3 به طور کلی توسط بدن تحمل می شوند و یک ماده غذایی سالم به رژیم غذایی هستند و مردم علاقه ای به خوردن ماهی های چرب ندارند. همچنین ممکن است به درمان افسردگی در جمعیت های خاص کمک کند. با این حال ، تحقیقات بیشتری لازم است.

N- استیل سیستئین

N- استیل سیستئین پیش ماده اسیدهای آمینه L- سیستئین و گلوتاتیون است. گلوتاتیون یکی از مهمترین آنتی اکسیدانهای بدن است و برای تنظیم التهاب و محافظت از سلولها در برابر استرس اکسیداتیو لازم است.

نشان داده شده است که N-استیل سیستئین فواید مختلفی برای سلامتی ، از جمله افزایش سطح گلوتاتیون در بدن دارد.

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به افسردگی به احتمال زیاد دارای سطوح بالاتری از سایتوکاین های التهابی مانند پروتئین واکنش پذیر C ، اینترلوکین 6 و فاکتور نکروز تومور آلفا هستند. مصرف N- استیل سیستئین ممکن است به کاهش التهاب و تسکین علائم افسردگی کمک کند.

علاوه بر این ، N-استیل سیستئین ناهنجاری های انتقال دهنده عصبی را در افراد مبتلا به اختلالات روانپزشکی بهبود می بخشد. اختلالات انتقال دهنده های عصبی ، مانند دوپامین و گلوتامات ، ممکن است با اختلالات خلقی و اسکیزوفرنی همراه باشد.

یک مطالعه در سال 2016 بر روی پنج مطالعه نشان داد که N-استیل سیستئین به طور قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش می دهد و عملکرد را در افراد مبتلا به افسردگی در مقایسه با دارونما بهبود می بخشد. علاوه بر این ، N- استیل سیستئین ایمن بوده و بدن به خوبی تحمل می کند.

زعفران

زعفران ادویه ای غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی از جمله کاروتنوئیدها ، کروسین و کروسین است. زعفران به عنوان یک درمان طبیعی برای افسردگی نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده است.

مطالعات نشان داده است که افزایش سطح انتقال دهنده عصبی سروتونین تقویت کننده خلق و خو در مغز وجود دارد. اگرچه نحوه کار این فرآیند مشخص نیست ، اما تصور می شود که زعفران مانع جذب سروتونین می شود و در نتیجه ، این انتقال دهنده عصبی برای مدت طولانی تری در مغز باقی می ماند.

تجزیه و تحلیل پنج آزمایش تصادفی نشان داد که مکمل زعفران در بزرگسالان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی در مقایسه با دارونما به طور قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نشان داده شده است که مکمل های زعفران اثری مشابه با داروهای ضد افسردگی در کاهش علائم افسردگی دارند.

با این حال ، برای دستیابی به نتیجه گیری قطعی در مورد توانایی زعفران در درمان افسردگی ، تحقیقات بیشتری لازم است.

ویتامین دی

ویتامین D یک ماده مغذی اصلی است که نقش مهمی در بدن دارد. متأسفانه ، بسیاری از افراد ، از جمله مبتلایان به افسردگی ، سطح کافی ویتامین D در بدن ندارند

تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به افسردگی به احتمال زیاد سطح ویتامین D کم یا کمی در بدن دارند.

ویتامین D از طریق چندین مکانیسم ، از جمله کاهش التهاب ، تنظیم خلق و خو و محافظت در برابر اختلال عملکرد عصبی ، با افسردگی مبارزه می کند.

مطالعه چهار کارآزمایی تصادفی در سال 2019 نشان داد که مکمل ویتامین D در افراد مبتلا به افسردگی شدید فواید بالینی دارد.

علاوه بر این ، یک مطالعه در سال 2020 در مورد افراد افسرده با کمبود ویتامین D نشان داد که دریافت تزریق 300000 واحد بین المللی ویتامین D همراه با درمان معمول آنها منجر به بهبود قابل توجهی در علائم افسردگی ، کیفیت زندگی و شدت بیماری می شود.

با این حال ، یک مطالعه در 61 مطالعه در سال 2020 نشان داد که اگرچه سطح ویتامین D با علائم افسردگی ارتباط دارد و مکمل های غذایی می توانند کمک کنند ، قبل از اینکه ویتامین D به عنوان یک درمان جامع برای افسردگی معرفی شود.

واقعاً

Rhodiola یک گیاه دارویی است که می تواند انواع مختلفی از مزایای سلامتی را به عنوان یک مکمل غذایی ارائه دهد. این شامل کاهش علائم افسردگی و بهبود پاسخ استرس در بدن است که به بدن کمک می کند تا با شرایط استرس زا کنار بیاید.

این گیاه به دلیل توانایی تقویت اتصال سلول های عصبی و کاهش فعالیت بیش از حد محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال ممکن است اثرات ضد افسردگی داشته باشد.

محور هیپوفیز – آدرنال یک سیستم پیچیده است که پاسخ استرس بدن را تنظیم می کند. مطالعات نشان می دهد که بیش فعالی محور هیپوتالاموس ، هیپوفیز و آدرنال ممکن است با افسردگی اساسی همراه باشد.

برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های Rhodiola ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B نقش مهمی در عملکرد عصب و تنظیم خلق و خو دارند. ویتامین های گروه B ، از جمله فولات ، B12 و B6 برای تولید و تنظیم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین ، اسید گاما آمینوبوتیریک و دوپامین ضروری است.

تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین B12 و اسید فولیک ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد و مصرف مکمل های غذایی با این مواد می تواند به کاهش علائم افسردگی در برخی افراد کمک کند.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که مصرف زودهنگام مکمل های ویتامین B-12 ممکن است شروع افسردگی را به تأخیر بیندازد و اثرات ضد افسردگی را بهبود بخشد.

ثابت شده است که ویتامین B6 ، همراه با سایر مواد مغذی مانند تریپتوفان و نیکوتینامید ، که نوعی ویتامین B3 است ، علائم افسردگی را بهبود می بخشد.

روی

روی یک ماده معدنی ضروری برای سلامت مغز و تنظیم مسیرهای انتقال دهنده عصبی است. روی همچنین حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

کمبود روی با افزایش خطر افسردگی و شدت علائم افسردگی ارتباط نزدیک دارد.

تجزیه و تحلیل 17 مطالعه نشان داد که سطح روی خون در افراد مبتلا به افسردگی 0.12 میکروگرم در میلی لیتر کمتر از افراد فاقد این بیماری است. این تجزیه و تحلیل همچنین کمبود روی و علائم افسردگی را افزایش داد.

مطالعه دیگری که شامل چهار مطالعه تصادفی بود ، نشان داد که شرکت کنندگانی که از مکمل های روی به همراه داروهای ضد افسردگی استفاده می کردند ، به طور قابل توجهی علائم را کاهش می دهند.

S-آدنوزیل-متیونین

S-adenosyl methionine یک ترکیب حاوی گوگرد است که در درمان افسردگی امیدوار کننده است. این ترکیب به طور طبیعی در بدن یافت می شود و نقش مهمی در عملکرد مغز دارد.

یک مطالعه از هشت مطالعه در سال 2020 نشان داد که مصرف S-adenosyl methionine به تنهایی یا در ترکیب با داروی ضد افسردگی به بهبود علائم در افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی کمک می کند.

مخمر سنت جان

خار مریم یک گیاه دارویی است که نشان داده شده علائم افسردگی را کاهش می دهد.

مطالعه ای بر روی 35 مطالعه در سال 2016 نشان داد که درمان گیاه سنت جان به کاهش علائم در افراد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط ​​کمک می کند. با این حال ، این مکمل در درمان افسردگی اساسی بسیار موثر نبوده است.

لازم به ذکر است که مکمل گیاه خار مریم ، مانند بسیاری از گیاهان دیگر ، ممکن است در داروهای شخصی استفاده کند تداخل ایجاد کند. این گیاه همچنین می تواند با برخی از داروهای ضد افسردگی تداخل داشته و منجر به عوارض جانبی خطرناکی شود.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که به تسکین افسردگی کمک می کند. کمبود منیزیم در افراد مبتلا به افسردگی شایع است و تحقیقات نشان می دهد که مکمل ها می توانند به کاهش علائم افسردگی کمک کنند.

مطالعه ای روی 126 فرد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط ​​نشان داد که مصرف روزانه 248 میلی گرم منیزیم به مدت شش هفته منجر به بهبود قابل توجه علائم افسردگی در مقایسه با دارونما می شود.

کراتینه

کراتین یک اسید آلی است که نقش مهمی در حفظ انرژی مغز دارد. تصور می شود که تغییر در سطح انرژی مغز در افسردگی نقش دارد.

برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل کراتین با دوز 2 تا 10 گرم در روز ممکن است علائم افسردگی را در افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی کاهش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا