عمومی

۱۰ مکمل که باید همراه غذا مصرف شوند

بهترین راه برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل هر روز است. با این وجود ، گاهی اوقات رژیم غذایی شما ممکن است تمام مواد مغذی ضروری بدن شما در طول روز را تأمین نکند. در این حالت استفاده از مکمل های غذایی راه حل مناسبی است.

به گزارش دیباروز ، عصر ایران وی نوشت: “مکمل های ویتامین و مواد معدنی می توانند به جلوگیری از این کمبودهای مواد مغذی در افرادی که از سلامتی خوبی برخوردار نیستند ، کمک کنند و یا به میزان کافی مواد مغذی بیش از حد مورد نیاز خود دریافت کنند.” آنها آن را از رژیم غذایی مورد نیازشان دریافت می کنند ، آنها کمک می کنند. در مورد مکمل های غذایی ، انتخاب دوز مناسب و همچنین نحوه مصرف آن و مصرف چه عاملی بسیار مهم است.

ویتامین A.

ویتامین A ، که به تقویت سیستم ایمنی و بینایی کمک می کند ، یک ویتامین محلول در چربی است ، به این معنی که بدن از چربی موجود در رژیم غذایی جذب می شود. بنابراین ، بهتر است ویتامین A را با غذا میل کنید. بتاکاروتن (منبع مهمی از ویتامین A) رایج ترین نوع ویتامین در مواد غذایی و مکمل ها است. میزان توصیه شده روزانه ویتامین A ، بسته به سن و جنس ، از شخص به فرد دیگر متفاوت است.

پروبیوتیک

برای کاهش اثر اسید معده ، می توان از پروبیوتیک ها با یا قبل از غذا استفاده کرد ، که می تواند این باکتری های مفید را از بین ببرد. مصرف پروبیوتیک بعد از غذا مزایای مشابهی نخواهد داشت. مطالعه ای در سال 2011 که در مجله Beneficial Microbes منتشر شده است ، نشان داد که بیشتر باکتری های مفید هنگام مصرف 30 دقیقه قبل یا در طول وعده غذایی ، علاوه بر این از پروبیوتیک ها زنده می مانند. این درحالی بود که مصرف این مکمل نیم ساعت بعد از غذا نشان داد که تعداد کمی از پروبیوتیک ها زنده مانده اند. به نظر می رسد مصرف کمی چربی به بقای پروبیوتیک ها نیز کمک می کند. محققان دریافتند که وقتی شرکت کنندگان مشروبات الکلی یا شیر جو می نوشند ، باکتری های بیشتری از زمانی که آب سیب یا آب می نوشند زنده مانده اند.

ویتامین D.

هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار دارد ، بدن قادر به تولید ویتامین D است ، اما این ماده مغذی را می توان از یک منبع غذایی نیز دریافت کرد. اگر قصد مصرف مکمل های ویتامین D را دارید ، باید آنها را با غذا میل کنید ، ترجیحاً با بزرگترین وعده غذایی روز ، که احتمالاً بیشترین چربی را دارد. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و مصرف آن با مواد غذایی به جذب بهتر آن کمک می کند. یک مطالعه در سال 2010 که در ژورنال تحقیقات استخوانی و معدنی منتشر شد ، نشان داد که می تواند جذب ویتامین D را تا 50 درصد افزایش دهد.

ویتامین E.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند بدن را از مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد محافظت کند ، به خصوص هنگامی که با غذا مصرف می شود. این ویتامین در چربی ها محلول است ، بنابراین مصرف آن با مواد غذایی به جذب بهتر آن در بدن کمک می کند.

روغن ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامتی انسان مفید هستند و ماهی یکی از بهترین منابع آنها است. اما اگر شما علاقه ای به خوردن ماهی ندارید و روغن ماهی بخشی از کارهای روزمره شماست ، با غذای خود یک مکمل روغن ماهی مصرف کنید. برای جلوگیری از استفراغ و سوختگی ، مصرف مکمل های روغن ماهی در صبح توصیه می شود.

ویتامین K

ویتامین K به ایجاد انعقاد استخوان و خون کمک می کند ، اما کمبود آن نادر است. اگر پزشک شما اضافه کردن ویتامین K را توصیه می کند ، به خاطر داشته باشید که ویتامین محلول در چربی است و باید با وعده غذایی کم چربی مصرف شود.

کلسیم

دو نوع کلسیم اصلی وجود دارد که شامل کربنات کلسیم و سیترات کلسیم است. سیترات کلسیم را نباید با غذا مصرف کرد ، اما اسید معده که هنگام غذا ایجاد می شود به جذب بهتر این نوع کلسیم کمک می کند. همچنین لازم به ذکر است که مکمل ها اغلب حاوی کلسیم محلول در چربی و ویتامین D هستند که به جذب بهتر این ماده معدنی کمک می کند. این مکمل ها باید همراه با غذا نیز مصرف شوند. صرف نظر از نوع مصرف ، بهتر است به طور همزمان بیش از 600 میلی گرم کلسیم مصرف نکنید. بدن نمی تواند هر بار بیش از این مقدار جذب کند ، بنابراین مقدار اضافی نیز مصرف می شود. همچنین ، اگر از مکمل های کلسیم استفاده می کنید ، میان وعده هایی را که حاوی مقادیر زیادی از ماده هستند ، کنار بگذارید تا بدن آماده جذب بیشتر شود.

مولتی ویتامین ها

بیشتر مولتی ویتامین ها حاوی ترکیبی از ویتامین های محلول در آب (مانند ویتامین های B و C) و ویتامین های محلول در چربی هستند ، بنابراین باید بدن خود را برای جذب هر دو آماده کنید. نکته این است که نیمی از کیفیت مولتی ویتامین را در صبح و نیمی دیگر بعد از ظهر مصرف کنید زیرا مقدار اضافی مواد محلول در آب در کمتر از 16 ساعت در ادرار دفع می شود. برای حفظ یک سطح نسبتاً پایدار ، نیمی از مولتی ویتامین را با کمی آب گرم ، چای یا قهوه مصرف کنید و حتما مقداری چربی بخورید ، مثلاً بعضی از آجیل ها را میل کنید. این جذب بهتر اجزای محلول در چربی مولتی ویتامین ها را تسهیل می کند.

اکیناسه

اگرچه هیچ مدرک قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد اکیناسه می تواند سرماخوردگی را متوقف کند ، اما یکی از محبوب ترین مکمل های گیاهی موجود در بازار است. اکیناسه با معده خالی توصیه نمی شود ، بنابراین باید قبل از غذا میل کنید.

آهن

بسیاری از افراد به ویژه خانم ها کم خونی فقر آهن دارند و ممکن است پزشک شما مکمل آهن را توصیه کند. هنگامی که مکمل های آهن بر روی معده خالی گرفته می شوند ، به راحتی توسط بدن جذب می شوند ، اما برخی از مردم هنوز هم ترجیح می دهند این مکمل را مصرف کنند. آهن می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع ، اسهال و گرفتگی شود اما مصرف مکمل های غذایی مانع از بروز این عوارض ناخوشایند می شود. از مکمل های کافئین ، شیر و کلسیم در هنگام مصرف مکمل های آهن خودداری کنید زیرا باعث اختلال در جذب آهن می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا